Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Середовище і передумови активізації підприємництва.

1. Який із видів підприємницької діяльності є найбільш ефективним:

2. Чому посередництво в умовах дефіцитної економіки досить помітно домінує над виробництвом?

3. Чим викликане виокремлення консультативного підприєм­ництва в окремий вид? Які перспективи його подальшого роз­витку?

4. Назвіть основні умови розвитку підприємництва в Україні.

 

 
     

Література2, 8, 9, 10, 13, 24, 26


Читайте також:

  1. Аварії з викидом радіоактивних речовин у навколишнє середовище
  2. Аварії з викидом радіоактивних речовин у навколишнє середовище
  3. Антропогенний вплив на навколишнє середовище
  4. Антропогенний вплив на навколишнє середовище УКРАЇНИ
  5. Антропогенний вплив на природне середовище та сучасні екологічні проблеми
  6. Антропогенний вплив на природне середовище та сучасні екологічні проблеми
  7. Антропогенний вплив – це будь-який вплив, що здійснює людина на навколишнє середовище та його ресурси.
  8. Бізнес-середовище: Аналіз п’яти сил
  9. Братства,їх роль в активізації культурного життя 16-17ст.
  10. Братства,їх роль в активізації культурного життя 16-17ст.
  11. Взаємодія управлінської системи з середовищем
  12. Види підприємництва.




Тести для перевірки знань Тест 1. До видів (типів) підприємницької діяльності належать: а) виробнича; б) комерційна; в) фінансова; г) консультаційна. Тест 2. До традиційних моделей виробничої підприємницької діяльності належать:а) інноваційна; б) частково інноваційна; в) технологічна; д) класична. Тест 3. Суб’єктами посередницького підприємництва можуть виступати:а) виробники; б) дилери; в) консигнанти; г) дистриб’ютори; д) споживачі; е) брокери; є) агенти. Тест 4. Форми виробничої підприємницької діяльності такі:а) основна; б) допоміжна; в) виробнича інфраструктура; г) соціальна інфраструктура. Тест 5. Зовнішнє середовище малого бізнесу — це:а) усе, що перебуває за межами фірми малого бізнесу; б) усе, що перебуває за межами фірми малого бізнесу і впливає на неї або підпадає під її вплив; в) усі ті суб’єкти, з якими фірма вступає в безпосередні відносини; г) система органів державної підтримки малого бізнесу; д) «клімат», в якому функціонує фірма малого бізнесу і на який вона не може впливати безпосередньо. Тест 6.Зовнішніми факторами, що впливають на стан і розвиток підприємницького середовища, є такі:а) рівень інфляції; б) наявність державного регулювання; в) система оподаткування; г) рівень ставок процентів за кредит; д) управлінська компетентність підприємця. Тест 7. До складових (параметрів) підприємницького середовища належать: а) політико-правова; б) соціально-демографічна; в) інституційно-організаційна; г) економічна; д) географічна. Тема 3.Мале підприємництво в ринковій економіці
Методичні поради до вивчення теми Під час вивчення цієї теми необхідно розуміти, що ефективне функціонування сектору малого бізнесу неможливе без глибокого знання теорії і практики прийняття рішень у цій галузі ринкової економіки. Це, у свою чергу, потребує правильного розуміння та однозначного наукового тлумачення поширених і використовуваних у цій сфері термінів (категорій), а саме: мале підприєм­ництво, малий бізнес, мале підприємство, громадянин-підприємець. Вітчизняна економічна думка досі не має загальноприйнятих підходів до чіткого категоріального визначення цих понять. Така ситуація характерна і для законодавчих та нормативних актів. Отже, вивчаючи зазначене питання, студенти мають орієнтуватися на літературні джерела зарубіжних і вітчизняних фахівців у цій галузі. З’ясовуючи сутність відповідних категорій щодо малого підприємництва, особливу увагу потрібно приділити класифікації ознак (критеріїв, параметрів) віднесення суб’єктів підприємництва до категорій «мале підприємство» і «мале підприємництво». Як показує досвід зарубіжних країн, класифікаційні критерії — це певні специфічні ознаки малих підприємств, які різняться і варіюють залежно від національних та регіональних особливостей, галузевої належності та інших факторів. У світовій практиці сформувались три основні підходи до визначення категорії «суб’єкт малого підприємництва», а саме: кількісний, якісний та комбінований, з якими необхідно ознайомитися під час вивчення даного питання, користуючись переважно оригінальними зарубіжними та вітчизняними періодичними виданнями. Зауважимо, що сьогодні відповідно до Закону України «Про державну підтримку малого підприємництва» суб’єктами малого підприємництва є фізичні особи, зареєстровані у встановленому законом порядку як суб’єкти підприємницької діяльності; юридичні особи — суб’єкти підприємницької діяльності будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, в яких середньооблікова чисельність працюючих за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та обсяг річного валового доходу не перевищує 500 000 євро. Крім того, відповідно до Закону України «Про підприємства в Україні» малі підприємства класифікуються за показником чисельності зайнятих працівників із градацією за сферами діяльності: у промисловості і будівництві — до 200 осіб; у науці і науковому обслуговуванні — до 100 осіб; у галузях виробничої сфери — до 50 осіб; у галузях невиробничої сфери — до 25 осіб; у роздрібній торгівлі — до 15 осіб. Характеризуючи мале підприємництво як найбільш типову форму організації економічного життя суспільства в умовах ринкової економіки, варто дослідити його переваги та недоліки, що об’єктивно існують з огляду на особливості цього сектору. Під час розгляду цього питання необхідно звернути увагу на такі переваги малого бізнесу, як швидка адаптація до місцевих умов; оперативність у прийнятті і виконанні прийнятих рішень; порівняно невеликі витрати на управління діяльністю; великі можливості для реалізації ідеї; невисока потреба в капіталі; можливість швидко проводити зміни у виробництві, реагуючи на потреби ринку тощо. Не можна обійти увагою й певні недоліки цього сектору, а саме: обмеженість фінансових ресурсів; високу чутливість до ринкової кон’юнктури; нестабільність доходів; обмежену частку ринку; високу вразливість щодо несприятливих економічних факторів тощо. З’ясовуючи місце та роль малого підприємництва у структурі ринкової економіки, потрібно звернути увагу, що його найбільше характеризують такі кількісні параметри, як кількість малих підприємств у загальній кількості підприємств, зайнятість у секторі малого бізнесу, частка у виробництві валового внутрішнього продукту (ВВП). Значення цих показників у розвинених країн свідчить про те, що зазначений сектор посідає гідне місце серед великих підприємств. Якщо за показником внеску до ВВП малий бізнес поступається великому, то за кількістю підприємств та чисельністю зайнятих на них значно випереджає його. Досліджуючи тенденції розвитку сектору малого підприємництва, необхідно розглянути їх за змінами таких показників: середньорічної кількості зайнятих; структурного співвідношення за формами власності та галузями народного господарства; специфіки розміщення в територіальному аспекті тощо. На основі виявлених тенденцій розвитку малого бізнесу в Україні необхідно виокремити особливості, що відрізняють його від даної сфери розвинених країн. Після вивчення теми безсумнівною має стати думка, що становлення та динамічний розвиток малого підприємництва в Україні має вважатися одним із головних спрямувань у здійсненні трансформаційних процесів, яке зможе допомогти розв’язати не тільки сучасні проблеми виходу із кризової ситуації, а й інші довгострокові завдання розвитку ринкових відносин.    
План семінарського заняття 1. Загальна характеристика та особливості малого підприємництва. 2. Критерії віднесення суб’єктів підприємництва до категорії малих. 3. Місце та економічна роль малого бізнесу у структурі ринкової економіки. 4. Тенденції, особливості та проблеми розвитку малого бізнесу в Україні. Питання для самостійної роботи
  1. Охарактеризуйте проблеми, що гальмують розвиток суб’єк­тів малого підприємництва.
  2. Охарактеризуйте можливі шляхи подолання проблем розвит­ку малого підприємництва.
  3. Дайте пояснення щодо ролі держави в розв’язанні проблем розвитку малого підприємництва.
Література1, 2, 11, 13, 21, 22, 27
Тести для перевірки знань Тест 1.Категорія «малий бізнес» виокремлюється для того, щоб, використовуючи її у практиці державного управління: а) пом’якшити або ліквідувати конкуренцію з великим бізнесом; б) спростити фінансову та статистичну звітність; в) створити рівні з великим бізнесом умови господарювання. Тест 2.Зовнішнє середовище малого бізнесу — це: а) усе, що перебуває за межами фірми малого бізнесу і впливає на неї або підпадає під її вплив; б) усі ті суб’єкти, з якими фірма вступає в безпосередні відносини; в) система органів державної підтримки малого бізнесу; г) «клімат», в якому функціонує фірма і на який вона не може впливати безпосередньо. Тест 3.Якісні критерії віднесення суб’єктів підприємництва до категорії малих підприємств такі: а) структура джерел формування первісного капіталу фірми; б) загальна вартість активів фірми; в) частка участі на ринку; г) річні доходи від продажу; д) ступінь самостійності в прийнятті рішень; е) недомінуюче положення на даному ринковому сегменті. Тест 4.Критерії віднесення підприємств до категорії суб’єктів малого підприємництва, що використовуються в Україні: а) галузева належність; б) рівень спеціалізації; в) чисельність зайнятих; г) річні обсяги продажу; д) обсяги інвестованих в організацію коштів. Тест 5.Умови, що сприяють розвитку малого бізнесу, такі: а) регіональна диференціація ринку; б) необхідність персоніфікованого обслуговування клієнтів; в) місткий ринок; г) наявність стійкого та тривалого попиту; д) необхідність у післяреалізаційному обслуговуванні. Тест 6.Принципи побудови системи державної підтримки малого бізнесу такі: а) протекціонізм стосовно малого бізнесу; б) диференційованість підтримки суб’єктів цього сектору; в) пріоритетний розвиток малого бізнесу; г) використання програмно-цільового підходу. Тест 7.Програма державної підтримки малого підприємництва має містити: а) пільгові умови функціонування малих підприємств; б) об’єкти підтримки; в) принципи побудови державної підтримки; г) законодавче забезпечення здійснення підприємницької діяльності; д) механізми реалізації державної політики підтримки сектору. Тест 8.Мале підприємництво впливає:а) на темпи економічного розвитку; б) рівень інфляції; в) структурну характеристику ВВП; г) рівень платоспроможності населення. Тест 9.Особливості зовнішнього середовища малого бізнесу такі: а) менші розміри порівняно з великим бізнесом; б) високий ступінь невизначеності; в) наявність у ньому особливого елемента — системи державної підтримки цього сектору; г) високий ступінь мінливості. Тест 10.Мале підприємництво забезпечує: а) додаткові робочі місця; б) послаблення конкуренції; в) реалізацію інновацій; г) насичення ринку товарами; д) податкові надходження до бюджету.   ТЕСТ ДЛЯ ПЕРЕВІРКИ РІВНЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ГОТОВНОСТІ «Чи є у Вас здібності для організації власної справи в малому бізнесі?» Відповідайте «так» чи «ні». А. Чи починаєте ви справу з власної ініціативи?
              1. Я все роблю сам.
              2. Якщо хто-небудь допомагає мені розпочати, то далі все йде добре.
              3. Тихіше їдеш — далі будеш. Доки можливо, я не рухаюсь із місця.
Б. Як Ви ставитесь до людей?
              1. Я люблю людей. Я можу порозумітися майже з усіма.
              2. У мене багато друзів. Мені більше ніхто не потрібен.
              3. Більшість людей мене дратує.
В. Чи можете Ви бути керівником?
  1. Я можу повести за собою багатьох людей, коли починаю будь-яку справу.
  2. Я можу віддавати накази, якщо хтось каже мені, що потрібно робити.
  3. Я надаю перевагу тому, щоб хтось інший був рушійною силою. Тоді приєднуюсь, коли в мене є бажання.
Г. Чи вмієте Ви брати на себе відповідальність?
  1. Мені подобається брати на себе відповідальність і доводити справу до кінця.
  2. Я візьму на себе відповідальність, якщо доведеться, але надаю перевагу тому, щоб це робив хтось інший.
  3. Завжди знайдеться енергійна людина, яка бажатиме виглядати розумником. Я із задоволенням запропоную їй відповідати за справу.
Д. Чи гарний Ви організатор?
  1. Перш ніж взятися за справу, я люблю скласти план. Зазвичай саме я розробляю послідовність дій, коли група збирається приступати до роботи.
  2. У мене все йде нормально, якщо ситуація не дуже складна. Але якщо виникають проблеми, я все кидаю.
  3. Коли в мене вже все налагоджено, може виникнути ситуація, яка створює дуже багато проблем. Тоді я просто пливу за течією.
Е. Чи добрий Ви працівник?
  1. Я можу працювати стільки, скільки потрібно. Я не проти того, щоб працювати, коли це потрібно мені самому.
  2. Упродовж деякого часу я можу працювати багато. Але коли мені це набридає, тоді — все.
  3. Я не бачу сенсу багато працювати.
Ж. Чи здатні Ви приймати рішення?
  1. За потреби можу швидко приймати рішення і, як правило, вони правильні.
  2. Можу, якщо для цього в мене вдосталь часу. Коли ж мені доводиться приймати рішення швидко, то потім виявляється, що воно було хибним.
  3. Мені не хотілося б опинитися в ситуації, коли треба щось вирішувати.
З. Чи можуть люди довіряти Вашим словам?
  1. Звісно, можуть. Я завжди кажу саме те, що маю на увазі.
  2. Я майже завжди намагаюсь бути на рівні, але іноді кажу те, що в певній ситуації сказати легше.
  3. Навіщо турбуватися, якщо співрозмовник не знає, правду я кажу чи ні.
І. Чи тримаєте Ви своє слово?
  1. Якщо я вирішу щось зробити, мене ніщо не спинить.
  2. Зазвичай я закінчую те, що розпочав, якщо все йде добре.
  3. Якщо в мене відразу не виходить, я все кидаю. Навіщо ламати собі голову?
К. Як у Вас справи зі здоров’ям?
  1. Я ніколи не втомлююся.
  2. У мене вистачає енергії майже на все, що я хочу зробити.
  3. Я відчуваю нестачу сил раніше, ніж більшість моїх друзів.
За кожний вибір першого варіанта відповіді зарахуйте собі один бал. Якщо Ви набрали 80 або більше відсотків загальної кількості питань, то у Вас є здібності до самостійного ведення справ у фірмі малого бізнесу. Якщо Ваш рейтинг перевищує 60 % — Ви можете бути достатньо успішним менеджером. Якщо Ви набрали менш як 60 % — Вам не рекомендується здійснювати власний бізнес.   Тема 4. Прогнозування ринкового середовища та вибір підприємницької діяльності Методичні поради до вивчення теми Вивчаючи цю тему, потрібно виходити з того, що виробництво продукту при простому збуті щоразу регулюється наявністю попиту та ресурсів для виробництва. Реалізація і споживання не справляють прямого впливу на виробництво, отже, виробник не має повного уявлення про потреби споживачів. За таких умов успіх у бізнесі не може бути стабільним. У свою чергу, маркетинг є незамінним у конкурентному середовищі, тому що акцентує увагу на аналізі й задоволенні потреб споживачів, орієнтуючи підприємство на виготовлення тих товарів чи послуг, які відповідають запитам і смакам потенційних споживачів. Підприємницька діяльність, як вам уже відомо, спрямована на задоволення потреб споживача в товарах чи послугах. За це він платить гроші, заохочуючи таким чином прагнення підприємця забезпечувати попит. Пошуки ефективних способів досягнення цієї мети спричинили виникнення такого специфічного явища, як маркетинг. Підприємницький успіх у процесі маркетингової діяльності забезпечується шляхом чіткої постановки та досягнення поставлених цілей. Створення образу. Організація маркетингу покликана дбати про те, щоб сформувати в уяві споживача позитивний образ підприємства, його діяльності, торгової марки, окремих товарів або послуг, а отже, мотивувати потребу повторної покупки чи користування послугою. Тому досить часто при створенні фірми або розширенні виробництва основні зусилля маркетологів (організаторів маркетингу) спрямовуються саме на це. Визначення конкурентної переваги. Ця маркетингова діяльність націлена на те, щоб покупці надавали перевагу саме цій продукції, а не продукції конкурентів. Відчутність переваги досягається шляхом зосередження на ній уваги споживачів, створення образу, обґрунтування новизни продукції або її параметрів, якості товарів, їх доступності, низьких цін тощо. Створення конкурентних переваг — багаторічна маркетингова політика у великих компаніях. Реалізація товарів і послуг є метою кожного підприємства. Деякі з них прагнуть швидко викликати увагу до своєї торгової марки, щоб витіснити конкурентів. Для цього вдаються до розширення масовості виробництва, що зумовлює зниження цін, а також до запровадження нових видів товарів, просування їх на нові ринки тощо. Основні об'єкти маркетинг До об'єктів, на які спрямована маркетингова політика, належать: продукція (товари і послуги), стимулювання реалізації товарів і послуг, а також ціна. Для маркетингу об'єктом діяльності, товаром є все, що здатне задовольнити попит споживачів і може бути запропоноване на ринку з метою реалізації: фізичні об'єкти, території, організації (фірми, підприємства, установи), ідеї, послуги тощо. Найбільш масові серед товарів називаються товарами широкого вжитку. За купівельною специфікою часто вживані товари класифікують на певні групи. Отже головним завданням маркетингу є сприяння якнайшвидшій реалізації товарів і послуг через задоволення відповідних потреб споживачів. Стимулювання реалізації товарів і послуг Стимулюванням реалізації товарів і послуг називають використання різноманітних засобів впливу задля прискорення й підсилення позитивної реакції ринку на реалізацію товарів і послуг. Стимулювання: 1. Споживачів Система знижок. Безкоштовне розповсюдження зразків та реклама. Лотереї при купівлі й інші своєрідні знижки ціни товарів. 2. Сфери торгівлі Рекламні кампанії. Спеціалізовані виставки зі спеціальними стендами для демонстрацій. Знижки дилерам. Комісійні виплати та інші матеріальні заохочення продавцям. 3. Персоналу фірми Премії. Конкурси на кращу пропозицію з метою активізації продажу. Конференції спеціалістів з реалізації й розповсюдження товарів фірми. Маркетингове середовище фірми На ринку кожне підприємство є відносно відкритою системою, яка розвивається під впливом багатьох зовнішніх і внутрішніх факторів, що становлять відповідне середовище підприємства. Ціна товару Одним з об'єктів маркетингу є ціна товару. Вона, як відомо, формується під впливом багатьох факторів, визначальним серед яких є собівартість товару. Виходячи з факторів, відображених у схемі, фірма послідовно аналізує свою цінову стратегію, яка складається з таких елементів. 1. Завдання ціноутворення; забезпечення діяльності фірми у конкурентному середовищі; максимізація поточних прибутків; завоювання лідерства щодо збуту або якості товару. Залежно від обраної мети формується подальша цінова стратегія. 2. Визначення попиту. Фірма виводить криву попиту, яка показує ту ймовірну кількість товару, який можна продати на ринку за певний проміжок часу. 3. Оцінка витрат. Фірма аналізує, як зміниться сума її витрат за різних умов виробництва. 4. Співвідношення цін і товарів конкурентів встановлюють для використання їх як основи формування власної ціни (за інших однакових умов). Вибір методу ціноутворення відбувається з-поміж таких типів: середні витрати плюс прибуток — ціна коливається залежно від розмірів витрат (собівартості товару); аналіз беззбитковості і забезпечення цільового прибутку — фірма встановлює ціни на товар з таким розрахунком, щоб отримувати стабільний прибуток; встановлення ціни на основі очевидного значення товару. Підприємство встановлює ціну, враховуючи готовність покупця зважитись на додаткові витрати у певних розмірах. Встановлення кінцевої ціни відбувається на основі зваженого аналізу попередніх пунктів. Контрольні завдання 1 рівень 1. Чи правильне таке твердження: «Метою маркетингу є пошук шляхів кращого задоволення потреб споживачів»? 2. Чи всім підприємствам потрібно займатися маркетинговою діяльністю? 3. Що таке маркетинг: а) сукупність прийомів вигідного збуту товарів; б) оптимальне просування товарів до споживача; в) діяльність з приводу всебічного вивчення потреб споживачів задля найкращого їх задоволення? 2 рівень 4. Яка мета маркетингових досліджень? 5. Дайте визначення поняття «маркетинг». 6. Назвіть основні складові маркетингової діяльності. 7. Яка роль реклами в реалізації товарів та послуг? 3 рівень 8. Охарактеризуйте основні складові зовнішнього маркетингового середовища фірми. 9. Проаналізуйте на конкретних прикладах, як у сучасній економіці підприємства стимулюють реалізацію товарів і послуг. Чому і як змінюються прийоми такого стимулювання? 10. Охарактеризуйте основні елементи внутрішнього маркетингового середовища фірми. 11. Відомо, що маркетингові дослідження використовуються для створення нових товарів і послуг, нових галузей бізнесу. Наведіть власні приклади виникнення нових видів діяльності в результаті маркетингових досліджень. 4 рівень 12. Поясніть суть вислову: «Покупець завжди правий-. Чому подібний підхід особливо актуальний в умовах насиченого ринку і загострення конкуренції? 13. Проаналізуйте причини виникнення маркетингу у другій половині XX ст. 14. Виконайте вправу-гру «Наш маркетинговий відділ»: 1) розробіть товарну марку, логатип (фірмовий знак) і девіз вашого підприємства; 2) визначте, з яким сегментом ринку ви працюватимете, для кого призначена ваша продукція, хто ваші споживачі; 3) запропонуйте основні шляхи вивчення попиту на свою продукцію; 4) визначте, яка система реалізації продукції найбільше підходить для продукції вашого підприємства; 5) підготуйте зразки реклами вашої продукції. 15. Як відомо, важливим елементом успішного бізнесу є товарний знак фірми або продукції. Охарактеризуйте на конкретних прикладах роль товарних марок у взаємодії виробників і споживачів. Які проблеми пов'язані з використанням товарних знаків відомих вам виробників?   Тести для перевірки знань Тест 1.Основнми елементами маркетингу є: а) платоспроможний попит б) товар в) знижки на ціну товару г) ціна д) місцезнаходження товару е) система збуту товару ж) стимулювання попиту Тест 2.Суб'єкти господарської діяльності повинні орієнтуватися на: а) власні можливості б) ринок збуту в) збільшення обсягів виробництва г) залучення інвестицій д) власну зацікавленість Тест 3.Метою маркетингового планування є побудова діяльності підприємства з органічним і найефективнішим поєднанням: а) виробництва і прибутку б) виробництва, задоволення потреб споживачів, прибутку в) задоволення потреб споживачів, прибутку г) аналізу існуючої і плануванням перспективної галузевої структури д) розвитку підприємства Тест 4.Першим етапом розробки маркетингової програми є: а) маркетингові цілі б) ситуаційний аналіз в) організація маркетингу г) визначення очікуваного фінансовго результату д) оцінка ресурсних і фінансових можливостей підприємства Тест 5.Мета маркетингового стратегічного планування: а) поглиблення спеціалізації підприємства з урахуванням рентабельності галузей б) фінансування, інвестування, закупівля, збут, отримання результату протягом 2 – 5 років в) ефективне розміщення ресурсів для досягнення цільового ринку г) збільшення виробничих потужностей, нарощування виробництва продукції Тест 6."Стратегія переваг" – це створення стабільної переваги над конкурентами через: а) можливості зміни технологій виробництва б) цінову конкуренцію за рахунок "помітних" на ринку товарів в) розвиток сервісу та логістики г) збут великої кількості стандартизованої продукції д)збут продукції з використанням технологій, що дозволяють зменшувати витрати та ціни Тест 7.Цикл річного маркетингового планування на підприємстві починається з… а) аналізу господарської діяльності б) детального дослідження споживачів в) визначення масштабів діяльності г) визначення спеціалізації д) затвердження планових дій керівником е) складання угод з постачальниками сировини Тест 8.При планування поточної і збутової діяльності суб'єктів ринку використовують: а) середньострокові прогнози б) короткострокові прогнози в) довгострокові прогнози г) досвід провідних фірм світу Тест 9.Довгострокові прогнози розробляють на строк: а) більше 10 років б) до п'яти років в) більше п'яти років г) до 10 років д) більше одного року Тест 10.Внутрішні джерела кредитно-фінансового обслуговування сільськогосподарських товаровиробників: а) товарно-кредитні запозичення б) фінансово-кредитні спілки в) членські внески г) інвестиції, пов'язані з участю в господарській діяльності д) комерційні банки Тест 11.Продукція сільського господарства належить до товарів з попитом а) еластичним б) нееластичним в) відносно еластичним г) відносно нееластичним д) одинично еластичним Тест 12.Коефіцієнт еластичності це: а) відношення цін поточного року до цін базового б) відношення зміни ціни до зміни обсягів продажу в) відношення зміни обсягу продаж до зміни ціни (у відсотках) г) відсоток зміни ціни у разі зміни продажу на 1 % д) відсоток зміни обсягів продажу у разі зміни ціни на 1% Тест 13.Стратегія закріплення на ринку передбачає: а) прискорення обігу і збільшення обсягів продаж б) встановлення різних цін у залежності від каналів реалізації в) встановлення низьких цін на нові види продукції з метою завоювання більшої частки ринку г) встановлення низьких цін на нові види продукції з метою залучення більшого числа покупців Тест 14.До нових видів продукції з унікальними властивостями, які захищені патентами застосовують стратегію ціноутворення: а) закріплення на ринку б) "зняття вершків" в) "опортуністичне ціноутворення" г) знижок цін з метою прискорення обігу д) знижок цін з метою збільшення обсягів продаж Тест 15.У залежності від тривалості періоду і реалізації поставлених завдань плани маркетингу поділяють на: а) стратегічні б) попередні в) остаточні г) тактичні д) оперативні е) адміністративні Тест 16.До шляхів підвищення якості продукції відносять: а) технічні б) соціально - економічні в) зовнішньо-економічні г) юридичні д) організаційні е) психологічні Тест 17.До методів прогнозування обсягів продаж відносять: а) експертних оцінок б) розрахункові в) аналітичні г) нормативні д) економіко-статистичні Тест 18.Вплив держави на ціноутворення здійснюється через встановлення цін: а) оптових б) розрахункових в) вільних ринкових г) фіксованих д) базових е) регульованих Тест 19.В Україні діють такі ціни на споживчі товари: а) фіксовані, б) регульовані; в) вільні; г) фіксовані та регульовані; д) фіксовані та вільні; є)регульовані та вільні. Тест 20.Державою планується, рекомендується, стимулюється така цінаа) вільна, договірна; б) фіксована; в) індикативна; г) регульована, д) нижча за ціну рівноваги. Тест 21.Першим етапом встановлення ціни є: а) визначення цілі і прийняття тієї чи іншої ціни; б) визначення попиту; в) визначення бажаної частки ринку; г) визначення стратегії ціни; д) аналіз витрат. Тест 22.Бонусні знижки надають: а) споживачам, що роблять поза сезонні покупки товарів; б) постійним споживачам, якщо вони за певний період придбають певну кількість товару; в) фірмам-фахівцям із питань організації товарного руху і збуту товарів. Тест 23.Метод встановлення ціни на основі поточних цін належить до: а) моделі ціноутворення, що базується на витратах виробництва; б} моделі ціноутворення, що базується на попиті; в) моделі ціноутворення, що базується на конкуренції. Тест 24.Вкажіть складові ціни: а) рентабельність виробництва б) граничні витрати в) собівартість продукції; г) акцизний збір; д) граничний прибуток. Тест 25.Ціна роздрібна включає в себе: а) гуртову ціну, б) прибуток виробництва в) націнку торгівельних організацій. Тест 26.Лімітні ціни відображають: а) гранично допустимий їх рівень; б) мінімальний рівень цін; в) максимальний рівень цін Тест 27.Державою стимулюється ціна: а) фіксована; б) індикативна; в) регульована. Практичні завдання Задача 1 Загальнозаводська собівартість верстата 5 тис. грн. Ви­трати на реалізацію за рік складали 3216 тис. грн. Плановий прибуток підприємства 6%, річний план реалізації верстатів 10 тис. шт. Визначити: а) собівартість товарної продукції; б) планову оптову ціну верстата. Задача 2 Розрахувати ціну товару, якщо відомо: очікуваний обсяг виробництва та збуту - 50000 од.; питомі змінні витрати - 20 у.о.; постійні витрати 600000 у.о.; передбачувана частка прибутку - 20%. Задача 3 Питомі витрати виробництва товару становлять 70 у.о. За ціни 100 у.о. підприємство може виробити й реалізувати 7000 од. на місяць. Відсоток завантаження виробничих по­тужностей становитиме 70%. За ціни 90 у.о. обсяги вироб­ництва та реалізації можуть зрости до 10000 од., а виробни­чі потужності будуть завантажені на 100%. Яку ціну (100 у.о., 90 у.о. чи диференційовану) має під­приємство запропонувати ринку, щоб отримати максима­льний прибуток? Задача 4 Внаслідок підвищення податку роздрібна ціна виробу зросла з 4 до 5 грн., а обсяг збуту зменшився з 15 до 12 млн виробів на рік. Розрахувати коефіцієнт еластичності ціни й зробити відповідні висновки. Задача 5 Розрахувати значення точки беззбитковості, якщо відо­мо, що постійні витрати становлять 20000 у.о., відпускна піна - 100 у.о., а питомі зміни - 80 у.о. Задача 6 Підприємство реалізує продукцію за ціною 50 грн. При цьому прямі питомі витрати становлять 40 грн. Така ціна дає можливість підприємству реалізувати протягом місяця 20000 од. продукції. Відділ досліджень ринку встановив, що при зниженні ціни до 46 грн. еластичність попиту становитиме 6,0, а при зниженні ціни до 44 - 8,0. Яке зниження ціни буде вигідні­шим для підприємства? Задача 7 На виготовлення пристрою підприємство витрачає осно­вних матеріалів на суму 6200 грн., для закупки напівфабри­катів - 5200 грн. Вартість використаних відходів - 685 грн. Основна заробітна плата робітників по виготовленню при­строю - 1200 грн., сума амортизаційних відрахувань 1020 грн, плановий прибуток - 40%. Обчислити ціну цього при­строю. Задача 8 Визначити еластичність попиту, використавши дані таб­лиці, де п - порядковий номер прізвища студента в журналі академічної групи.  
Найменуван­ня товару Ціна Попит
первинна після зміни ціни первинний після зміни ціни
А Б В 126 +n 185+ п 147+ п

Переглядів: 2435

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Наступним кроком у вивченні теми має стати ознайомлення із сутнісною характеристикою виробничої, посередницької та фінансової підприємницької діяльності. | Задача 9

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.049 сек.