Аналіз частки прибутку на покриття постійних витрат
Аналіз операційних витрат
Традиційно різні статті витрат порівнюються з чистим доходом від реалізації. Розрахунки виконуються для таких статей витрат, як загальні адміністративні витрати, витрати по реалізації і просуванню товару на ринок, а також по інших статтях витрат, характерних для даного типу підприємства. Загальна формула виглядає наступним чином:
Коефіцієнти по різних статтях витрат порівнюються з показниками інших аналогічних компаній даної галузі.
Такого роду аналіз традиційно використовується керівництвом компанії для внутрішнього аналізу, однак в останній час ці показники стали використовуватися і при більш широкому зовнішньому фінансовому аналізі. Коефіцієнт частки прибутку на покриття постійних витрат являє собою співвідношення чистого доходу від реалізації і частки прибутку на покриття постійних витрат по окремій групі виробів або по підприємству в цілому.
Для розрахунку необхідний дуже детальний аналіз або оцінка постійних і перемінних витрат і затрат підприємства; при цьому повинен враховуватися так званий „операційний важіль". З чистого доходу від реалізації вираховуються тільки прямі перемінні витрати, щоб визначити, яку частку даний вид продукції або послуг дає на покриття постійних витрат і в загальний прибуток.
В різних галузях виробництва та послуг частка прибутку на покриття постійних витрат буде різна, оскільки різні галузі вимагають різнобічних обсягів інвестицій і мають різнобічні залежності витрат виробництва і обсягів операцій. Навіть у рамках одного підприємства різні види продукції і послуг забезпечують різні частки на покриття постійних витрат і в прибуток.
Показник частки в покритті постійних витрат і в прибутку дозволяють прогнозувати ризики, пов'язані з діяльністю даного підприємства, тобто, який запас має керівництво при встановленні ціни на свою продукцію та послуги, і наскільки воно може контролювати витрати та затрати в різних економічних умовах. У цьому зв'язку особливе значення отримує аналіз точки беззбитковості, а також стратегія ціноутворення і її залежність від досягнутих обсягів операцій.