Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Конструкція, принцип дії.

 

 

Гідравлічні розподільники.

Розподільниками рідини називаються гідравлічні пристрої, призначені для управління потоком рідини і створення заданого напрямку течії в різних ділянках гідросистеми. Зазвичай розподільники працюють на принципі дроселювання.

Класифікація:

- Залежно від числа фіксованих позицій робочого органу розрізняють розподільники двох, трьох- і багатопозиційні. Фіксація розподільника в заданих позиціях проводиться ручними і автоматичними стопорними пристроями.

- За кількістю зовнішніх ліній, які з'єднують розподільник з виконавчої магістраллю, розрізняють двох-, трьох-, чотирьох -і многолинейные розподільники.

- За способом управління розрізняють розподільники з ручним, механічних, електричних, гідравлічним і комбінованим управлінням. При ручному керуванні застосовуються важільні, а при механічному - кулачкові механізми. Електричне керування розподільником здійснюється за допомогою одного або двох електромагнітів. Гідравлічне керування можливо з допомогою дроселів з зворотним клапаном або за допомогою золотників.

Схема четырехлинейного трехпозиционного розподільника (4/3) у різних позиціях. У першій вихідної позиції при середньому положенні нагнітальна лінія гідросистеми з'єднана з обома відводами розподільника, а злив з розподільника замкнений (права лінія). При другому положенні золотник знаходиться в правій робочій позиції, при якій нагне-тательная лінія з'єднана з правим відводом, а зливна - з лівим відводом. У третьому положенні золотник знаходиться в лівій робочій позиції, де напрямок потоку рідини в відвідних ліній розподільника змінилося.

2-лінійний двопозиційний розподільник (2/2) призначений для запирання потоку рідини або його вільного пропуску.

Трилінійний двопозиційний розподільник (3/2) застосовується для керування гидродвигателем односторонньої дії шляхом з'єднання його з насосом або з баком.

Четырехлинейные двох і трипозиційні розподільника є найбільш поширеними пристроями управлінні в гідроприводі. Чотирилінійний двопозиційний розподільник (4/2) застосовується для живлення і реверсування гідродвигуна і не має фіксованого контрольного положення.

 

- За конструктивним виконанням розподільники ділять на три основні типи: золотникові, кранові і клапанні.

Золотникові розподільники.

Золотникові розподільники є найбільш поширеними пристроями управління гідроприводами гірських машин. Основними достоїнствами золотникових розподільників є простота конструкції, легкість управління, висока надійність в роботі, універсальність (можливість регулювання швидкості і тиску).

Існує багато різних конструкцій золотників, що відрізняються різноманітністю ознак. За формою поперечного перерізу робочого органу золотники діляться на циліндричні і плоскі, за кинематике руху робочого органу розрізняють золотники з поворотним і поступальним рухом. Крім того, золотники відрізняються формою робочого органу і вікон в корпусі, конструкцією гільзи, числом робочих вікон.

Найбільш простим і поширеним є циліндричний золотник, робочим елементом якого є переміщається в осьовому напрямку в корпусі (гільзи) циліндричний плунжер, на якому виконано необхідне число проточек.

Підведення та відведення рідини здійснюється через вікна харчування в корпусі золотника і відповідні проточки його плунжера. Герметизація золотника досягається завдяки малим зазорів між плунжером і корпусом (гільзою), які дорівнюють 0,003- 0,015 мм.

Робочим органом золотника є переміщається в осьовому напрямку в корпусі / циліндричний плунжер (золотник) 2, на якому виконано відповідне число кільцевих проточек. Рідина підводиться і відводиться через вікна харчування в корпусі золотника і відповідні проточки плунжера.

Циліндричні золотники залежно від розмірів ущільнюючих поясів і вікон харчування поділяються на три типи: 1) з позитивним перекриттям (а > Ь)\ 2) з негативним перекриттям (а < Ь) і 3) з нульовим (а = Ь) перекриттям (мал. 103).

Золотники з позитивним перекриттям використовуються найбільш часто і мають гарну герметичність. Їх недолік - наявність зони нечутливості, що дорівнює 0,5 (а -6), в межах якої золотник не працює.

Золотники з негативним перекриттям мають витоку в нейтральному положенні і можуть застосовуватися для розвантаження насосів. Застосування таких золотників може супроводжуватися мимовільним зсувом виконавчого механізму, що не завжди раціонально. Золотники з нульовим перекриттям технологічно важко здійсненні.

 

Кранові розподільники.

 

Кранові розподільники одержали широке поширення в гідроприводі гірських машин завдяки компактності і простоті здійснення многопозиционности, За призначенням вони діляться на розподільні й запірні (крани). Робочим елементом крана є пробка. По конструкції робочого елементу розрізняють крани з кульової, конічної, циліндричної пробками і з плоским елементом (золотником).

Крани призначені для виконання допоміжних функцій в гідроприводі, наприклад замикання трубопроводів, приєднання контрольних приладів та ін.

В гідроприводі застосовуються крани з циліндричною пробкою, як більш прості і потребують менших, ніж конічні, зусиль для управління. Розрізняють крани нерозвантажений і розвантажені від дії поперечних зсуваючих пробку сил.

У нерозвантажених кранах тиск в порожнині, пов'язаної з напірної лінією, не врівноважується з іншого боку пробки, що викликає появу в крані односторонніх зазорів і збільшення витоків, а також ускладнює поворот крана. Розвантаження крана досягається за допомогою радіальних каналів, що з'єднують протилежні порожнини крана.

 

Конструкція і .гидравлическая схема кранового восьмипози-координаційної девятилинейного розподільника типу ЕРА з плоским золотником наведено на рис. 109. Кран призначений для ручного управління гідравлічними циліндрами механізованих кріплень. Підведення рідини до крану проводиться за центрального каналу / золотника 2, а відвід до виконавчих механізмів - через одне з восьми периферійних отворів 3 сідла 4.

 

 

 

 

 

 

 

 

Гідрокомунікації.

Гидромагистрали

Під гидромагистралью розуміють частина гидросети, спеціально призначену для пересування робочої рідини від насоса до споживачів енергії - гидроцилиндрам або гідромоторів і назад.

Розрізняють в основному два види гидромагистралей: напірні- приймальний робочу рідину під тиском від насоса до споживачів енергії та зливні - повертають робочу рідину від споживачів енергії у резервуар або до насоса.

До кожного елемента, як і до гидромагистрали, в цілому пред'являється основна вимога - збереження герметичності безперервно протягом всього терміну експлуатації машини. В шахтних умовах дотримання цієї вимоги є особливо важливим, оскільки в підземних умовах своєчасне виявлення витоку і її усунення вельми ускладнені, а наявність її призводить до втрати робочої рідини, порушення роботи гідроагрегатів і до простоїв устаткування.

Особливо великі вимоги пред'являються до надійності гидромагистралей механізованих кріплень, що відрізняються великою довжиною і значним числом сполучних і ущільнюючих елементів, вихід з ладу будь-якого з яких призводить до витоків і вимушеної зупинки всього комплексу устаткування очисного забою. Залежно від взаємного положення гідроагрегатів гидромагистрали мають чотири різних виконання у вигляді: 1) жорсткого трубопроводу з нерухомими сполуками його елементів; 2) жорсткого трубопроводу з пружними компенсаторами і нерухомим з'єднанням його елементів; 3) жорсткого трубопроводу з рухомим з'єднанням його елементів для забезпечення необхідних переміщень в просторі; 4) гнучкого трубопроводу з рукавів або інших гнучких елементів з нерухомим з'єднанням його елементів.

Другий тип трубопроводу застосовується при незначних переміщення в просторі гідроагрегатів. Переміщення не повинні перевищувати допустимих пружні деформації трубопро-водов, виконаних у вигляді циліндричних пружин або іншої форми, що сприяє збільшенню пружних деформацій.

Третій тип трубопроводу найчастіше застосовують при строго певних взаємні переміщення в просторі гідроагрегатів, а також для компенсації виникають у процесі виготовлення похибок в розташуванні приєднувальних отворів гідроагрегатів.

Четвертий тип - гнучкі рукави зазвичай застосовують при значних і не визначених у просторі взаємні переміщення гідроагрегатів.

 

З'єднання трубопроводів

З'єднання штуцера з корпусами гідроагрегатів з допомогою конічного різьблення до останнього часу було досить поширеним при робочому тиску до 320 кгс/см2. Оскільки виготовлення конічного різьблення є трудомісткою операцією і вимагає великої витрати дорогого інструменту, а при затягуванні різьбових з'єднань в ряді випадків відбувається неприпустима деформація корпусів, за останній час зменшилася застосування таких сполук в системах гідроприводу гірських машин.

З'єднання кульові. Конструкція таких з'єднань трубопроводів з кульовим ніпелем наведена на рис. 7.39, а параметри і робочі розміри -в ГОСТ 20969-75, ГОСТ 20987-75, ГОСТ 15763-75.

Цей тип з'єднання застосовується при робочому тиску До ^6 = 400 кгс/см2 для умовних проходів від 3 до 25 мм і до останнього часу був найбільш поширеним у практиці вугільного машинобудування.

У процесі експлуатації встановлено, що в трубопроводах, особливо схильних до вібрацій, кульові з'єднання слабшають, втрачають герметичність і вимагають частих подтягива-ний. Здійснити це в підземних умовах, особливо в системах гідроприводу механізованих кріплень з великою довжиною гидрокоммуникаций, буває важко, і внаслідок цього такий тип з'єднання в даний час застосовується щодо обмеженою номенклатурі гідроприводів гірських машин.

З'єднання поджимное. Конструкція такого з'єднання (мал. 7.40) зарекомендувала себе як надійна в експлуатації при пульсуючому характер тиску до Рроб = 320 кгс/см2.

Основні переваги такого з'єднання: надійна герметичність, відсутність необхідності стопоріння підтискної гайки і несъемность ущільнювального кільця; недоліки: підвищена металоємність і збільшені габарити, особливо косинців і трійників.

Цей тип з'єднання одержав широке поширення в практиці вугільного машинобудування.

З'єднання конічне. Особливістю конструкції з'єднання (мал. 7.41) є наявність на конічної поверхні

 

 

 

 

 


Читайте також:

  1. III. ТРАЕКТОРИЯ БАЛЛИСТИЧЕСКОЙ РАКЕТЫ И ПРИНЦИПЫ ВЫБОРА ПРОЕКТНЫХ ПАРАМЕТРОВ
  2. III.5.5. Принцип материального
  3. YIII.2.2.Принцип рассмотрения во взаимосвязи.
  4. YIII.2.3.Принцип детерминизма. Динамические и статистические закономерности.
  5. YIII.2.4.Принцип изучения в развитии.
  6. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  7. Адекватна реалізація принципів міжнародної економіки можлива лише в стабільному політичному середовищі.
  8. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  9. Аналогія права - вирішення справи або окремого юридичного питання на основі принципів права, загальних засад і значення законодавства.
  10. Антикорупційні принципи
  11. Антикорупційні принципи
  12. Антикорупційні принципи




Переглядів: 1304

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Гідравлічні дроселі, клапани. Гідрозамки. | Ремонту елементів гідроприводу.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.015 сек.