Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Місцеве самоврядування

Конституція України приділяє істотну увагу правовому регулюванню місцевого самоврядування, яке є правом територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення в рамках Конституції і законів України. Місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради і їх виконавські органи. Органами місцевого самоврядування, що представляють загальні інтереси територіальних громад сіл, селищ і міст, є районні і обласні ради, питання організації управління районами в містах відносяться до компетенції міських рад. Конституцією встановлюється, що сільські, селищні і міські ради можуть вирішувати за ініціативою жителів створювати домовики, вуличні, квартальні та інші органи самоорганізації населення і наділяти їх частиною власної компетенції, фінансів, майна. Це має принципове значення для розвитку демократичних процесів на місцях.

На демократичній базі йде процес формування органів місцевого самоврядування. До складу сільської, селищної, міської рад входять депутати, які обираються жителями села, селища, міста на основі загального, рівного, прямого, виборчого права шляхом таємного голосування строком на 4 роки. Територіальні громади обирають міського голову, очолюючої виконавський орган ради і головуючого на його засіданнях. Голова районного і голова обласної ради обирається відповідною радою і очолює виконавчий апарат ради.

Вперше в практиці конституційного регулювання в нашій країні в новій Конституції достатньо широко закріплюються питання матеріально-фінансової бази функціонування місцевого самоврядування. Його матеріальною і фінансовою основою є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші грошові кошти, земля, природні ресурси, що знаходяться у власності територіальних громад, селищ, міст, районів в містах, а також об'єкти їх загальної власності, що знаходяться в управлінні районних і обласних рад. Територіальні громади сіл, селищ і міст можуть об'єднувати на договірних початках об'єкти комунальної власності, а також засобу бюджетів для виконання сумісних проектів або для сумісного фінансування (зміст) комунальних підприємств, організацій і установ, створювати для цього відповідні органи і служби.

Держава бере участь у формуванні доходів бюджетів місцевого самоврядування, фінансово підтримує місцеве самоврядування. Витрати органів місцевого самоврядування, що виникли унаслідок рішень органів державної влади, компенсується державою. Територіальні громади в матеріально-фінансовій, майновій сфері володіють великими повноваженнями. Так, територіальні громади села селища, міста безпосередньо або через створювані ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що знаходиться в комунальній власності, затверджують програми соціально-економічного і культурного розвитку і контролює їхвиконання, затверджують бюджети відповідних адміністративно-територіальних одиниць і контролюють їх виконання, встановлюють місцеві податки і збори у відповідність із законом, забезпечують проведення місцевих референдумів і реалізацію їх результатів, створюють, реорганізують і ліквідують комунальні підприємства, організації і установи, а також здійснюють контроль за їх діяльністю.

Важливою ланкою в системі місцевого самоврядування є обласні і районні ради, які згідно Конституції України затверджують програми соціально-економічного і культурного розвитку відповідних областей і районів і контролює їх виконання, затверджують районні і обласні бюджети, що формуються із засобів державного бюджету для їх відповідного розподілу між територіальними громадами або для виконання сумісних проектів.

Важливе значення має конституційне положення (ст. 143), що органу місцевого самоврядування можуть надаватися законом окремі повноваження органів виконавчої влади. Причому держава фінансує здійснення цих повноважень в повному об'ємі за рахунок засобів державного бюджету України або шляхом віднесення до місцевого бюджету у встановленому законом порядку окремих загальнодержавних податків, передає органам місцевого самоврядування відповідні об'єкти державної власності. Тому органи місцевого самоврядування з питань здійснення ними повноважень органів виконавчої влади підконтрольні відповідним органам виконавчої влади.

Органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, ухвалюють рішення, що є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Все це свідчить про те, що Конституція України створила належну основу для подальшого вдосконалення правового статусу органів місцевого самоврядування, ефективної Реалізації ними своїх функцій. На цій базі йде реформування поточного законодавства про місцеве самоврядування, що матиме істотне значення для формування в Україні правової держави і дієздатного цивільного суспільства.

 

 

ТЕМА III. АДМІНІСТРАТИВНЕ ПРАВО УКРАЇНИ


Читайте також:

  1. II. Найважливіші проблеми, що визначають розвиток місцевого самоврядування і є спільними для будь-яких урядових систем.
  2. Адміністративно-територіальний устрій і місцеве самоврядування.
  3. Бюджети місцевого самоврядування – це бюджети територіальних громад сіл, їх об’єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах)(ч.3 ст.5 БК України).
  4. В.2. Склад та структура органів регіонального управління та місцевого самоврядування
  5. Видатки на утримання органів державного управління, органів місцевої влади та місцевого самоврядування.
  6. Вий орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, за
  7. Відносини органів місцевого самоврядування з центральною владою
  8. Гарантії місцевого самоврядування
  9. Гарантії та захист прав місцевого самоврядування
  10. Глава 1. ОСНОВНІ ТИПИ СИСТЕМ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
  11. ГЛАВА 2. ЄВРОПЕЙСЬКА ХАРТІЯ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
  12. ДЕМОКРАТИЧНІ ІНСТИТУТИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ




Переглядів: 484

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правовий статус адвокатури | Адміністративне право і регульовані їм відносини

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.