Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Задача 15

Підприємство у звітному періоді закупило сировину для здійснення процесу виробництва на суму 37 тис. грн (дана продукція не обкладається податком на додану вартість). Витрати виробництва на виготовлення готової продукції склали 16 тис. грн. Товар було реалізовано на суму 112 тис. грн з ПДВ.

Визначити суму податку на прибуток, що підлягає сплаті в бюджет.

 

Тема 8. Підприємницький успіх і культура бізнесу Методичні поради до вивчення теми Розпочинаючи вивчення питань теми, необхідно з’ясувати сут­ність підприємницького успіху та видокремити його складники. Успіх завжди відбиває результат ділової активності підприємця. Саме за рівнем досягнутого успіху оцінюють підприємця. Досвід країн із соціально-орієнтованою економікою підтверджує, що успіх ініціюється різними про нього уявленнями (складниками успіху). Створюючи підприємство, підприємець визначає конкретні цілі підприємницької діяльності, тобто кінцевий бажаний результат діяльності. З огляду на це однією з головних складових успіху підприємницької діяльності є досягнення встановлених цілей і виконання місії. Особиста мета підприємця може бути така:
  • отримати якомога більше грошей;
  • працювати творчо;
  • почувати себе комфортно;
  • привести в рівновагу складові елементи життя — власну кар’єру, сім’ю тощо;
  • добитися визнання свого професіоналізму та обізнаності серед колег у вибраній сфері підприємницької діяльності;
  • спромогтися реалізувати власну ідею;
  • не допустити банкрутства своєї фірми;
  • створити нові робочі місця тощо.
Отже, необхідно усвідомити, що сучасне цивілізоване підприємництво є визначальною і необхідною умовою досягнення не лише економічного успіху, а й суспільного визнання соціальної значущості й корисності будь-якої господарської розумової та фізичної діяльності. Багато хто вважає, що єдиною метою підприємця є отримання прибутку, проте це не так. Справді, кінцевою метою діяльності підприємця є забезпечення її прибутковості завдяки раціональній організації праці та засобів виробництва. Проте підприємець спрямовує свою діяльність на створення умов задля успішного функціонуваннявласного бізнесу, виходячи з того, що прибуток не є причиною здійснення підприємницької діяльності, а лише результатом її успішного провадження. Особливо важливим є розуміння економічної аксіоми, сутність якої така: аби підприємство було успішним упродовж тривалого часу й досягало своїх цілей, його діяльність має бути результативною та ефективною. За словами П. Друкера, результативність є наслідком того, що підприємство виробляє потрібні на ринку продукти (товари), а ефективність є наслідком того, що ці потрібні комусь товари виробляються найбільш раціональним способом. Друкер вважав, що результативність та ефективність діяльності підприємства як критерії успішної його діяльності є однаково важливими. Безумовним є той факт, що в підприємництві поняття успіху пов’язане з досягненням результату, очікуваного з моменту започаткування проекту, який реалізує відповідну ідею. За цивілізованого розуміння успіху до уваги, насамперед, треба брати його морально-етичні аспекти, а вже потім фінансові. Отже, підприємницький успіх має бути оцінений з урахуванням ступеня здійснення власної ідеї, бажання самоствердження або намагання змінити хід подій тощо. Гроші, капітал, прибуток, природно, є важливими складовими успіху, але не можуть виступати самоціллю. Наступним кроком у вивченні теми має стати з’ясування ролі підприємця як визначальної особистості в бізнесі. Необхідною передумовою започаткування та успішного здійснення підприємництва є наявність самих підприємців. Постать підприємця як основного суб’єкта ринкових відносин є ключовою в конструкції ринку. Його небезпідставно вважають центральною фігурою в бізнесі та інколи порівнюють із полководцем, здатним із меншими силами виграти бій із противником, що кількісно його переважає. Нагромаджений досвід розвинених країн незаперечно підтвер­джує істину, що бізнесу не можна навчитися, перегортаючи підручники, але вони допоможуть кожному, хто приходить у бізнес, зрозуміти його таємниці та освоїтися в ньому. Виходячи з цього, необхідно на основі опрацювання літературних джерел з’ясувати набір якостей, потрібних підприємцеві. Наступним питанням теми є професійна культура бізнесової діяльності, яка безпосередньо впливає на підприємницький успіх. Передусім варто усвідомити, що сучасна підприємницька діяльність може ефективно здійснюватися і розвиватися за умов належ­ного дотримання вимог не тільки економічного, а й соціального та політичного характеру. Ідеться про те, що у своїй діяльності підприємець має обов’язково керуватися усталеними в усіх цивілізованих країнах нормами поведінки. Підприємницька культура охоплює широкий спектр питань ділової етики й етикету, з якими необхідно ознайомитися за навчальним посібником із предмета, а також з інших джерел сучасної літератури. Головну увагу варто приділити основним складникам ділової етики підприємця, а саме: етиці спілку­вання; етиці привітання, прийомів та переговорів; етичним нормам реклами. Розглядаючи це питання, доцільно звернути увагу на те, що ділова етика (етика бізнесу) є одночасно економічною і духовною категорією. Культури бізнесової діяльності безпосередню стосується підприємницьке діловодство. У цьому зв’язку вивчення теми передбачає ознайомлення з його основами, насамперед, із класифікацією ділових документів, вимогами до складання ділових документів і їх оформлення. Останнім етапом у вивченні теми є розгляд питання щодо створення позитивного іміджу фірми («паблік рілейшнз»). Слід звернути увагу на те, що в сучасних умовах «паблік рілейшнз» не безпідставно оцінюють як мистецтво і науку створення ділового іміджу на основі оперативної та правдивої інформації. Причому йдеться про діловий імідж не тільки фірм, але й окремих підприємців.
План семінарського заняття 1. Характеристика та організація підприємницького успіху. 2. Професійна культура бізнесової діяльності. 3. Основи підприємницького діловодства. 4. Складові ділової етики підприємця. Питання для самостійної роботи 1. Які особисті вади, що перешкоджають досягненню підприємницького успіху, ви виділили б у першу чергу? 2. Як ви розумієте вислів: «Успіх, що приносить шкоду іншим, є невдачею»? 3. Дайте коротку аналітичну оцінку загалу вітчизняних підприємців. Література12, 13, 20, Тести для перевірки знань Тест 1. До складників підприємницького успіху належать: а) створення нових робочих місць; б) власне почуття комфорту; в) практична реалізація власної ідеї; г) отримання якомога більшої кількості грошей; д) недопущення банкрутства своєї фірми; е) усі відповіді правильні. Тест 2. Найбільш важливі ділові якості особистості підприємця такі:а) постійна готовність до господарського ризику; б) надмірна впевненість; в) упертість і наполегливість у досягненні поставленої мети; г) рішучість та цілеспрямованість у діяльності; д) несприйняття чужих думок і пропозицій; е) усі відповіді правильні. Тест 3. До основних правил поведінки у сфері бізнесу належать:а) чесність і законослухняність підприємця; б) забезпечення високої якості та технічного рівня своєї продукції; в) забезпечення безпеки праці для працівників; г) порядність у відносинах із постачальниками, клієнтами, партнерами по бізнесовій справі; д) комерційний склад розуму; е) усі відповіді правильні. Тест 4. Усталені етичні норми бізнесу такі: а) підвищення продуктивності та збільшення прибутку не повинні досягатися за рахунок завдання шкоди довкіллю; б) конкуренція має здійснюватися чесно; в) техніка має слугувати людям, а не навпаки; г) морально-етичні норми поведінки завжди мають перевагу перед економічними інтересами; д) усі відповіді правильні. Тест 5. До основних складових ділової етики підприємця належать: а) етика ведення телефонних розмов; б) етика службового листування; в) етикет привітання, представлення, прийомів і переговорів; г) етичні норми щодо реклами; д) усі відповіді правильні.   Тема 9. Економічна ефективність діяльності підприємницьких структур Методичні поради до вивчення теми Оцінка результативності підприємницької діяльності є однією з основних функцій управління. Тому цю тему потрібно вважати ключовою. Справді, ефективність підприємництва є інтегруючою економічною категорією, яка відбиває кінцеві результати використання засобів, предметів праці та робочої сили з метою одержання кінцевого результату протягом певного проміжку часу. У країнах із розвиненою економікою, визначаючи результати підприємництва, використовують термін «продуктивність системи виробництва», тобто йдеться про ефективне використання праці, капіталу, матеріалів, землі, інформації, енергії під час виробництва товарів і надання послуг. Отже, ефективність виробництва і продуктивність системи — це синоніми, що відбивають одні й ті самі результати підприємницької діяльності. Сутнісна характеристика ефективності підприємництва (продуктивності системи) згідно із загальною методологією її визначення набирає такої формалізованої форми: Ефективність (продуктивність) = Результати (ефект) / Ресурси (витрати). Аналітична оцінка ефективності підприємницької діяльності (бізнесу) має спиратися на відповідну методичну основу. Проте в Україні не існує офіційної та загальновизнаної методики комплекс­ного оцінювання результатів здійснення різних видів (типів) підприємницької діяльності. Натомість можна орієнтуватися на розробки вчених-економістів. Починаючи вивчення програмних питань теми, потрібно передусім чітко усвідомити, що оцінка результативності підприємницької діяльності є функцією управління. Сучасний бізнес насамперед базується на менеджменті. Будь-яке підприємство незалежно від виду підприємницької діяльності, форми власності та організаційно-правового статусу завжди потребує певної системи управління, завдання якої полягає в оптимальній трансформації ресурсів (землі, капіталу, праці) підприємства для досягнення поставленої мети. Під час вивчення теми студент має усвідомити, що грамотне оцінювання ефективності підприємницької діяльності, аналіз одержаних результатів і відповідні висновки є запорукою успішного прийняття всіх наступних управлінських рішень щодо бізнесу. Отже, визначення економічної ефективності підприємницької діяльності — це процес оцінювання досягнутих за певний проміжок часу результатів діяльності, зіставлення фактично досягнутого рівня із запланованим та коригування відповідних складових елементів підприємства на перспективу. Література10, 14, 21, 25, 31 Індивідуальне завдання. Розрахувати економічний ефект у результаті створення організаційно-економічного об’єднання (загальну суму капітальних вкладень, термін окупності). – самостійна робота   Вихідні дані. 1. Акціонерне товариство «Сервіс» спеціалізується на переробці молока. У поточному періоді планує створити організаційно-економічне об’єднання, включаючи до складу молочно-товарну ферму і комбікормовий цех. 2. Вартість контрольного пакету акцій складала 1,239 млн грн. Середньорічна вартість основних виробничих фондів становила: МТФ – 478 тис. грн, комбікормовий цех – 567 тис. грн. Рентабельність виробництва: МТФ – 35,6 %, комбікормовий цех – 27,9 %. 3. Інвестиції на нове обладнання у АТ на придбання нового обладнання склали – 250 тис. грн. Собівартість додаткового виробництва молочної продукції склала – 450 тис. грн, а розмір валової продукції – 665 тис. грн. Норма амортизаційних відрахувань – 10 %. 4. На комбікормовому цеху пропонується демонтувати старе обладнання для приготування корму і продати у брухт (вартість – 35 тис. грн, термін експлуатації – 8 років, вага – 6 т, вартість 1т брухту – 620 грн), а також придбати нове обладнання вартістю 145 тис. грн (витрати на монтаж – 25 % від вартості обладнання, витрати на перевезення – 4 %). Виробнича потужність нового обладнання – 42 т на добу, коефіцієнт використання потужностей – 0,8, річний фонд робочого часу – 325 діб. Собівартість кормів на старому обладнанні становила – 35 грн за 1 ц, на новому обладнанні – 29,5 грн за 1 ц. Планується 25 % від загального обсягу виробництва реалізовувати іншим структурам за ціною реалізації 43 грн за 1 ц. 5. На МТФ планується інвестувати для автоматизації виробничого процесу 1,5 млн. грн. Додаткове виробництво молока склало 650 т, собівартість 1 тони – 980 грн, ціна реалізації – 1980 грн за 1 т. Норма амортизаційних відрахувань нового обладнання склала 10 %. Завдання для самостійної роботи Визначити ефективность виробництва та доцільність переробки молока (виробництво згущеного молока) Вихідні данні: Обсяг коштів заявлених до фінансування – 200 тис. грн. (придбання обладнання) За умов кредитного договору – 28% за користування кредитними ресурсами за рік Вихідні данні
Виробництво Переробка
Середньорічне поголів’я корів – 160 гол. Плановий валовий надій – 599 038 кг базисної жирності Відсоток благополучних розтелень - 93 Норми випоювання молока – 2,5 ц в розрахунку на 1 голову приплоду Вартість кормів складає 455 тис. грн Питома вага вартості кормів в загальній сумі витрат на утримання дійного стада – 56% Вихід гною від 1 корови – 8 т Витрати пов'язані з прибиранням, транспортуванням і збереженням гною у гноєсховищах – 6,1 грн Середня ціна реалізації 1 ц молока – 198 грн Переробка власної сировини – 65 % Тривалість робочого тижня – 7 днів 1 цикл – 3,5 години – 500 кг сировини Вихід згущеного молока – 30 % Вартість придбаного обладнання – 200 тис. грн. Витрати на переробку за рік – 262 800 грн Виробництво згущеного молока – 1 стаканчик вагою 250 г

Читайте також:

  1. Б. Задача
  2. Взаємне положення площин. Перша позиційна задача
  3. Взаємне положення прямої і площини. Друга позиційна задача.
  4. Вторая задача анализа на чувствительность
  5. З праці В. Леніна «О задачах пролетариата в данной революции»
  6. Задача 1
  7. Задача 1
  8. Задача 1
  9. ЗАДАЧА 1
  10. Задача 1
  11. Задача 1.
  12. Задача 1.




Переглядів: 1371

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Задача 13 | ДОДАТОК А

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.