Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Елементи та етапи проведення аналізу ринку туристичних послуг: внутрішній та міжнародний ринок

 

Маркетингове дослідження як на внутрішньому так і на міжнародному ринках повинно проводитись у наступній послідовності та відображувати наступні елементи:

1. Ринок туристичних послуг (міжнародний, внутрішній та інш.), сегментування ринку.

2. Опис споживачів (категорії, фактори споживчого туристичного попиту)

3. Конкуренти (кількість, порівняльна характеристика, переваги).

4. Визначення обсягів попиту та напрямків збуту тур продукту.

1. Характеристика ринку туристичних послуг (міжнародний, внутрішній та інш.), сегментування ринку у бізнес-плані відбувається наступним чином.

Сегментування ринку та відображення інформації у бізнес-плані-це розбивка ринку за функціональним і споживчому ознаками. Сегментування дозволяє виділити однорідні частини (сегменти) досліджуваного ринку та деталізувати аналітичну роботу стосовно до характеристик груп покупців. В ході аналізу вона необхідна через різноманітність характеристик пропонованої продукції, її споживачів, національних особливостей ринків.

Споживчі послуги відрізняються один від одного по самих різних параметрах: географічному положенню, купівельним звичкам, демографічними ознаками. Будь-яка з цих змінних може бути прийнята в основу сегментування.

На рис. 8.1, 8.2 представлена структура ринку послуг, сегменти якої виділені за чотирма основними ознаками: географічною, демографічному, психографічному, споживчому.

Представлена структура ринку послуг свідчить про різноманіття його сегментів. При визначенні необхідного сегмента діячеві ринку слід керуватися власним вибором, комерційними цілями в спробах відшукати свою нішу, оскільки єдиного методу сегментування ринку не існує.

Деякі виробники послуг обмежуються одним, двома або кількома ознаками при сегментації ринку - це, як правило, дрібні і середні фірми з обмеженим колом послуг. Інші проводять політику пропозиції послуг, що дозволяє врахувати більшість ознак сегментування. До них відносяться великі концерни, об'єднання, корпорації, яка формує індустрію послуг.

 

Рис. 8.1. - Сегментування туристичного ринку за основними ознаками

Рисунок 8.2. - Класифікаційні ознаки туристичного ринку

 

До географічних ознака відноситься: площа і географічні межі регіонів, щільність населення, рівень урбанізації, особливості клімату, культурних, національних, історичних звичаїв і традицій, притаманних споживачам, які проживають на конкретних територіях. Сегментування за географічною ознакою передбачає розбивку ринку за різними географічними одиницям: регіон, держава, край, область, місто, селище.

Сегментування за демографічною ознакою передбачає врахування таких показників, як вік, стать, сімейний стан, розмір і життєвий цикл сім'ї, рівень доходів, рід занять, освіта, національність, релігійні переконання і використовується для визначення спільності специфічних запитів відповідних споживачів. Сегментація за соціально-економічним критеріям проводиться для виділення однорідних груп з соціальної та професійної приналежності, рівня освіти і доходів.

Сегментування по психографічною ознакою поділяє споживачів послуг за належністю до суспільних класів, способу життя, особистим характеристикам. Поведінкові критерії пов'язані з особливостями процесу прийняття споживачем рішення про покупку і включають стимули і мотиви здійснення покупок, шукані вигоди, ступінь прихильності споживачів до продукції певних фірм, інтенсивність споживання та інш. У процесі сегментації на основі купівельних мотивів можуть вводитися додаткові критерії для визначення розміру сегмента , вибору каналів розподілу продукції, теми рекламного повідомлення, засоби масової інформації для передачі реклами. Поведінка споживачів тісно пов'язане з визначенням характеру споживача, який буде розглянуто в наступній темі.

При проведенні сегментації ринку використовуються методи угруповань, стратифікації, багатовимірної класифікації, випадковою і невипадковою вибірок. Найбільш складним питанням застосування різних підходів є визначення моменту завершення процесу поділу ринку.

Сегментація ринку має кінцевою метою вибір цільових сегментів, які більшою мірою відповідають можливостям організації та особливостям розвитку ринку. До вибору цільових сегментів пред'являється ряд вимог.

Сегмент повинен бути однорідний. Для скорочення постійних і змінних витрат по просуванню продажів необхідно домогтися високого рівня спеціалізації всього комплексу маркетингових робіт в обраному сегменті ринку. Цього можна досягти в тому випадку, коли сегмент досить однорідний з точки зору використаних критеріїв сегментації.

Ємність сегменту ринку повинна відповідати можливостям організації. Для того щоб вести прибутковий бізнес в сегменті ринку, необхідно, щоб його ємність (ємність тій його частині, на яку претендує організація) відповідала оптимальному обсягом виробництва продукції, тобто такої величини, яка забезпечує мінімальні витрати виробництва і реалізації товару в конкретних ринкових умовах. Економічно сильні організації потребують великих сегментах ринку, ніж порівняно невеликі і слабкі фірми. Необґрунтовано великі і малі обсяги виробництва та реалізації можуть бути скороченням ринкової частки.

Необхідно постійно вести облік змін ємності сегмента. Обсяг продажів в сегменті в кінцевому рахунку визначається кількістю реальних споживачів і об'ємом закуповуваної ними продукції. Так як зміни кон'юнктури можуть вплинути на дані характеристики, організації повинні враховувати коливання ємності ринку. Прагнення збільшувати обсяги продажів у сегменті, ємність якого скорочується, призводить до невиправданих втрат. Проте адекватне проходження зміни ємності сегмента також не завжди ефективно. Наприклад, скорочення обсягу продажів, відповідне зменшення ємності сегмента, може бути невигідно організації, так як порушує умови мінімізації питомих витрат на виробництво і реалізацію товарів. В цьому випадку доцільніше розробляти більш перспективні і стабільно розвиваються.

 


Читайте також:

  1. I етап. Аналіз впливу типів ринку на цінову політику.
  2. II. Вимоги безпеки під час проведення практичних занять у кабінеті (лабораторії) біології загальноосвітнього навчального закладу
  3. II. Організація і проведення спортивних походів
  4. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  5. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  6. VI. Оформлення маршрутної документації на проведення туристичних походів та експедицій
  7. VI. Проведення вступних екзаменів, фахових випробувань та творчих конкурсів
  8. VII. ОСНОВНІ ЕТАПИ РОЗВИТКУ УКРАЇНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ У ХХ ст.
  9. Автоматизація туристичних послуг
  10. Автоматизовані системи управлінні охороною праці, обліку, аналізу та дослідження травматизму
  11. Автоматичний розрахунок суми проведення.
  12. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.




Переглядів: 1112

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Завдання до експрес-контролю якості засвоєння знань лекційного матеріалу з теми 7 | Опис споживачів (категорії, фактори споживчого туристичного попиту)

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.