Мета:уточнити поняття «профорієнтація», «профвідбір», «профконсультація», надати методичні рекомендації з організації профорієнтаційної роботи з учнями різних вікових груп.
План
1. Поняття «профорієнтації».
2. Історія виникнення профорієнтації.
3. Види та етапи профорієнтації.
4. Форми і методи профорієнтаційної роботи з учнями різного віку.
5. Методика проведення окремих форм профорієнтаційної роботи з учнями.
Література
1. Выпускник перед выбором пути: социально-нравственный облик. / Под редакцией Бабосова. – Минск: Народна асвета, 1988. – 250 с.
2. Профессиональная ориентация учащихся: Учеб. пособие для студентов пед.ин-тов /Под ред. А. Д. Сазонова. – М.: Просвещение, 1988. – 221 с.
3. Профессиональная ориентация школьников: Межвузовский сборник научных трудов. – Ярославль ЯГПИ им. К.Д. Ушинского, 1987-156 с.
4. Прошицкая Е.Н. Выбирайте профессию. – М.: Просвещение, 1991. – 112 с.
5. Пряжников Н.С. Методы активизации профессионального и личностного самоопределения. – М.: Модэк, 2002. – 392 с.
6. Самсонкина Л.В., Миттельман Р.И. Воспитывать в труде. –К.: Радянська школа, 1988. – 300 с.
7. Учебно-методический кабинет профессиональной ориентации: Книга для учителя / Л.В. Ботякова, А.Е. Голомшток, С.С. Гриншпун и др. –М.: Просвещение, 1986. – 112 с.
8. Школа и выбор профессии /Под ред. В.А. Полякова, С.Н. Чистяковой, Г.Г. Агановой. - М.: Педагогика, 1987. – 176 с.
9. Школа и труд / Под ред. П.Г. Атутова, В.А. Кальнес.- М.: Педагогика, 1987. – 216 с.
Лекція 2 (за вибором)
Тема 2: Методика організації трудового та економічного виховання
Мета:уточнити зміст понять «економіка», «економічне виховання», «трудове виховання», розкрити методичні основи трудового та економічного виховання учнівської молоді в умовах ринку праці.
План
1. Зміст, мета, завдання трудового та економічного виховання учнів у нових соціально-економічних умовах.
2. Форми, методи і засоби економічного виховання школярів.
3. Методика формування в учнів економічної культури.
4. Інноваційні підходи до виховної діяльності педагога щодо організації трудового та економічного виховання.