МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
The Scheme of Story Analysis
1. Type of story Is it a science fiction/crime/love/psychological story?
2. A brief account of events (5 sentences)
3. Plot How are the events arranged? What conflict is there at the core of the story? What is the turning point? Is the ending predictable/tidy/troubling/thought-provoking /surprising?
4. Setting Give examples of some elements and their function.
5. Narration Label the narrator and the effect created.
6. Description How effective is the author’s language? Does the writer employ any figures of speech/emotive words? What effect do they create?
7. Characters Categorize the characters (major/minor/static/dynamic/complex /simple). How does the author reveal what his characters are like? Is it through their statements and thoughts/the opinion of other characters/their actions/their names, environment, or does the author say directly what the characters are like? Does the author employ implicit or explicit characterization? Give examples of some personality traits attributable to the characters and provide evidence from the text.
8. Message Identify the theme of the story. and theme Is it about love/friendship/parents’ love for their children/a person’s quest for happiness/bullying/sense of life/trials of life/ crime and punishment? What is the central idea of the story? What message does the author try to get across to the reader, in your opinion?
For example: The author suggests that love can work wonders and people can change for the better when they are head over heels in love with somebody… In telling the story, the writer hoped to drive home the thought that everybody has their own idea of happiness… The writer communicates by this story the idea that parents' love for their children can be selfless and they always give their offspring a helping hand... According to the story there are people who are shallow and narrow-minded because they react to appearances only. They react to the surface of things and people, not to their substance… STORIES FOR INDEPENDENT READING 1. Читайте також:
|
||||||||
|