Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ТЕХНІКО-ЕКОНОМІЧНЕ ЗРІВНЯННЯ ВАРІАНТІВ МДЗ ПО ВЛАШТУВАННЮ АСФАЛЬТОБЕТОННОГО ПОКРИТТЯ

Для оцінки рівня організації робіт використовують ряд технічних і економічних показників. Основні із них: вартість, продуктивність праці, рівень механізації і автоматизації робіт, тривалість і безперервність будівництва.

Ці показники використовують при розробці організації будівництва і виконання робіт методом варіантного проектування, а також для оцінки якості організації робіт на діючому будівництві. В дипломному проекті техніко-економічним показником (вартість робіт) і критерієм оцінки якості роботи є - продуктивність праці. Ріст продуктивності праці забезпечує збільшення рівня механізації і автоматизації виробництва, втілення в виробництво нових досягнень науки і техніки, розроблення передової технології, високої кваліфікації робітників і інженерно – технічних працівників і високим рівнем організації робіт.

На виробництві використовують два загальних показника продуктивності праці: трудоємність робіт і виробку на одного працюючого.

Прийнявши другий варіант комплексно-механізованого загону для влаштування двошарового асфальтобетонного покриття, в якому машини погоджуються один з одним по продуктивності і технологічних параметрах, виконуємо їх зрівняння за критеріями, які наведені в таблиці 5.6 і визначаємо, який машино-дорожній загін має собівартість та найменші затрати, а виробітку однакову.

Собівартість робіт визначаємо в залежності

 

 
 


(5.17)

 

 

де См – розрахункова вартість машино-зміни, грн,

М – прийнята кількість машин, шт.,

К1 – коефіцієнтів, який враховує збільшення вартості виробництва робіт за рахунок накладних витрат, К1 =1.1,

Vзм – змінний темп загону,

∑СмМ – вартість машино-змін за варіантом, грн.

 

Виробку на одну машино-зміну визначаємо за формулою

 

 
 


(5.18)

 

Процент використання машин знаходимо шляхом множення на 100% частки від ділення (кожної машини) даних розрахункової кількості машино-зміни на прийняту кількість.

 

Рівень комплексної механізації визначаємо

 

 
 


(5.19)

 

 

де ∑MCMU – сума множення прийнятої кількості машино-змін на розрахункову вартість машино-змін і на відсоток використання машин.

Шляхом зіставлення загальних даних техніко-економічних показників встановлюють оптимальний варіант. Всі розрахунки виконуємо таблицею 5.6.

Таблиця 5.6 – Техніко-економічне зрівняння варіантів МДЗ по влаштуванню асфальтобетонного покриття

Марка машин Кількість машіно-змін Кількість оперторів Розра- хункова вартість Машино-змін по варіанту, грн Основні ТЕП
Розрахункове Прийняте Машино-змін, грн Орієнтовна варт. маш, тис. грн   Собівартість, С, грн/м, Виробка, Вр, м Відсоток використання машин, И, % Рівень комплексної механізації, УКМ, %
ДС-617                    
КамАЗ55111                    
АВG Titan373                    
BOMAG BW16R                    
HAMM GRW-18                    
  Разом              

Продовження таблиці 5.6

ДС-617                    
КамАЗ-6540                    
DEMAG DF135P                    
DYNA-PAC СР-132                    
DYNA-PAC СР-271                    
  Разом                    

 

Висновок: Із приведених варіантів вибираємо перший машино-дорожній загін, так як він має оптимальний варіант. В оптимальному варіанті собівартість С має бути мінімальною, а виробка В і рівень механізації РК максимальні.

 

 

5.3 Охорона праці та навколишнього середовища при будівництві дорожнього одягу

 

 

Основні заходи з охорони праці та природи при дорожньому будівництві передбачають з метою забезпечення безпечних умов праці та збереження навколишнього середовища, враховуючи ступінь шкідливих впливів і небезпеки виконання технологічних процесів. Також необхідно обов'язково дотримуватися вимог промислової санітарії, охорони праці та протипожежної техніки, передбачених діючими законоположеннями, нормами і правилами. Вплив несприятливих атмосферних умов, вплив токсичних властивостей використовуваних матеріалів, вібрація, пил, шум, недостатнє освітлення та інші фактори можуть призвести до захворювань і втрати працездатності робітників. Порушення правил техніки безпеки може призвести до травматизму. Необхідно враховувати протипожежні вимоги, в першу чергу на пожежо - небезпечних об'єктах. Усі самохідні машини і транспортні засоби повинні бути обладнані засобами гасіння пожежі в зв'язку з можливістю спалаху пально-мастильних матеріалів. Всі заходи з охорони праці слід проводити планомірно, протягом усього періоду виконання робіт.

До роботи допускаються особи, які пройшли попередній інструктаж з техніки безпеки. При роботі з гарячими бітумами і дьогтю, щоб уникнути попадання їх на руки й обличчя необхідно надягати рукавиці, захисні окуляри, шоломи, комбінезони. Нагрівати в'язкі матеріали і працювати з ними дозволяється тільки з підвітренної сторони від місця виділення шкідливих парів. Весь обслуговуючий персонал повинен бути ознайомлений з властивостями використовуваних матеріалів і безпечними прийомами праці. Шви в затверділому бетоні нарізають тільки в захисних окулярах; з плівкоутворюючими матеріалами працюють тільки в комбінезонах, захисних окулярах і рукавицях.

Широке застосування різноманітних машин в дорожньому будівництві тягне за собою необхідність суворого дотримання правил техніки безпеки при їх експлуатації. До початку роботи оператор (водій) перевіряє стан машини і усуває помічені несправності, перед кожним її пуском, а також при зміні напряму руху попередній подає звуковий сигнал. До початку роботи землерийних машин обробляють ділянку, очищають від сторонніх предметів, які можуть перешкоджати руху машин, призвести до їх поломки або до перекидання. На свіже відсипаних насипах відстань від краю гусениці або колеса до краю насипу повинна бути не менше 1 м. При роботі машин з ходової частиною у вигляді здвоєних пневматичних коліс забороняється перебувати позаду провідних коліс, тому що при їх обертанні можливо викидання каміння та грудок ґрунту. На кожній ділянці дороги будується безпечні місця для робітників. Для роботи в нічний час машини обладнуються лобовим і загальним освітленням, що забезпечує достатню видимість шляху переміщення, фронту робіт і прилеглих до нього ділянок. Сама ділянка в цей час також провинна бути добре освітлена. Бригада робітників, зайнятих на будівництві, повинна бути забезпечена пересувним вагончиком, де зберігають аптечку, інструмент, бак з питною водою і де в разі необхідності можна сховатися від негоди. Інструктаж з техніки безпеки та контрольну перевірку проводять один раз на 6 місяців і відображають це у спеціальному журналі.

Технологічний процес, що здійснюється при будівництві доріг, неповинен завдавати шкоди навколишньому середовищу. З цією метою під час виконання робіт необхідно обов'язково передбачати комплекс відповідних заходів стосовно до даного об'єкту будівництва. Основне завдання охорони природи при будівництві доріг - рекультивація земель. Тому на землях, придатних для сільськогоспо-

дарського використання, особлива увага приділяється рекультивації відпрацьованих кар'єрів. Глибокі обводнені кар'єри можна використовувати як водойм при формуванні зон відпочинку, неглибокі --пристосувати для розведення водоплавної птиці та зрошення посушливих земель. Неглибокі, але значні за площею кар'єри після рекультивації використовують під сільськогосподарські угіддя.

Виробничі підприємства і бази, що обслуговують дорожнє будівництво, по можливості слід розміщувати на не угідь - у ярах,кар'єрах, на косогірній ділянці.

Крім заходів, що усувають виділення шкідливих газів, що важливим критерієм, забезпечує оздоровлення повітряного середовища, зниження шуму і формування сприятливого мікроклімату для населення, є всебічне збереження і розвиток зелених насаджень повз доріг.

 

 

6 ЛІНІЙНИЙ КАЛЕНДАРНИЙ ГРАФІК

У відповідності з попередніми розрахунками виконується побудова лінійного календарного графіку організації дорожньо-будівельних робіт поточним методом, за допомогою якого зв’язується робота усіх спеціалізованих загонів в розрахункові строки.

При виборі напрямку комплексного потоку необхідно враховувати: розміщення кар’єрів та інших виробничих підприємств, наявність та розташування зосереджених земляних робіт, а також конструкцію дорожнього одягу.

Можна пропонувати два варіанти вибору напрямку руху комплексного потоку:

1. Будівництво дороги починати не з початку траси, а з місця розташування АБЗ це дозволить возити дорожньо-будівельні матеріали по готовому збудованому покриттю. Недоліком цього варіанту є те, що після того як буде закінчено будівництво дороги з місця розташування АБЗ до початку траси, всю дорожню техніку потрібно перебазовувати назад до місця розташування АБЗ і продовжувати будівництво.

2. Будівництво автомобільної дороги починати з початку траси. Тоді дорожньо-будівельні матеріали на ділянці від початку траси до місця розташування АБЗ необхідно буде перевозити по ґрунтовим або іншим під’їзним дорогам. Проте в цьому випадку немає потреби перебазовувати дорожню техніку.

На основі техніко-економічного порівняння двох варіантів побудови автомобільної дороги в курсовому проекті приймається другий варіант, тобто будівництво автомобільної дороги ведеться від початку траси до її кінця.

 

Середній обсяг земляних робіт, якій виконується за зміну становить

 

м3/зм (6.1)

 

Звідси можливо визначити кількість робочих днів по виконанню лінійних земляних робіт на кожний кілометр.

На першому кілометрі –V1/VСЕР, днів;

На другому кілометрі – V2/VСЕР, днів;

На третьому кілометрі – V3/VСЕР, днів;

На четвертому кілометрі – V4/VСЕР, днів.

 

Таблиця 6.1- Кількість автосамоскидів при транспортуванні крупнозернистої асфальтобетонної суміші для дорожнього одягу становить

Об’єм на захватку  
Відстань транспортування        
Продуктивність        
Кількість автосамоскидів        

 

Таблиця 6.2- Кількість автосамоскидів при транспортуванні дрібнозернистої асфальтобетонної суміші для дорожнього одягу становить

Об’єм на захватку  
Відстань транспортування        
Продуктивність        
Кількість автосамоскидів        

 

Описання побудови лінійного календарного графіка

 

У відповідності до виконаних розрахунків, будується лінійний календарний графік. За допомогою лінійного календарного графіка ув’язується робота усіх спеціалізованих загонів в розрахункові строки. По вертикалі графіка відкладаються робочі зміни, а по горизонталі – відстані в км. На лінійному календарному графіку похилі лінії показують просування потоків, що виконують роботи по влаштуванню лінійних земляних робіт та улаштування шарів дорожнього одягу.

Виконання зосереджених земляних робіт показано у вигляді стовпчиків, висотою рівною кількості змін необхідних для їх будівництва.

Будівництво мостів зображено також стовпчиками, висотою рівною кількості змін для будівництва даного моста.

Будівництво труб, відображено у вигляді сходинок, висота яких показує кількість змін необхідних для будівництва труби.

Виконання лінійних земляних робіт зображується у вигляді ламаної лінії – це пояснюється тим, що об’єми земляних робіт на різних кілометрах не однакові і перериваються зосередженими земляними роботами.


Читайте також:

  1. VI етап. Аналіз варіантів зміни цін конкурентами.
  2. Аналіз частки прибутку на покриття постійних витрат
  3. Антикорозійні, захисні покриття металу
  4. Асфальтобетонні покриття
  5. Бюджетний дефіцит: причини виникнення та можливі джерела покриття
  6. Варіантів захисту підсудного
  7. Визначення коректних варіантів вибору
  8. Визначення оптимального варіанта розв’язання проблеми на основі порівняльного аналізу можливих варіантів
  9. Визначення оптимального варіанта розв’язання проблеми на основі порівняльного аналізу можливих варіантів
  10. Вимірювання товщини шару покриття
  11. Вимірювання товщини шару покриття
  12. Вторинне покриття вивороту килима текстильним матеріалом




Переглядів: 536

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Визначення продуктивності машин та складання технологічних карт для будівництва дорожнього одягу | Додаток №1

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.