Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Типова задача

За стандарт прийняти на півсуму хворих в кожному відділенні лікарні А і Б

 

Таблиця .Розподіл хворих та померлих по відділенням лікарні А і Б (дані умовні)

Відділення   Лікарня А   Лікарня Б  
    Терапевтичне Хірургічне Інфекційне       Число минулих хворих     Із них померло     Число минулих хворих     Із них померло  
         
Всього Летальність в %
4‚0 3‚8

I. Розрахунок стандартизованих показників летальності прямим методом.

Iетап методу стандартизації: розрахунок інтенсивних показників (у цьому випадку летальності) у двох порівнюваних сукупностях. Летальність розраховується у відсотках.

Т а б л и ц а 2. Показники летальності по відділеннях і по лікарнях А и Б в цілому (в % до числа минулих хворих) (I етап методу стандартизації)

Відділення Лікарня А Лікарня Б
Терапевтичне Хірургічне Інфекційне 5,0 2,0 4,0 6,0 3,0 5,0
в лікарні в цілому 4,0 3,8
     

Т а б л и ц а 3. Розрахунок стандарту (II етап методу стандартизації)

Відділення Стандарт (число хворих)
Терапевтичне Хірургічне Інфекційне 600 (лікарня А) + 200 (лікарня Б) : 2 = 400 (300 + 700) : 2 = 500 (100 + 100) : 2 = 100
всього... (1000 + 1000): 2 - 1000 або 400+ 500+100 =1000

Отже, якщо із 600 хворих терапевтичного відділення вмерло 30, то показник летальності = (30*100) : 600 = 5 % (і так по всіх відділеннях лікарень А і Б). По лікарнях А і Б у цілому летальність становить 4,0 й 3,8% відповідно (табл. 23).

II етап. Визначення стандарту. Оскільки умовою завдання передбачено за стандарт прийняти напівсуму хворих по кожному відділенню лікарень А і Б, то проводили наступні обчислення (табл. 24).

III. етап. Розрахунок очікуваних величин (у цьому випадку числа померлих) у кожній групі стандарту.

Якщо з 600 хворих терапевтичного відділення лікарні А вмерло 30, то скільки вмерло б, якби число хворих становило б 400 (стандарт)? Склаємо про­ порцію:

600-30х = (400 * 30) : 600 = 20.

400-х

Далі: якщо з 200 хворих терапевтичного відділення лікарні Б померло 12, то скільки вмерло б, якби число хворих становило б 400 (тобто число хворих у кожному з терапевтичних відділень було б однаковим, «стандартним»). З аналогічної пропорції одержуємо очікувану величину -24. Отримані аналогічним методом дані по всіх відділеннях і по лікарнях А і Б у цілому представлені в табл. 25.

IV етап. Розрахунок стандартизованих показників. За умови, що в кожній лікарні число хворих становило 1000 (стандарт, див. табл. 24), міркуємо в такий спосіб. З 1000 у лікарні А очікуване число померлих становить 34, відповідно, показник летальності обчислюється на основі пропорції:

1000 – 34 х = 3,4

100 - х

а в лікарні Б:

1000 – 44 х = 4,4

100 - х

Це і є стандартизовані показники, тобто показники, обчислені за умови, що склад хворих у кожній з лікарень однаковий (стандартний).

Таблиця 4. Розрахунок очікуваних величин (числа померлих) у кожній групі (по відділеннях і лікарням А і Б у цілому) стандарту (III етап методу стандартизації)

Відділення Очікуване число померлих
  лікарня А лікарня Б

Терапевтичне   Хірургічне   Інфекційне 600 – 300 х = 20 400 – х 300 – 6 х = 10 500 – х 100 – 4 х = 4 100 - х 200 – 12 х = 24 400 – х 700 – 21 х = 15 500 – х 100 – 5 х = 5 100 - х

Всього 34 44



2. Аналіз летальності в лікарнях А і Б виявив наступне:

—показник летальності по лікарні А в цілому вище, ніж по лікарні Б (4,0%> 3,8%);

—показники летальності по всіх відділеннях, навпроти, вище в лікарні Б (у терапевтичних відділеннях—6,0 й 5,0%, у хірургічних —3,0 й 2,0%, в інфекційних відділеннях — 5,0 й 4,0%).

3. Більш високий показник летальності в лікарні А пояснюється розходженням в складі хворих і перевагою в ній хворих терапевтичного профілю, що мають саму ви­соку летальність, а більш низький показник летальності в лікарні Б обумовлений перевагою в ній хворих хирур­гічного профілю, що мають найнижчу летальність.

Стандартизований показник летальності вище в лікарні Б. Таким чином, якби склад хворих у лікарнях А і Б були б однаковими, то летальність була б вище в лікарні Б.

 


Читайте також:

  1. Атипова пневмонія (5АК8)
  2. Б. Задача
  3. Взаємне положення площин. Перша позиційна задача
  4. Взаємне положення прямої і площини. Друга позиційна задача.
  5. Види засобів КЗІ залежно від способу їхньої реалізації, їх характеристика. Типова загальна схема шифратору
  6. Вторая задача анализа на чувствительность
  7. З праці В. Леніна «О задачах пролетариата в данной революции»
  8. Задача 1
  9. ЗАДАЧА 1
  10. Задача 1
  11. Задача 1
  12. Задача 1




Переглядів: 834

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Варіант 1

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.