МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Показники споживання продукції населенням.Завдання статистики споживання матеріальних благ і послуг. Тема 13. Статистика споживання матеріальних благ і послуг. 13.1.Завдання статистикиспоживання матеріальних благ і послуг. 13.2 Показники споживання продукції населенням. 13.3. Показники структури доходів і витрат населення. 13.4. Узагальнюючі показники споживання населенням. 13.5. Джерела інформації про споживання населенням.
Основні завдання статистикиспоживання матеріальних благ і послуг: - збір та обробка даних про споживання матеріальних благ і послуг населенням; - удосконалення методики статистичного спостереження, обробки та аналізу даних про рівні витрат і доходів на споживання матеріальних благ і послуг; - аналіз споживання основних продуктів харчування в цілому та у домогосподарствах з різним рівнем середнього доходу; - характеристика споживання матеріальних благ і послуг населенням; - забезпеченість населення товарами довготривалого використання; - визначення вартості прожиткового мінімуму витрат на продовольчі та непродовольчі товари; - визначення соціальних нормативів рівнів доходів та споживання населенням основних продуктів харчування.
Споживання населенням характеризується: - обсягом споживання матеріальних благ; - обсягом споживання матеріальних послуг; - обсягом споживання нематеріальних послуг. Споживання матеріальних благ включає споживання: - продуктів харчування; - непродовольчих товарів; - житла. Споживання матеріальних послуг включає: - ремонт та виготовлення одягу, взуття, домашніх речей; - послуги друку, водо-, тепло- та газопостачання і т. ін. Споживання нематеріальних послуг – це: - освітні послуги; - охорона здоров”я; - громадський порядок. При аналізі споживання широко застосовують метод групування. І. За матеріальним складом загальне споживання населенням поділяється на: - матеріальні продукти; - матеріальні послуги; - нематеріальні послуги; - знос житла. ІІ. За призначенням матеріальні блага та послуги поділяють на: - продовольчі товари; - напої та тютюнові; - взуття, одяг; - паливо, енергія, вода, газ; - послуги транспорту та зв”язку; - послуги охорони здоров”я; - послуги освіти, культури, спорту; - інше споживання матеріальних благ і послуг. ІІІ. За джерелами фінансування: - споживання за рахунок особистих доходів; - споживання за рахунок суспільних фондів. ІУ. За каналами надходження: - роздрібна торгівля; - міські та сільські ринки; - підприємства, які забезпечують населення матеріальними та нематеріальними послугами; - бюджетні установи; - амортизація житла; - споживання продукції власного виробництва. Показники споживання поділяють на натуральні, умовні (характеризують калорійність та вміст поживних речовин), вартісні. Показники статистики матеріальних благ і послуг: - споживання продуктів харчування в розрахунку на душу населення за рік; - рівень витрат на продукти харчування залежно від вартості прожиткового мінімуму; - забезпеченість населення товарами тривалого користування в розрахунку на 100 домогосподарств та на 1000 осіб населення; - забезпеченість населення приватними легковими автомобілями; - забезпеченість населення житлом (кв. м площі на 1 жителя). Споживання товарів і послуг визначається доходами та витратами населення. Рівень споживання матеріальних благ і послуг у відповідності з рівнем і структурою доходів характеризує рівень життя населення. Рівень життя населення характеризується також комплексом умов життя, які потребують споживання не тільки матеріальних благ, а й послуг, пов”язаних із соціальними гарантіями (розподіл на соціальні класи; розподіл та використання житлового фонду; розподіл часу та використання дозвілля; забезпечення послуг освіти, охорони здоров”я та медичне обслуговування; забезпечення громадського порядку та безпеки життя). Важливим показником, який характеризує рівень життя населення, є споживчий кошик – повний набір матеріальних та духовних благ, необхідних для задоволення нормальних потреб середньостатистичної сім”ї та забезпечення нормальної її життєдіяльності. Споживчий кошик складається з трьох частин: - продовольчого кошика; - кошика непродовольчих товарів і послуг; - податків та обов”язкових платежів. Споживчий кошик є основою для визначення прожиткового мінімуму, який включає набір товарів і послуг, розрахованих на основі нормативів споживання та забезпечення населення першочерговими засобами життя, а також для визначення мінімального розміру заробітної плати, пенсій, стипендій, інших соціальних виплат, а також для визначення мінімального рівня доходів домогосподарств. Вартість споживчого кошика в Україні постійно зростає через підвищення обсягу валового внутрішнього продукту та через зростання рівня цін на споживчі товари.
Читайте також:
|
||||||||
|