Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 4. Українська культура другої половини XVII–XVIIІ ст.

Лекція

1. Епоха Просвітництва: культурологічний аспект.

2. Особливості розвитку культури на українських землях в другій половині XVII–XVIIІ ст.

3. Феномен козацької культури.

 

Семінарське заняття

1. Розвиток освіти і науки в Гетьманщині. Роль Києво-Могилянської академії в культурній єдності слов’янських народів. Діяльність І. Гізеля, Ф. Прокоповича, С. Яворського, С. Полоцького.

2. Вплив українського бароко на розвиток літератури, мистецтва і архітектури. Козацькі літописи. Меценатська діяльність І. Мазепи.

3. Образотворче та музичне мистецтво: творчість А. Лосенка, Д. Левицького, В. Боровиковського; Д. Бортнянського, М. Березовського, А. Веделя.

 

Реферати

1. Григорій Сковорода – мислитель-гуманіст, філософ, письменник, педагог, музикант.

2. «Історія Русів» – легендарний історико-літературний памфлет.

3. Культурницька діяльність українських гетьманів.

4. Українська культурна діаспора в Росії у другій половині ХVІІ–ХVІІІ ст.

Творчі завдання

1. Визначте характерні ознаки стилів бароко, рококо і класицизму на прикладі світової та української культури. Що спільного і що відмінного було між ними? В чому полягають особливості розвитку української культури вказаного періоду.

2. Спираючись на наукову історичну і психологічну літературу, спробуйте визначити риси ментальності культурно-освітніх діячів України епохи Просвітництва. Проаналізуйте поєднання націоналістично-патріотичних і космополітичних рис в їхньому житті і творчості. Для прикладу візьміть діяльність Ф. Прокоповича, С. Полоцького та ін.

Література

Довгиря А. М. «Літопис Грабянки»: питання першооснови / А. М. Довгиря // Укр. іст. журн. – 2003. – № 4. – С. 75–88.

Жолтовський П. М. Монументальний живопис на Україні (ХVІІ–ХVІІІ ст.) / П. М. Жолтовський. – К. : Наук. думка, 1988. – 160 с.

Жолтовський П. М. Український живопис ХVІІ–ХVІІІ ст. / П. М. Жолтовський. – К. : Наук. думка, 1978. – 327 с.

Іванко А. Культурницька політика І. Мазепи в українській історіографії / А. Іванко // Історія України. – 2003. – № 37. – С. 1–7.

Кагамлик С. Р. Роль Київської Академії в зміцненні культурно-освітніх зв’язків українських земель у ХVІІІ ст. / С. Р. Кагамлик // Укр. іст. журн. – 1991. – № 3. – С. 55–62.

Калакура Я. С. Українська історіографія : курс лекцій / Ярослав Степанович Калакура. – К. : Генеза, 2004. – С. 111–173.

Макаров А. Світло українського бароко / Анатолій Макаров. – К. : Мистецтво, 1994. – 288 с.

Ступак Ф. Я. Доброчинна діяльність гетьмана І. Мазепи / Ф. Я. Ступак // Укр. іст. журн. – 2005. – № 1. – С. 138–148.

Травкіна О. І. Чернігівський колегіум (до 300-річчя заснування) / О. І. Травкіна // Укр. іст. журн. – 2000. – № 5. – С. 68–78; № 6. – С. 83–93.

Хижняк З. І. Історія Києво-Могилянської академії / З. І. Хижняк, В. К. Маньківський. – К. : Вид. дім «КМ Академія», 2003. – 184 с.


Читайте також:

  1. I. Культура учебного труда как теоретическая и прикладная проблема педагогической психологии
  2. I.3. КУЛЬТУРА УЧЕБНОГО ТРУДА
  3. II. КУЛЬТУРА КИЇВСЬКОЇ РУСІ
  4. II.2. Культура конспектирования
  5. II.3. Культура слушания
  6. III. УКРАЇНСЬКА КУЛЬТУРА ПІСЛЯ ТАТАРО-МОНГОЛЬСЬКОЇ НАВАЛИ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХIII – XV ст.)
  7. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  8. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  9. V. ТРАДИЦІЙНА КУЛЬТУРА УКРАЇНСЬКОГО НАРОДУ
  10. Адукацыя і культура.
  11. Адукацыя і культура.
  12. Адукацыя, навука, культура БССР у другой палове 1950-х – першай палове 1980-х гг.




Переглядів: 512

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методичні рекомендації до семінарського заняття | Методичні рекомендації до семінарського заняття

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.