МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Sound right9.1.1. Listen, look, say: we wool sweet twice queenwhere work walk swift twelve quick which why ward swam twenty quite whale way wood swan twin question wet west was swore tweed quarrel wine war win swine twist quiet weather 9.1.2. Listen, look, say: 1. Why worry? 2. We wondered where we were. 3. I wonder what's wrong with Wyn. 4. The sweater will wear well. 5. Wilful waste makes woeful want. 6. Walter always knows what's what. 7. It was a wonder the weather was so wet. 8. Winnie is as weak as water. 9. Watt is as swift as the wind. 10. No sweet without some sweat. 9.1.3. Listen and look. Pay attention to the pronunciation of the sound [w]. I ( [w] as in want) A. Where's the wagon? B. Where's what wagon? A. The water wagon. B. What water wagon? A. The wagon with the water. B. What water? A. I want water. B. We all want water. A. Well, where's the water? B. Good question! II ( [w] as in want, [v] as in very) A. Come on, Vicky. Time for our evening walk. Vicky! Evening walk time! Vicky, why won't you come for your walk this evening? You know we go for our walk at seven every evening. Talk, Vicky, please. Talk. Use words. You don't have to growl — you have a voice you know. Perhaps we should've called you Rover. Oh, I'm going! Here — have a bone! 9.1.4. Listen, look, say. Pay attention to the intonation. 9.1.5. Read the dialogues in pairs. 9.1.6. Try to read the tongue-twister as fast as you can: Whether the weather be fine Or whether the weather be not, Whether the weather be cold Or whether the weather be hot, We'll weather the weather Whatever the weather Whether we like it or not. 9.2. Word-building: -ly 9.2.1. Give Russian equivalents to the following word combination: to rain continually, highly interesting book, to translate literally, to watch TV nightly, to listen to music occasionally, to work seasonally, to be dressed warmly. 9.2.2. Paraphrase the following word-combinations using -ly: in an ideal manner, in an idle manner, in a mad manner, showing the skill of a master, done once a month, in the second place, in a short time, to a slight degree, in a strong manner. 9.2.3. Answer the following questions: 1. Do you willingly get up early in the morning? 2. What do you chiefly eat in the morning? 3. Do you work mostly at night or in the daytime? 4. Do you buy books regularly or occasionally? Читайте також:
|
||||||||
|