МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Comprehension checkExercise 1. Use the context to figure out the meanings of the words. Write definitions in your notebooks.
Exercise 2. Answer the questions: 1. What is the nationality of the author? 2. Which culture(s) associates chicken soup with good care during illness? 3. Would the author eat a caterpillar? 4. Does the author think it is a good thing for people to eat food from other countries? 5. Who does the author think will read the article? Why does she think they will read it? Exercise 3. Answer the questions from memory, if possible. 1. In what parts of the world do people enjoy eating grasshoppers and termites? 2. If an American says, ‘I could eat a horse,’ what does the person mean? 3. Why do people find certain food comforting? 4. How does climate and weather affect your food choices? 5. What are some foods people think bring good luck? 6. Why will our food choices continue to grow? Exercise 4. Organise the information in the reading by filling in the chart. Fill in the information about the four foods. Then add three more from the reading. Work from memory, if possible.
Exercise 5. Review the article and find related forms of the words in column 1. Write each form and its part of speech in column 2.
Exercise 6. Write the correct form of the word on the line. a) French (fry) __________ potatoes are sliced potatoes cooked in oil. b) Many North Americans find chicken soup (comfort) _________ . c) (Roast) __________ chicken is a traditional Sunday meal in many countries. d) For her birthday, Maggy had a special (treat) __________ - a chocolate cake and ice cream. e) This soup has no flavour. I wish that I’d ordered something (spice) _________.
Speaking
-Writing Write sentences that describe each food and your reaction to it. Use these and other words in your sentences. Comforting Fascinated Bored Sickening Nourishing Fattening Interested Disgusted Amazed Refreshing Interesting Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|