Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Sound right

15.1.1. Listen, look, say:

joy large agent charged

joke bridge major aged

juror badge pages huge Jack

jam edge a jam large jar

job age page nine stage-conscious

junior barge tell Jack Judge Johnson

15.1.2. Listen, look, say:

1. Justice's justice.

2. Meet John Jones junior.

3. June is a prodigy of energy.

4. John arranged your journey to Japan.

5. Don't bear Joan a grudge because she mis­judged you.

6. June marriage's lucky.

7. Don't jest with edged tools.

8. James joined geography society.

9. Just imagine Jim learning the German lan­guage.

10. Be just before you are generous.

15.1.3. Listen and look. Pay attention to the sound [³] as in judge.

I

A. That judge had a grudge against George.

В. Judges aren't allowed to have grudges.

A. Well, that judge had a grudge.

B. So he sent George to gaol.

A. Poor George!

B. And poor Jill!

A. Jill? His wife's called Jacqueline!

B. Poor Jacqueline!

II

A. In just a few hours we do the next part of the journey by plane. So jump into bed and get some rest, John.

B. Will it be a jet, uncle Jim?

A. Probably a jet.

B. A jumbo jet?

A. Mm—probably. Well, good night, John.

B. Just think! A jumbo jet. Uncle!

A. Good night, John.

B. Zooooooom!

A. Sleep tight, John.

15.1.4. Listen, look, say. Pay attention to the intona­tion.

15.1.5. Read the dialogues in pairs.

15.1.6. Listen and look. Pay attention to the difference between the sounds [Z] as in measure, [D] as in this, [³J as in job, [s] as in yes.

I

A. This is a job for you to do.

B. What time?

A. The usual time.

B. Where?

A. The usual, place.

B. Is it dangerous?

A. I imagine so—these jobs usually are.

B. Yes...

A. Enjoy yourself.

B. Thank you very much.

A. Always a pleasure.

B. Hm!

A. And now, if you don't mind, I have another engagement, so, er ... see you later ... per­haps!

II

A. You measured me in July, Mr Jennings.

B. Yes, sir. But I'd rather measure you again... Oh, yes — just a small adjustment here, sir.

A. So my bulge is getting larger. It's ... middle age!

B. It's only a small adjustment, ".ir. A. That's what you said when you measured me in July.

15.1.7. Listen, look, say. Pay attention to the intona­tion.

15.1.8. Read the dialogues in pairs.

Word-building

15.2.1. Make adjectives with the help of suffix -ive:

collect, attract, create, demonstrate, execute, negate.

15.2.2. Translate the following word-combinations:

conservative party, productive work, expensive clothes, defensive measures, progressive policy, administrative building, affirmative answer.


Читайте також:

  1. Articulatory aspect of speech sounds
  2. Choose the right answer
  3. Choose the right preposition.
  4. Choosing Colour to Make the Right Impression
  5. Does an ultrasound scan hurt?
  6. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  7. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  8. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  9. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  10. I. You will hear a text about animal rights. Before listening discuss the words in the box with your fellow students and your teacher
  11. II. Choose the right word to complete each of the sentences below
  12. II. Listen again. Choose the right option to complete the following sentences. In some cases more than one option is possible




Переглядів: 487

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Scanning practice | Steve tells about judicial profession in England

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.