МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Основні симптоми при різних ступенях перевтомиЗапобігання. Режим дня школяра Перевтома як патологічний стан, заходи щодо її Трапляється, що інтенсивність роботи або її обсяг є надмірними ( людини через певні причини не могла припинити роботу), а відпочинок після роботи не відновив фізіологічних можливостей організму. Тоді стомлення поступово може перейти у передпатологічний стан —перевтоми. Це стан організму між здоров'ям і хворобою. Він виявляється у багатьох порушеннях: погіршенні психічних функцій (послабленні пам'яті, уваги, утрудненні мислення, підвищенні збудливості, появі байдужості до оточуючого тощо); порушеннях сну (стає неглибоким і тривожним), апетиту, загальній слабкості і в'ялості, у головних болях тощо. При цьому спостерігається також і зниження стійкості організму до різних захворювань, у першу чергу, до вірусних інфекцій, застуд, несприятливих факторів зовнішнього середовища. Кожний ступінь перевтоми (початковий, легкий, виражений, важкий) мас свою специфічну симптоматику ( табл.20). Для запобігання перевтомі школярів важливо не тільки дотримуватися вимог щодо організації роботи (обсяг і складність завдання, темп і ритм виконання, ступінь різноманітності конкретних дій тощо), а і забезпечувати її умови (чіткий режим дня, повноцінний сон, харчування, що відповідає витратам енергії, хороша вентиляція приміщення тощо). Усе це в комплексі становить сукупність гігієнічних норм організації розумової праці. Потрібно пам'ятати, що самостійні навчальні завдання і підготовка уроків займають в учнів усіх класів досить багато часу. Загалом при виконанні однакових за складністю і обсягом домашніх завдань у другій половині дня, з 16 год., погіршення показників здоров'я виявляється раніше і є більш значним, ніж з 9 до 13 год. Виконання домашнього завдання учні починають з уже погіршеною працездатністю. Спостереження за змінами функціонального стану організму школярів під час приготування уроків показали, що продуктивність праці коливається в різних межах, а саме:
Таблиця 20.
Дітям 6-ти річного віку домашні завдання не задають. Виконання домашньої роботи рекомендується починати із завдань і середньої складності, потім переходити до найбільш складних і закінчувати самопідготовку легкими завданнями. У молодших і старших школярів стомлення у процесі виконання завдань, на уроках і в позаурочний час розвивається по-різному і виявляється неоднаково. У початковій школі кожен вид роботи досить швидко приводить до граничного гальмування, і це запобігає тривалій неперервній активності нервових клітин. По суті, учні початкових класів, як правило, не перевтомлюються: найчастіше вони припиняють розумову працю у початковій фазі стомлення. Ці форми стомлення легко і швидко усуваються завдяки відпочинку. У старших школярів виробляється здатність за допомогою вольового зусилля долати початкові стадії стомлення і продовжувати роботу аж до настання значних зрушень в організації. Тому у школярів старших класів спостерігаються не тільки початкові, але й глибші стадії стомлення, які вимагають часу для відновлення. Існують гігієнічні нормативи навчальною навантаження протягом дня, тижня для дітей, які відвідують школу у першу (табл.21) і другу зміну (табл. 22). їх дотримання — обов'язкова умова профілактики перевтоми у дітей шкільного віку. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|