МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||
Лекція 2. Вантажі та вантажопотоки. Класифікація. Характеристики і основні показники.КИЇВ – 2012 ЛЕКЦІЯ 2 ІНСТИТУТ ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ТА ЕНЕРГОМЕНЕДЖМЕНТУ НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕХНІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ УКРАЇНИ “ КИЇВСЬКИЙ ПОЛІТЕХНІЧНИЙ ІНСТИТУТ “ КАФЕДРА ІНЖЕНЕРНОЇ ЕКОЛОГІЇ “Вантажі та вантажопотоки. Класифікація. Характеристики і основні показники вантажопотоку”
Дисципліна : “ Обладнання установок і комплексів гірничих робіт – 1. Транспортні машини і комплекси.”
Для напрямку підготовки : 6.050702 “ Електромеханіка ”
Укладач: Сергієнко М.І
Вантажі за агрегатним станом діляться на: · штучні (одиничні); · насипні. · наливні; Штучні вантажі – це вантажі пов’язані формою, масою з їх розмірами і кількістю (люди, матеріали, обладнання,машини, контейнери, продукти). Наливні вантажі – паливно-мастильні, емульсії, вода, рідкі бетонні суміші. Насипні (масові) вантажі – видобуті корисні копалини, гірські породи, будівельні вантажі, пісок, т.п. Найбільший обсяг перевезень мають насипні вантажі. Оновними характеристиками насипних вантажів є: · кусковатість, мм.; · густина, γ (т/м3); · кут природного відкосу, град.; · міцність, ƒ( Па); · абразивність; · вологість, %
Насипні вантажі по кусковатості діляться на:
· великокусковаті (куски > 600 мм); · крупнокусковаті (300-600 мм); · середні (100-300 мм); · Дрібношматкові (< 100мм); · Зернисті; · Порошкоподібні; · Пилоподібні.
Кусковатість позначається d(мм) і визначається за формулою: Кусковатість вантажу впливає на вибір виду транспорту, розмір вантажонесучих органів і габаритів транспортних машин.
Густина (щільність) матеріалів вантажу γ (т/м3) представляє собою відношення маси матеріалу до його об’єму. Густина гірських порід вказується або в його природному стані (масиві, цілику) γ (т/м3), або в розрихленому стані (насипна густина) γр (т/м3). Відношення цих величин γ/γр >1 називається коефіцієнтом розрихлення.Найбільший обсяг перевезень мають насипні вантажі (вугілля, порода, гірська маса, баласт для рейкових шляхів). Їх відрізняють висока однорідність властивостей. Насипна щільність γн (т/м3) - маса 1 м3 вантажу в розпушеному стані. У масиві гірська порода має більш високу щільність. Після руйнування маса породи займає більший обсяг. Табл.1. Коефіцієнти розрихлення насипних вантажів
По насипній щільності вантажі діляться на легкі (до 0,6 т/м3), середні (0,6...1,1 т/м3), важкі (1,1...2,0 т/м3) и надзвичайно важкі (більш 2,0 т/м3). (Табл.2). Табл.2. Значення насипної щільності вантажів.
Кут природного відкосу (КПВ) – це кут між боковою поверхнею конуса насипного вантажу і горизонтальною поверхнею ( Рис.1). Частинки матеріалу, що знаходяться на вільній поверхні насипу, відчувають стан критичного (граничного) рівноваги. Кут природного укосу пов'язаний з коефіцієнтом тертя і залежить від гранулометричного складу та форми, зволоження, а також від питомої ваги матеріалу.
Рис.1 Кут природного відкосу насипного вантажу
Розрізняють КПВ в покої і русі. КПВ в русі складає 0,35 – 0,7 кута природнього відкосу в покої ( для м’яких порід в русі 15–20; руд –30–45).
Міцність гірських порід – це поняття,яке характеризує відносний опір породи або корисних копалин при руйнуванні. Міцність оцінюється коефіцієнтом міцності(ƒ) по шкалі проф. Протодьяконова М.М. Шкала має градацію ƒ =0,5–20 ; де σт –тимчасовий опір, при якому наступає руйнування породи, Н/см2 (ƒ = алмаз – 20, габро, лабродоріти ≈ 16–18, вугілля –1,0–1,6 ) Абразивність – властивість гірничої маси, корисних копалин, вантажу надавати стираючу дію на поверхню транспортного засобу. По абразивності гірські породи поділяються на: · неабразивні; · мало абразивні; · середньо абразивні; · сильно абразивні; Вологість ωв – виражається відношенням маси води і твердої частини вантажу в %. Вологість залежить від можливості вантажу поглинати воду Вологість визначається просушенням проби вантажу при t =105до постійної маси. ;
де m1, m2– маса проби до і після просушення 2.1 Вантажопотоки. Вантажопотоком називають кількість вантажу, масою (т) або об'ємом (м3), що переміщується за одиницю часу. Відповідно до цього розрізняють хвилинний (т / хв; мЗ / хв), годинний (т / год; м3 / год), змінний (т / зміну; м3/зміну) і добовий (т / добу; м3/добу) вантажопотоки. Характерною особливістю вантажопотоків являється їх крайня нерівномірність: вантажопотоки різко змінюють свою величину під впливом різноманітних гірничо-геологічних, технічних, технологічних і організаційних чинників, які впливають на величину і параметри вантажопотоку. Причому , тривалість і нерівномірність цих періодів носить також випадковий характер. Величина нерівномірності вантажопотоку характеризується коефіцієнтом нерівномірностіkn : Характеристика і динаміка вантажопотоку наведені на Рис. 2. Рис. 2 Характеристика і динаміка вантажопотоку.
Середнє значення вантажопотоку визначають за виразом: Qср = Азм/Т0 , т/год де Азм - величина змінного вантажопотоку, т; Т0 - чистий час роботи транспортної машини, годин Зміни в нерівномірності надходження вантажу призводять до того, що в окремі періоди часу можуть виникнути недовантаження або перевантаження транспортних засобів. Тому машини повинні мати достатні резерви продуктивності. Значення максимального вантажопотоку Qmax може бути розраховане по формулі: Qmax = 60 Umax , т/год Коеффіцієнт нерівномірності вантажопотоку kn становить :
Кн = Qmax / Qсер
де Qсер – середнє значення вантажопотоку , т/год. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||
|