Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Sound right

17.1.1.Listen, look, say:

free present three very treat dream

friend principal through sorry try dry

arrest prisoner throw quarrel true drew

shrill problem thread merry trade drive

shrewd press with right for ever traffic dress

shrug prove with Rob for instance trolley drop

17.1.2. Listen, look, say:

1. Rack you brains.

2. Rora arrived on the stroke of three.

3. Try to reduce rule to practice.

4. There is neither rhyme nor reason in it.

5. Ruth is hungry for flattery.

6. Rod's eyes draw straws.

7. Rolf returned to his parents as right as rain.

8. Who won't be ruled by the rudder must be ruled by the rock.

9. Wben angry count a hundred.

10. Truth is stranger than fiction.

17.1.3. Listen, look, say. Pay attention to the difference between the sounds [1] as long and [r] as wrong.

A. Have you got a lot of relations?

В. Millions.

A. Isn't that rather a lot, Roland? B. Well, I have got several—as you'll probably realize when you get the bill for the lunch.

II

A. Valerie, it was very wrong of you to be away so long. Mother's very worried.

B. I'm sorry. I'm late. But Larry's car broke down.

A. I don't really like Larry. Why not marry someone older—like Roland?

B. I don't love Roland, and I do love Larry.

A. But Ronald's got a lot of money.

B. Ronald's a fool.

A. Really, Valerie, you are terrible!

B. Why don't you marry Ronald, Laura?

17.1.4.Listen look, say. Pay attention to the intonation.

17.1.5.Read the dialogues in pairs.

*17.1.6. Try to read the tongue-twister as fast as you can. Around the rugged rocks the ragged rascal ran.


Читайте також:

  1. Articulatory aspect of speech sounds
  2. Choose the right answer
  3. Choose the right preposition.
  4. Choosing Colour to Make the Right Impression
  5. Does an ultrasound scan hurt?
  6. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  7. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  8. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  9. I. Match each word on the left to its correct definition on the right
  10. I. You will hear a text about animal rights. Before listening discuss the words in the box with your fellow students and your teacher
  11. II. Choose the right word to complete each of the sentences below
  12. II. Listen again. Choose the right option to complete the following sentences. In some cases more than one option is possible




Переглядів: 427

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
The man who escaped | Pete and Nell go to the pictures

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.