Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Аналіз показників валового прибутку і собівартості реалізованої продукції

Аналіз виробничої діяльності

Показники результатів виробничої діяльності, зазвичай, ґрунтуються на чистому доході від реалізації (виручка від продажу), тобто валовому прибутку після вирахування всіх повернень і наданих скидок.

Коефіцієнти використовуються як для співставлення відносної величини основних елементів, так і для визначення підвищувальних або понижувальних тенденцій. При виконанні аналізу необхідно постійно пам'ятати, якої галузі підприємство ми аналізуємо, які особливості притаманні даній галузі та підприємству. Наприклад, валовий прибуток у ювелірному магазині при повільному товарообігу і високій товарній націнці буде значно вищий (50% вважається достатньо нормальним рівнем), ніж в універсальному магазині, успіх роботи якого ґрунтується на невисокій нормі прибутку в поєднанні з великими обсягами реалізації. Про успішність роботи компанії краще всього можна судити, порівняв­ши коефіцієнти даної компанії з коефіцієнтами аналогічних компаній за ряд минулих звітних періодів.

При цьому розрахунку визначається процентне співвідношення со­бівартості реалізованої продукції і чистого обсягу продажу. Цей коефі­цієнт показує, яку частку складає вартість куплених або вироблених товарів, вартість наданих послуг у відношенні до тієї суми, яка залиша­ється для покриття загальних операційних витрат і у вигляді прибутку.

Валовий прибуток залежить від співвідношення цін, обсягу продажу і собівартості. Будь-які зміни у співвідношенні цін і собівартості това­рів або послуг (вироблених або куплених) може потягти за собою зміни у валовому прибутку. Обсяг операцій важливий у тому випадку, якщо, наприклад, виробнича компанія має великі постійні витрати або торго­вельна фірма має меншу купівельну здатність і менший ефект масштабу чим її більш великий конкурент.

У нашому прикладі валовий прибуток компанії „ТNК", відображений у звітності, складається від результатів роботи трьох основних напрямів виробництва: консолідований звіт про прибутки включає аерокосмічне виробництво і оборонну продукцію, виробництво засобів автоматизації та інформаційних систем. Для отримання більш повної картини бажано розрахувати валовий прибуток по окремих видах діяльності, якщо звіт компанії надає для цього достатній обсяг інформації.

Аналіз виробничих компаній утруднюється із-за характеру обліку витрат виробництва, за яким визначається вартість товарно-матеріаль­них запасів і собівартість реалізованої продукції. Значні відмінності в результатах можуть спричинятися у зв'язку з тим, чи використовується компанією система „стандарт-кост" або метод розрахунку собівартості по перемінних витратах, або система калькуляції собівартості з повним розподіленням витрат. Результати також викривляються впливом інфля­ції, оскільки вона призводить до змін цін на покупні товари і матеріали, а також вироблених і реалізуємих товарів і послуг. Якщо компанія приймає участь у міжнародних операціях, то на результати діяльності впливають зміни курсів валют.


Читайте також:

  1. ABC-XYZ аналіз
  2. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  3. SWOT-аналіз у туризмі
  4. SWOT-аналіз.
  5. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  6. V. Нюховий аналізатор
  7. АВС (XYZ)-аналіз
  8. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  9. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад
  10. Альтернативна вартість та її використання у проектному аналізі
  11. Аналіз активів банку
  12. Аналіз альтернативних рішень




Переглядів: 1471

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні фінансові документи і показники | Визначення коефіцієнта чистого прибутку

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.056 сек.