Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Правові гарантії реалізації земельної реформи.

Земельним законодавством передбачені юридичні гарантії реалізації, охорони та захисту прав відповідних суб'єктів щодо проведення земельної реформи.

Правові гарантії земельної реформи являють собою систему способів й засобів реалізації та захисту прав суб'єктів зазначених правовідносин. За своєю сутністю гарантії — це умови, які зобов'язана створити держава для реалізації цих прав. Вони поділяються на нормативно-правові та організаційно-правові.

Перші становлять систему норм з реалізації земельної реформи і включають норми-принципи, юридичні обов'язки та юридичну відповідальність.

Норми-принципи виходять з основних положень земельного права: забезпечення рівності права власності на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави; непорушності приватної власності; невтручання держави у здійснення суб'єктами своїх прав щодо володіння, користування і розпорядження землею, крім випадків, передбачених законодавством; включення землі у ринковий обіг; соціальної справедливості у перерозподілі земель, що перебувають у державній та комунальній власності; пріоритет вимог екологічної безпеки; забезпечення раціонального використання та охорони земель і т ін.

Юридичний обов'язок як складова нормативно-правових гарантій земельної реформи встановлює міру поведінки учасника конкретних правовідносин — носія цього обов'язку. Коло суб'єктів, які беруть участь у земельній реформі, досить широке. їх обов'язками є додержання строків та порядку набуття права власності на земельні ділянки; відшкодування збитків, що виникли у процесі порушення земельних прав при реформуванні земельних відносин, та ін.

Складовою нормативно-правових гарантій виступає також юридична відповідальність за порушення, які сталися при проведенні земельної реформи. Крім того, земельним законодавством передбачена відповідальність органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування за порушення права власності на землю та видання ними актів, які порушують права суб'єктів земельної реформи.

Система організаційно-правових гарантій реалізації земельної реформи базується як на діяльності органів, що здійснюють реформування відповідних відносин, так і на правосуб'єктності осіб, в інтересах яких проводиться зе­мельна реформа.

Правові гарантії реалізації земельної реформи можна класифікувати і за іншими підставами. Так, їх можливо поділити на: організаційні, процедурні, матеріальні, забезпечувальні та стимулюючі. У сучасних умовах на перший план виходять стимулюючі гарантії.



Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. Адміністративні правовідносини
  3. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації
  4. Адміністративно-правові відносини
  5. Адміністративно-правові відносини
  6. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  7. Адміністративно-правові норми
  8. Адміністративно-правові норми поділяють на види за різними критеріями.
  9. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  10. АНАЛІЗ ВИРОБНИЦТВА ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОДУКЦІЇ
  11. Аналіз впливу факторів на зміну сумми гуртової реалізації
  12. Аналіз обсягу пропозиції і реалізації послуг туристського підприємства




Переглядів: 691

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Юридична природа земельної реформи. | Тема 5. Історико-економічні аспекти розвитку земельних відносин

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.121 сек.