Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Суть адміністративного примушення і його види

Адміністративне примушення є одним з основних методів державного управління. В той же час воно є одним з видів правового примушення (разом з цивільно-правовим, дисциплінарним, кримінально-правовим) і полягає в застосуванні до керованих спеціальних заходів дії з метою примусити їх виконувати вимоги правових норм.

Цей вид правового примушення характеризується поряд специфічних властивостей, що визначають його суть і особливості. До ним відноситься наступне.

Регулювання адміністративного примушення, підстав, умов і порядку застосування заходів дії здійснюється нормами адміністративного права.

Заходи адміністративного примушення застосовуються, як правило, органами виконавчої влади і їх посадовцями без звернення в суд. Лише в окремих випадках їх застосування покладається на суди (суддів) і представників громадськості (на приклад, дружинників, суспільних інспекторів і т.п.).

Заходи адміністративного примушення мають право застосовувати не всі органи виконавчої влади і не всі їх посадовці, а лише ті з них, кому таке право надане законодавчими актами (державні інспекції, воєнізовані правоохоронні формування — міліція, прикордонні війська, служба безпеки, внутрішні війська і ін.).

Адміністративне примушення застосовується відносно організацій, посадовців і громадян, які безпосередньо не підпорядковані органам і посадовцям, що застосовують дію; його не може бути реалізовано усередині тієї або іншої системи управління.

Заходи адміністративного примушення дуже різноманітні, вони можуть мати характер морального, майнового, особового віз дії, допускається застосування фізичної сили і вогнепальної зброї.

Застосовується адміністративне примушення в цілях забезпечення правопорядку шляхом попередження і припинення правопорушень, покарання винних в їх здійсненні.

З сказаного витікає, що адміністративне примушення — це застосування органами виконавчої влади і їх посадовцями, а у випадках, прямо вказаних в законі, — судами (суддями) або представниками громадськості, передбачених адміністративно-правовими нормами заходів дії морально го, майнового, особового і іншого характеру в цілях попередження і припинення правопорушень, залучення винних до відповідальності.

Залежно від конкретної мети застосування міри адміністративного примушення діляться на три види:

1) адміністративно-запобіжні засоби (перевірка документів, особистий огляд і огляд речей, адміністративний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі і ін.);

2) адміністративні запобіжні заходи (вимога припинити протиправну поведінку, адміністративне затримання, застосування фізичної сили, спеціальних засобів і вогнепальної зброї і ін.);

3) заходи адміністративного стягнення (попередження, штраф, адміністративний арешт і ін.).


Читайте також:

  1. Адміністративний арешт як вид адміністративного стягнення
  2. Видворення за межі України як захід адміністративного стягнення
  3. Види адміністративного договору
  4. Види заходів адміністративного примусу.
  5. Виникнення концепції адміністративного менеджменту.
  6. Виправні роботи як вид адміністративного стягнення
  7. Гласність і відкритість адміністративного процесу
  8. Громадяни України та іноземці як суб’єкти адміністративного права.
  9. Державне управління. Суб’єкти адміністративного права
  10. Державні службовці як суб’єкти адміністративного права.
  11. Джерела адміністративного права
  12. Джерела адміністративного права




Переглядів: 590

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Організація державного управління освітою | Поняття і підстави адміністративної відповідальності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.