Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Sound right

16.1.1. Listen, look, say:

cheek future watch reached

chamber culture fetch lunched

child nature lunch fetched

choice orchard catch watch chain

chill lecture ditch Dutch cheese

chubby mixture much catch Charles

16.1.2. Listen, look, say:

1. Which is which?

2. Don't catch a chill.

3. Such carpenters, such chips.

4. Not much of a catch.

5. Here are two pictures which are a match.

6. Charlie doesn't know chalk from cheese.

7. Venture a small fish to catch a great one.

8. Chattie's wisdom matches her charms.

9. Hatches, catches, matches and dispatches.

10. The years teach much which the days never know.

16.1.3. Listen, look, say. Pay attention to the difference between the sounds [S] as in shop, [s] as in seem, [¶] as in chop.

I

A. The Chairman shouted at Miss Chase.

В. Shouted at Miss Chase! Oh, a Chairman shouldn't shout, should he?

A. No, he shouldn't.

B. Not even at Miss Chase.

II

A. Will you watch Sheila for me while I finish shopping? I must fetch some fish and some cheese and — oh, yes —1 must ask the butcher for some nice chops. Watch her, won't you?

B. She seems to need a wash. Shall I wash her?

A. I wish you would.

B. If I can catch her! Sheila! Come for a nice wash, Sheila! Sheila! Oh! Ouch! She scratched me!

A. Sheila! I'm ashamed of you, Sheila!

B. Oh, it's only a small scratch.

A. Are you sure?

B. Fortunately, she's only a small cheetah.

Word-building

(Compound adjectives)

16.2.1.Translate the following compound adjectives:

a paper-white face, a sky-blue car, apple-red cheeks, steel-grey eyes, life-long history, rust­proof metal, silk-soft hair, knee-high boots.

16.2.2. Make compound adjectives according to the following word combinations. Translate them: hair that is as brown as honey; water as cold as stone; man as deaf as stone; a vest that is proof against bullets; wood as hard as iron; a confe rence that continues through a week (long); a son who is one year old.

16.2.3. Translate the following sentences:

1. The sun was blood-red behind the thin trees some distance off. 2. The scooter was secured by a thief-proof device. 3. His face whisky-red, was handsome. 4. Her eyes were soft, cat-green. 5. Crime in Detroit had arisen alarmingly in recent years and now even suburban Birmingham — once considered crime-free — had armed robberies.


Читайте також:

  1. Articulatory aspect of speech sounds
  2. Choose the right answer
  3. Choose the right preposition.
  4. Choosing Colour to Make the Right Impression
  5. Does an ultrasound scan hurt?
  6. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  7. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  8. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  9. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  10. I. You will hear a text about animal rights. Before listening discuss the words in the box with your fellow students and your teacher
  11. II. Choose the right word to complete each of the sentences below
  12. II. Listen again. Choose the right option to complete the following sentences. In some cases more than one option is possible




Переглядів: 470

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The man who escaped | The Monster

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.