МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||
Бюджетне обмеження і можливості споживачаКриві байдужості дозволяють виявити споживчі уподобання. Однак при цьому не враховуються дві важливих обставини: ціни товарів і дохід споживачів. Криві байдужості лише показують можливість заміни одного блага іншим, проте вони не визначають, який набір товарів споживач вважає для себе найвигіднішим. Цю інформацію дає бюджетне обмеження (лінія цін, пряма витрат – budget constraint ) мал. 4 Рис. 4. Бюджетне обмеження Рівновага споживача відповідає такій комбінації товарів, яка максимізує корисність при даних бюджетних обмеженнях. Така рівновага передбачає, що щойно споживач отримає цей набір товарів, у нього зникає стимул змінювати цей набір на інший. На (Рис. 5.) такою точкою буде точка E - точка дотику кривої байдужості U2 з бюджетною лінією I. Крива байдужості U3, яка є кривою, яка відповідає вищому рівню задоволення потреб (вищому рівню корисності), ніж крива байдужості U2, не може бути досягнута, бо виходить за межі бюджету. Рис. 5. Рівновага споживача Точка дотику найвищої кривої байдужості і лінії бюджетного обмеження відповідає стану споживчої рівноваги. Маржинальна корисність (MU) - корисність, яку отримує споживач від втрати 1 грн. на даний товар. Відмова від DУ пов’язана з втратою корисності (DУ * МUУ), вона компенсується (DХ * МUХ), таким чином - DУ * МUУ = DХ * МUХ MUx = Muy Рівняння балансу споживання Px Py Оскільки U - якісна характеристика, то її кількісний еквівалент - (DХ). Тобто можна записати: -DУ= Рх Рівняння еквівалентності заміни DХ Ру Рис. 6. Не повне використання бюджету MRSC = - D Y / DX’ > MRSE = -DY / (DX’ + DX’’) Це означає, що при відмові від DY споживач задовольняється МUХ, , але в нього ще залишається бюджет для отримання додаткової корисності МUХ,, , а це не відповідає умовам максимізації. Товари замінники (субститути) і доповнювачі (комплементарі). Доповнювачі - товари А і В є доповнювачами коли споживач прагне купити товар В, якщо ним куплено товар А (ракетка для бадмінтону і волан, фотокамера і плівка). Прикладом абсолютних доповнювачів є взуття на праву і ліву ногу. Рис. 7. Криві байдужості для товарів доповнювачів (комплементарів). DX1 / DP2 < 0 Крім того, коли ціна одного з товарів зростає, споживання обох товарів падає. 1. Збільшення ціни РУ зменшує кількість споживання У, але непропорційно до цього збільшення, оскільки існує певне співвідношення у споживанні. У:Х. 2. Значні зміни у відношенні цін призводять до незначних змін у відношенні споживання Х/У. Замінники - товари, які можуть бути у споживанні замінені іншими товарами (яблука Джонатан/Макінтош, куртка-пуховик/шкіряна...) Для них перехресна еластичність є позитивною. D Х1/ D Р2 > 0 При збільшенні ціни одного з товарів споживач переключається на другий товар, що менш коштовний.
Читайте також:
|
||||||||||
|