МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Правовий режим надзвичайного положенняРеалізація прав і свобод громадянином значною мірою визначається тим, в якій обстановці вони здійснюються в нормальній або надзвичайній. Бувають такі обставини, коли і права громадян держава вимушена вводити надзвичайне положення. Надзвичайне положення — це передбачений Конституцією України, особливий правовий режим, який може тимчасово вводитися в Україні або в окремих її місцевостях при виникненні надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру не нижче за загальнодержавний рівень, що привів або може привести до людських і матеріальних втрат, створюють загрозу життю і здоров'ю людей, або при спробі захоплення державної влади або зміни конституційного порядку України шляхом насильства і передбачає надання відповідним органам державній владі, військовому командуванню і органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для запобігання загрозі і забезпеченню безпеки і здоров'я громадян, нормального функціонування національної економіки, органів державної влади і органів місцевого самоврядування, зашиті конституційного порядку, а також допускає тимчасове, обумовлене загрозою, обмеження в здійсненні конституційних прав і свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб з вказівкою терміну дії цих обмежень. Такий правовий режим вводиться за умов виникнення особливо тяжких надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру (стихійної біди, катастроф, особливо великих пожеж, застосування засобів поразки, пандемій, панзоотии і тому подібне), що створюють загрозу життю і здоров'ю значних верств населення. Умовами введення надзвичайного положення можуть бути не тільки природні, але і соціальні чинники: здійснення масових терористичних актів, які супроводжуються загибеллю людей або розоренням особливо важливих об'єктів життєзабезпечення; виникнення міжнаціональних і межконфесийных конфліктів, блокування або захоплення окремих особливо важливих об'єктів або місцевостей, що загрожує безпеці громадян і порушує нормальну діяльність органів державних властей і органів місцевого самоврядування; виникнення масових безладів, які супроводжуються насильством над громадянами, ущемляють їх права і свободи; спроби захоплення державної влади або зміни конституційного порядку України шляхом насильства; масового переходу державного кордону з території суміжних держав; необхідності відновлення конституційного правопорядку і Діяльності органів державних властей. Надзвичайне положення вводиться лише за наявності реальної Загрози безпеки громадян або конституційному порядку, усунення якої іншими способами є неможливим. Метою введення надзвичайного положення є усунення Загрози і швидка ліквідація особливо тяжких надзвичайних ситуацій техногенного або природного характеру, нормалізація обстановки, відновлення правопорядку при спробах захоплення державних властей або зміни конституційного порядку шляхом насильства, для відновлення конституційних прав і свобод громадян, а також прав і законних інтересів юридичних осіб, створення умов для нормального функціонування органів державних властей і органів місцевого самоврядування, інших інститутів цивільного суспільства. При введенні надзвичайного положення на користь національної безпеки і громадського порядку з метою запобігання хвилюванням або злочинам, для охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей на період надзвичайного положення можуть вводитися такі заходи: встановлення особливого режиму в'їзду і виїзду, а також обмеження свободи пересування по території, де вводиться надзвичайне положення; обмеження руху транспортних засобів і їх огляд; посилення правоохорони суспільного і об'єктів, які забезпечують життєдіяльність населення і народного господарства; заборона проведення масових заходів, окрім заходів, заборона на проведення яких встановлюється судом; заборона страйків. Окрім цих заходів можуть бути прийняті додаткові заходи режиму надзвичайного положення у зв'язку з надзвичайними ситуаціями техногенного або природного характеру, такі як: тимчасова або безповоротна евакуація людей з місць, небезпечних для мешкання, з обов'язковим наданням їм стаціонарних або тимчасових житлових приміщень; встановлення для юридичних осіб квартирної повинності для тимчасового розміщення евакуйованого або тимчасово переселеного населення, аварійно-рятівних формувань і військових підТемаів, привернутих до подолання надзвичайних ситуацій; тимчасова заборона будівництва нових, розширення діючих підприємств і інших об'єктів, діяльність яких не пов'язана з ліквідацією надзвичайного положення або забезпеченням життєдіяльності населення і аварійно-рятівних формувань; встановлення карантину і проведення інших обов'язкових санітарних і протиепідемічних заходів; впровадження особливого порядку розподілу продуктів харчування і предметів першої необхідності; мобілізація і використання ресурсів підприємств, установ і організацій, незалежно від форми власності, для відхилення небезпеки і ліквідації надзвичайних ситуацій з обов'язковою компенсацією втрат, що зазнали; зміна ре жиму роботи підприємств, установ, організацій всіх форм власності, переорієнтація їх на виробництво необхідної в умовах надзвичайного положення продукції, інші зміни виробничої діяльності, необхідні для проведення аварійно-рятівних і відновних робіт; усунення від роботи на період надзвичайного положення, у разі неналежного виконання своїх обов'язків, керівників державних підприємств, установ і організацій, від діяльності яких залежить нормалізація обстановки в районі надзвичайного положення, і накладення часового виконання обов'язків вказаних керівників на інші обличчя. Окрім основних заходів можуть використовуватися додаткові заходи правового режиму надзвичайного положення у зв'язку з масовими порушеннями громадського порядку, а саме: впровадження комендантської години; перевірка документів у громадян, а в необхідних випадках — проведення особистого огляду, огляду речей, транспортних засобів, багажу і вантажів, службових приміщень і житла громадян; заборона призовникам і військовозобов'язаним змінювати місцепроживання без відома відповідного військового комісаріату; обмеження або тимчасова заборона продажу зброї, отруйливих і сильнодіючих хімічних речовин, а також алкогольних напоїв і речовин, вироблених на спиртній основі; тимчасове вилучення у громадян зареєстрованої вогнепальної і холодної зброї і боєприпасів, а у підприємств, установ і організацій - також учбової військової техніки, вибухових, радіо активних речовин і матеріалів, отруйливих і сильнодіючих хімічних речовин; заборона виготовлення і розповсюдження інформаційних матеріалів, які можуть дестабілізувати обстановку; регулювання роботи цивільних теле- і радіоцентрів, заборона роботи любительських радіопередавальних засобів і радіовипромінюючих пристроїв особистого і колективного користування; особливі правила користування зв'язком і передачі інформації через комп'ютерні мережі; порушення в порядку, визначеному Конституцією і законами України, питання про заборону діяльності політичних партій, громадських організацій на користь національної безпеки і громадського порядку, охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.
Читайте також:
|
||||||||
|