Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ризики відсутності попиту на вироблену продукцію.

Ризик відсутності попиту на вироблену продукцію виникає унаслідок відмови споживача від придбання продукції, що вироблена підприємницькою фірмою. Ризик характеризується величиною можливого економічного і морального збитку, понесеного фірмою з цієї причини. Причин виникнення ризику відсутності попиту на вироблену може бути багато, вони можуть бути взаємопов'язаними і взаємообумовленими. Ці причини з погляду умов виникнення можна розділити на внутрішні й зовнішні.

Внутрішні причини виникнення ризику залежать від діяльності самої підприємницької організації, її підрозділів і окремих працівників. До них відносяться такі:

кваліфікація виробничого персоналу (працівників);

організація виробничого процесу;

організація забезпечення підприємства матеріальними ресурсами;

організація збуту готової продукції;

організація реклами продукції, що виробляється;

управління підприємством;

маркетингові дослідження ринку.

Рівень ризику відсутності попиту на вироблену продукцію залежить від рівня кваліфікації персоналу підприємницької організації, оскільки саме помилки працівників можуть спричинити а собою виникнення даного ризику. Наприклад, неправильно складений фахівцями прогноз попиту на продукцію, що виробляється підприємством, приведе до диспропорції між обсягом виробленої і реалізованої продукції, тобто частина продукції не буде реалізована і перевищить попит. В результаті подібної помилки підприємницька фірма зазнає збитки. Окрім цього, невірно вибрані канали збуту виробленої продукції, напрями її збуту, час і місце реалізації продукції працівниками маркетингової служби можуть призвести до невідповідності фактичного обсягу реалізації прогнозному обсягу попиту, що також викличе втрати прибутку.

Невідповідність рівня кваліфікації робочих, інших категорій працівників процесу використовуємої технології виробництва продукції, низька технологічна дисципліна, слабкий контроль за якістю виготовлення деталей, вузлів, збирання може привести до низької якості продукції, а зниження якості продукції, що виробляється, може позначитися на падінні попиту на неї, що призведе до зниження ціни продукції, а отже, зменшення виручки і прибутку, а також до падіння репутації підприємницької фірми, зниження її конкурентоспроможності, внаслідок чого фірма понесе і матеріальний і моральний збиток.

Організація виробничого процесу може вплинути на рівень ризику відсутності попиту на вироблену продукцію, оскільки порушення в технологічному циклі знову ж таки призводять до зниження якості вироблюваної продукції, до явного або прихованого браку. Виявлення прихованого браку споживачами наносить не тільки економічна, але і моральна шкода підприємницької організації. Повернення споживачем бракованої продукції прирівнюється до незатребуваної продукції, до того ж споживачеві необхідно відшкодувати заподіяні збитки. Неритмічність роботи підрозділів підприємства позначається на зростанні витрат виробництва і якості готових виробів. Позапланові зупинки устаткування також відбиваються на собівартості і якості продукції. Дуже часто підприємство для того, щоб знизити час простоїв, вдається до штурмування і порушення технологічних процесів, що негативно позначається на кінцевих результатах.

Використання фізично застарілих основних виробничих фондів приводить до частих поломок і зупинки устаткування. В результаті збільшується час його знаходження в ремонті, знижується якість продукції і підвищуються витрати на її виробництво, що веде до здорожчання продукції і зниження попиту на неї.

Причини недотримання технологічного процесу на підприємстві можна об'єднати в дві групи:

♦ залежні від персоналу підприємства: низький рівень управління, помилки в плануванні, недостатнє знання технології виробництва даної продукції, використання застарілого устаткування, слабкий контроль якості, застосування низькоякісних матеріалів, сировини, комплектуючих виробів, низька виробнича дисципліна, слабка мотивація працівників і др.;

♦ не залежні від підприємства: раптове відключення електроенергії, перебої у водопостачанні, аварійні зупинки підприємства і тому подібне.

Наступною причиною виникнення ризику відсутності попиту на вироблену продукцію є перебої в організації постачання підприємницькій організації матеріальних ресурсів, які необхідні для виробництва продукції. До матеріальних ресурсів відносяться: основні (сировина) і допоміжні (наприклад, реактиви і хімікати) матеріали, що комплектують вироби, запасні частини для ремонту устаткування, тара або упаковка, інші матеріали. Залежно від галузевої приналежності підприємства і особливостей продукції, що виробляється, матеріальні ресурси можуть включати і інші специфічні складові, що впливають на технічний рівень і якість товарів.

Отже, на рівень ризику відсутності попиту на вироблену продукцію опосередковано впливає якість сировини і матеріалів, їх своєчасне надходження на підприємство, а також їх ціна. Заміна необхідних матеріалів на інших може збільшити ризик в тому випадку, якщо матеріали-замінники або дорожчі, або не відповідають технічному рівню продукції, що виготовляється, що приводить до збільшення її ціни і падіння попиту на неї навіть при поліпшенні якості. Безпосередній вплив на рівень ризику відсутності попиту на вироблену продукцію можуть робити й інші внутрішні чинники.

Ризик відсутності попиту на вироблену продукцію може з'явитися наслідком вибору невдалої організації мережі збуту і системи просування продукції до споживача. Ефективність збуту продукції, що виробляється, залежить від складності каналу збуту: користується виробник послугами оптових і роздрібних посередників або займається реалізацією товарів кінцевому споживачеві самостійно.

Можливість виникнення ризику відсутності попиту на вироблену продукцію за умов неефективної організації збуту вірогідна для таких ситуацій:

якщо виробник спирається на власні канали збуту; керівництво фірми може помилитися в підборі і розстановці кадрів в службі збуту, неефективно організувати оплату праці працівників служби збуту, недооцінити або переоцінити значущість мережі штатних регіональних і роз'їзних збутових агентів;

виробнича фірма для того, щоб добитися більшої незалежності від торгових фірм, утворила власну збутову мережу, проте витрати на її утримання викликають зниження обсягу прибутку або з розрахунку на одиницю продукції при її стабільній продажній ціні, або в сумарному виразі при збільшенні продажної ціни. А це може призвести до зниження конкурентоспроможності продукції і зменшення обсягів її продажу;

у разі надання фірмам-посередникам виняткових прав зі збуту продукції на локальному або регіональному ринках із-за недостатньої зацікавленості посередника, рівня матеріальних можливостей, уміння посередників знизити обсяги продажу продукції фірми в даному регіоні або галузі;

навіть за наявності попиту на продукцію виробничої фірми, але за відсутності власної розвиненої мережі побуту і незацікавленості в організації продажу продукції посередницькими фірмами виробник несвоєчасно її реалізує і зазнає значних втрат.

Наступною причиною виникнення ризику відсутності попиту на вироблену продукцію є неефективна реклама вироблюваного товару або послуги, наприклад:

♦ реклама може бути недостатньою або надмірною за інтенсивністю, частотою доведення її в різних формах до споживача;

♦ реклама може бути недостатньою або надмірною за своїм обсягом;

♦ реклама може бути невірно сегментована, тобто невірно розподілені різні за змістом рекламні ролики між різними групами потенційних покупців;

♦ реклама може бути не професійно виконана в результаті розміщення замовлення на неї випадковим агентствам (в цілях економії);

♦ помилково можуть бути вибрані не найефективніші для певного сегменту ринку або для певної групи споживачів форми реклами.

Зовнішні причини ризику відсутності попиту на вироблену продукцію безпосередньо не залежать від діяльності підприємницької організації, хоча в деяких випадках дана залежність існує. Наприклад, в результаті поганого організованого документообігу на підприємстві повідомлення споживачеві про готовність його замовлення відправлене несвоєчасно, внаслідок чого споживач витратив фінансові ресурси на інші цілі і відмовився придбати замовлену продукцію.

До відсутності попиту на вироблену продукцію призводить нестабільна економічна ситуація, зокрема зростання інфляції, що веде до погіршення загального економічного стану населення і зниження його купівельної спроможності. Відсутність попиту на вироблену продукцію викликають не тільки скачки інфляції але і інфляційні очікування. В результаті побоювання зростання інфляції товари купуються про запас ще до моменту її зростання, а потім наступає спад попиту на дані товари і його стабілізація. Даний момент підприємницьким організаціям необхідно враховувати в процесі планування обсягів виробництва, щоб уникнути ризику.

Політична нестабільність примушує підприємницькі організації ретельно вивчати і аналізувати обстановку в регіонах і/або країнах знаходження фактичних і потенційних споживачів своєї продукції, щоб правильно спланувати обсяги виробництва і збуту в «небезпечних» зонах і уникнути можливого ризику.

Демографічний чинник теж робить вплив на ризик відсутності попиту на вироблену продукцію, особливо якщо мова йде про продукцію, яка розрахована на певні демографічні групи. Демографічний чинник пов'язаний з географією розподілу споживачів, яка у свою чергу може стати причиною відсутності попиту на вироблену продукцію. Різні географічні регіони пред'являють специфічні вимоги до технічних параметрів виробу, а також до його якості.

За часом виникнення ризики відсутності попиту на вироблену продукцію продукції можна виділити три можливі ситуації:

♦ можливість ризику виявлена на стадії, що передує виробництву продукції;

♦ можливість ризику виявлена безпосередньо на стадії виробництва;

♦ можливість ризику виявлена на стадії реалізації продукції.

В тому випадку, якщо ризик виявлений в передуючому виробництву періоді, виробник має можливість звести збиток, викликаний ризиком, до мінімуму. Підприємницька організація може просто не приступати до виробництва даної ризикової продукції і замінити її іншою. Втрати в даному випадку обмежаться витратами організації на дослідження ринку, розробку ризикової продукції і тому подібне.

Виявлення ризику безпосередньо на стадії виробництва продукції може негативно вплинути на фінансовий стан підприємницької фірми, оскільки в цьому випадку сума збитку включає на тільки витрати підприємства на розробку даної продукції і дослідження ринку, але і витрати на підготовку, освоєння, виробництво і часткову реалізацію продукції. Цей вплив посилиться, якщо виникає ризик відсутності попиту на вироблену основну продукцію організації, тобто тій продукції, яка складає основний обсяг виробництва. В даному випадку уникнути ризику можна шляхом внесення змін до дизайну, конструкції, ціни виробу відповідно до побажань споживачів.

Виявлення ризику відсутності попиту на вироблену продукцію на стадії її реалізації може призвести підприємницьку організацію до банкрутства, оскільки виробництво продукції завершене, змінити нічого не можна, за винятком зниження ціни, щоб хоч якось відшкодувати втрати.


Читайте також:

  1. А — позитивна умовна реакція натискання на клавішу, В — бурхлива емоційно-рухова реакція за відсутності харчового підкріплення сигналу.
  2. Аналіз вимог та динаміки попиту на міжнародному та внутрішньому ринку туристичних послуг (за видами туризму, за категоріями туристів, цілей та об’єктів відвідування)
  3. Аналіз попиту
  4. Аналіз попиту
  5. Аудиторські ризики
  6. Аудиторські ризики, пов’язані з використанням комп’ютерних інформаційних систем
  7. Банківські ризики та їх характеристика
  8. Безпосередньо збутові ризики та причини їх виникнення
  9. Бистрість – це здатність людини до термінового реагування на подразники та до високої швидкості рухів, що виконуються при відсутності значного зовнішнього опору.
  10. Валютні ризики та методи їх уникнення.
  11. Вдавані виключення із закону попиту
  12. Взаємодія попиту і пропозиції




Переглядів: 1292

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 7. Ризики у виробничому підприємництві. | Ризики невиконання господарських договорів (контрактів).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.