МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Корпоративне управління в Україні: основні риси.Моделі управління акціонерним товариством в Україні. Залежно від потреб акціонерного товариства й від кількості акціонерів в АТ в Україні може існувати чотири моделі управління: · загальні збори акціонерів – спостережна рада – колегіальний виконавчий орган (наприклад, правління, дирекція) – ревізійна комісія; · загальні збори акціонерів – спостережна рада – одноосібний виконавчий орган (наприклад, директор) – ревізійна комісія; · загальні збори акціонерів – колегіальний виконавчий орган – ревізійна комісія; · загальні збори акціонерів – одноосібний виконавчий орган – ревізійна комісія. Отже, відмінність моделей полягає в: а) наявності або відсутності спостережної ради в АТ і б) різноманітних формах функціонування виконавчого органу (колегіальної чи одноосібної). Можна виділити зовнішні та внутрішні структурні елементи корпоративного управління. До зовнішніх елементів системи корпоративного управління відносять: державні органи загальної та спеціальної компетенції; механізми ринкового контролю (роль у системі корпоративного управління ринків продукції, а також фінансових ринків); громадські організації, засоби масової інформації. Внутрішні елементи системи корпоративного управління залежать, насамперед, від наявності ефективних норм та процедур взаємовідносин власників та їх впливу на менеджмент підприємства. Такі норми і процедури (проведення загальних зборів і прийняття ними рішень, визначення органів нагляду за діяльністю менеджерів у період між зборами, визначення компетенції укладання угод та ін.) формуються частково із зовнішнього середовища – обов’язковими законодавчо розробленими приписами і нормами, та із внутрішнього – створеними внутрішьокорпоративними документами, які мають правову силу на рівні господарського товариства і не суперечать законодавчо визначеним нормам.
Можна виділити наступні основні риси корпоративного управління в Україні: · проблема виникла в 1992 році; · наразі створено понад 34 тисячі акціонерних товариств; · більше 12 тисяч акціонерних товариств створено в процесі приватизації; · законодавство є недосконалим; · переважна більшість осіб, зацікавлених в діяльності товариств, не володіє належним рівнем корпоративної культури та досвідом корпоративних відносин; · усвідомлення необхідності запровадження ефективного корпоративного управління відчувається на всіх рівнях; · розроблені проекти нових нормативних актів в сфері корпоративного управління; · здійснюється багато освітніх заходів; · надруковано перші видання з питань корпоративного управління. Необхідність запровадження в Україні ефективного корпоративного управління обумовлена прагненням досягнення цілей: а) політичних: · приєднання до міжнародного економічного співтовариства; · підвищення міжнародного авторитету держави. б) економічних: · отримання доступу до міжнародних фінансових ринків; · покращання інвестиційного клімату; · ефективне використання корпоративних прав держави; · наповнення державного бюджету; · забезпечення належної стабільності роботи товариств в стратегічно важливих для держави секторах економіки. в) соціальних: · вирішення проблеми зайнятості; · захист прав більшості громадян України, які стали акціонерами в процесі приватизації; · вирішення проблеми “містоутворюючих” підприємств та ін. Рівень розвитку корпоративного управління в країні визначається рівнем розвитку корпоративного законодавства та корпоративної культури. Поняття “корпоративна культура” охоплює: · корпоративні звичаї та звичайну практику ділових відносин; · корпоративні прецеденти; · локальні нормативні акти акціонерних товариств. У зв’язку з тим, що з відомих причин рівень розвитку корпоративної культури в Україні не є високим, головна увага під час реформування корпоративних відносин має бути приділена законодавству. Правове поле, в якому наразі діють товариства України можна умовно поділити на: 1. Законодавство, що регулює діяльність товариств в Україні: Закон України “Про підприємства в Україні” від 27.03.1991р.; Закон України “Про господарські товариства” від 19.09.91р.; Закон України “Про цінні папери та фондову біржу” від 18.06.91р.; Закон України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” від 30.10.96р.; Закон України “Про національну депозитарну систему та особливості електронного обігу цінних паперів в Україні” від 10.12.97р. 2. Законодавство про приватизацію, яке регулює особливості діяльності товариств, створених в процесі приватизації: · Закон України “Про приватизацію державного майна” в ред. від 19.02.97р.; · Закон України “Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі” від 10.07.96р.; · Закон України “Про державну програму приватизації”, який щороку ухвалюється Верховною Радою.
Читайте також:
|
||||||||
|