Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






Будова й основні елементи машини

 

Будова машини постійного струму схематично показана на рис. 5.3. Вона складається з двох головних частин: нерухомої, що служить для створення магнітного потоку, та рухомої, в якій індукується ЕРС. Між цими частинами машини мається повітряний зазор.

Нерухома частина машини складається зі станини, основних і додаткових полюсів. Основні полюси служать для створення основного магнітного потоку. Кожен основний полюс складається з осердя й надягнутої на нього котушки, по якій проходить струм збудження. Котушки основних полюсів, з'єднані між собою у той чи інший спосіб, утворюють обмотку збудження машини. Осердя основних полюсів закінчуються полюсними наконечниками, призначення яких – поліпшити розподіл магнітного потоку. Додаткові полюси встановлені між головними полюсами й, служать для поліпшення умов комутації. Додатковий полюс, як і головний, складається з осердя й насадженої на нього котушки. Котушки додаткових полюсів, з'єднані між собою, утворюють обмотку, що вмикається послідовно з обмоткою якоря. Осердя полюсів часто виготовляють з тонких ізольованих листів електротехнічної сталі – із метою обмеження вихрових струмів. Станину, як правило, виготовляють із сталі й використовують для кріплення окремих частин, а також як магнітопровід машини.

 

 

 

Рис. 5.3. Будова машини постійного струму

 

1- колектор, 2- полюс основний, 3- полюс додатковий, 4- станина, 5- якір.

 

Машини постійного струму бувають двополюсними й багатополюсними. Полюси разом із ярмом станини й осердям якоря складають магнітну систему машини.

Якір машини (рис. 5.4, а) складається із осердя 3, укріпленого на валу, обмотки 2 і колектора 1. Осердя набирається з тонких листів електротехнічної сталі, а для поліпшення охолодження в ньому роблять вентиляційні канали. На поверхні осердя маються пази. Обмотка якоря виготовляється з мідного ізольованого проводу у виді одновиткових чи багатовиткових секцій (рис. 5.4, б), що закладають у пази сердечника (мал. 5.4, в) й закріплюють у них. Кінці секцій припаюють до колекторних пластин. Секції, з'єднані колекторними пластинами, утворюють обмотку якоря.

 

Рис. 5.4. Якір (а), секція його обмотки (б), пази (в)

 

Колектор складається з ряду клиноподібних мідних пластин, ізольованих друг від друга ізоляційними прокладками. Він закріплюється на валові машини й обертається разом із якорем. Струм з колектора знімається за допомогою щіток, що мають із колектором ковзний контакт. Щітки – то вугільні чи графітні бруски, розміщені в щіткотримачах.

 


Читайте також:

  1. II. Будова доменної печі (ДП) і її робота
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  4. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи.
  5. Аеродинамічні властивості колісної машини
  6. Азот, фосфор, біогенні елементи та їх сполуки, органічні речовини
  7. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  8. Аналогові обчислювальні електронні машини.
  9. Анатомічна будова кісток вільної нижньої кінцівки
  10. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка
  11. Анатомо-фізіологічна перебудова організму підлітка та її вплив на його психологічні особливості й поведінку.
  12. Антигенна будова HDV




Переглядів: 816

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальні відомості й поняття | Електрорушійна сила й електромагнітний момент машини постійного струму

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.