Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Sound right

9.1.1. Listen, look, say:

we wool sweet twice queenwhere

work walk swift twelve quick which

why ward swam twenty quite whale

way wood swan twin question wet

west was swore tweed quarrel wine

war win swine twist quiet weather

9.1.2. Listen, look, say:

1. Why worry?

2. We wondered where we were.

3. I wonder what's wrong with Wyn.

4. The sweater will wear well.

5. Wilful waste makes woeful want.

6. Walter always knows what's what.

7. It was a wonder the weather was so wet.

8. Winnie is as weak as water.

9. Watt is as swift as the wind.

10. No sweet without some sweat.

9.1.3. Listen and look. Pay attention to the pronunciation of the sound [w].

I

( [w] as in want)

A. Where's the wagon?

B. Where's what wagon?

A. The water wagon.

B. What water wagon?

A. The wagon with the water.

B. What water?

A. I want water.

B. We all want water.

A. Well, where's the water?

B. Good question!

II

( [w] as in want, [v] as in very)

A. Come on, Vicky. Time for our evening walk. Vicky! Evening walk time! Vicky, why won't you come for your walk this evening? You know we go for our walk at seven every evening. Talk, Vicky, please. Talk. Use words. You don't have to growl — you have a voice you know. Perhaps we should've called you Rover. Oh, I'm going! Here — have a bone!

9.1.4. Listen, look, say. Pay attention to the intonation.

9.1.5. Read the dialogues in pairs.

9.1.6. Try to read the tongue-twister as fast as you can:

Whether the weather be fine Or whether the weather be not, Whether the weather be cold Or whether the weather be hot, We'll weather the weather Whatever the weather Whether we like it or not.

9.2. Word-building: -ly

9.2.1. Give Russian equivalents to the following word combination:

to rain continually, highly interesting book, to translate literally, to watch TV nightly, to listen

to music occasionally, to work seasonally, to be dressed warmly.

9.2.2. Paraphrase the following word-combinations us­ing -ly:

in an ideal manner, in an idle manner, in a mad manner, showing the skill of a master, done once a month, in the second place, in a short time, to a slight degree, in a strong manner.

9.2.3. Answer the following questions:

1. Do you willingly get up early in the morning?

2. What do you chiefly eat in the morning?

3. Do you work mostly at night or in the daytime?

4. Do you buy books regularly or occasionally?


Читайте також:

  1. Articulatory aspect of speech sounds
  2. Choose the right answer
  3. Choose the right preposition.
  4. Choosing Colour to Make the Right Impression
  5. Does an ultrasound scan hurt?
  6. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  7. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  8. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  9. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  10. I. You will hear a text about animal rights. Before listening discuss the words in the box with your fellow students and your teacher
  11. II. Choose the right word to complete each of the sentences below
  12. II. Listen again. Choose the right option to complete the following sentences. In some cases more than one option is possible




Переглядів: 584

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Listening practice | Practice in communication

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.