Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Місце та роль залізничного транспорту в транспортній системі України

Українські залізниці - потужна транспортна система, яка за розмірами, обсягами перевезень І рівнем застосування технічних засобів посідає чільне місце в СНД.

За протяжністю магістральних шляхів українські залізниці посідають друге місце в СНД.

Вантажообіг українських залізниць становить близько 70% загального вантажообігу транспортної системи України. Загальна довжина українських колій - 22546,1 км. Із них - 41,7% електрифіковано, 60,5% обладнано пристро­ями автоматичного регулювання руху поїздів, пристроями електричної централізації обладнано 93,7% загальної кількості станцій. Частка в загально­му обсязі перевезень на електричній тязі становить 86,4%.

При меншій майже в чотири рази довжині головних залізничних колій, ніж загальна довжина колій у Великобританії, Франції, Італії та Польщі, обся­ги перевезень вантажів в Україні перевищують сумарне значення в наведених вище країнах.

Залізничний транспорт - виробничо-технологічний комплекс організацій і підприємств залізничного транспорту загального користування, призначений для забезпечення потреб суспільного виробництва і населення країни в переве­зеннях у внутрішньому і міжнародному сполученні та наданні Інших транспо­ртних послуг усім споживачам без обмежень за ознаками форми власності та видів діяльності тощо. Залізниця - державне територіально-галузеве об'єднан­ня, до складу якого входять підприємства, установи й організації залізничного транспорту і яке, при централізованому управлінні, здійснює перевезення па­сажирів та вантажів у визначеному регіоні транспортної мережі.

Законодавство про залізничний транспорт загального користування скла­дається із Закону України "Про транспорт", Закону України "Про залізничний транспорт", Статуту залізниць України, який затверджується Кабінетом Мініс­трів України, та Інших законодавчих актів України.

Нормативні документи, що визначають порядок і умови перевезень, ко­ристування засобами залізничного транспорту загального користування, без­пеки руху, охорони праці, забезпечення громадського порядку, перетину заліз­ничних колій з іншими видами транспорту і комунікаціями, пожежної безпеки, санітарні норми та правила на залізничному транспорті України, є обов'язко­вими для всіх юридичних і фізичних осіб на території України.

Закон України "Про залізничний транспорт" визначає основні правові, економічні та організаційні засади діяльності залізничного транспорту загаль­ного користування, його роль в економічній і соціальній сфері України, регла­ментує його відносини з органами державної виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, іншими видами транспорту, пасажирами, відправни­ками та одержувачами вантажів, багажу, вантажобагажу і пошти з урахуван­ням специфіки функціонування цього виду транспорту як єдиного виробничо-технологічного комплексу.

Залізничний транспорт є однією з найважливіших базових галузей еконо­міки України, забезпечує її внутрішні та зовнішні транспортно-економічні зв'язки І потреби населення у перевезеннях. Діяльність залізничного транспор­ту як частини єдиної транспортної системи країни сприяє нормальному функ­ціонуванню всіх галузей суспільного виробництва, соціальному й економічно­му розвитку та зміцненню обороноздатності держави, міжнародному співробіт­ництву України.

Залізниці у взаємодії з Іншими видами транспорту повинні своєчасно і якісно здійснювати перевезення пасажирів І вантажів, забезпечувати безпеку руху, розвивати сферу транспортного обслуговування народного господарства та населення.

Залізничні магістралі з'єднують в одне ціле окремі райони країни з різ­ною спеціалізацією господарства, внутрішні території з портами й іншими кра­їнами, великі промислові центри з сільськогосподарськими зонами І місцями відпочинку та лікування. На залізничній мережі України перевезення здійс­нюють шість залізниць: Львівська, Південно-Західна, Донецька, Одеська, При­дніпровська, Південна.

До інфраструктури залізничного транспорту входять господарства колії, СЦБ та зв'язку, електрифікації та електропостачання, обчислювальної техніки, вагонне, локомотивне, пасажирське, вантажне, управління громадянських спо-РУД* управління матеріально-технічного постачання, воєнізованої охорони, пожежної безпеки тощо.

Відповідно до наказу Укрзалізниці від 03.06.2002 р. №277-Ц як об'єкт го­сподарювання залізниці України станом на 1 січня 2002 року мають:

•загальну експлуатаційну довжину залізничної колії 22,5 тис. км, у т.ч.т двоколійні і багатоколійнІ - 7264,7 км;

•розгорнуту довжину головних колій 30216,4 км;

• експлуатаційну довжину електрифікованих дільниць 9264,5 км або 1,7% від загальної довжини;

• експлуатаційну довжину дільниць, обладнаних автоблокуванням та диспетчерською централізацією 13458 км або 60,6% від загальної довжини;

Перевезення та утримання технічних засобів у справному стані здійснюють:

• 1517 станцій, у тому числі: 273 вантажних, 36 сортувальних, 87 дільничних, ПОЗ проміжних;

•241 вантажний двір;

• 22 підприємства, дистанцій та майстерень комерційного господарства;

• 270 контейнерних терміналів, у т.ч. 50 для великовантажних контейнерів;

• 67 прикордонних (припортових) переходів;

• 4 заводи з ремонту рухомого складу;

• 68 основних та 41 оборотне локомотивне депо;

• 50 депо для ремонту вантажних вагонів;

• 204 пункти технічного обслуговування (ПТО), у тому числі на сортува­льних станціях - 67, на дільничних - 46;

• 18 депо для ремонту пасажирських вагонів;

• 110 дистанцій колії;

• 43 дистанції енергопостачання;

• 69 дистанцій сигналізації та зв'язку;

• 38 колійних машинних станцій.

Для виконання перевезень залізниці мають парк 178826 вантажних вагонівінвентарного парку:

• 1785 магістральних електровозів;

• 2655 магістральних тепловозів;

• 1597 маневрових тепловозів;

• 357 секції дизель-поїздів;

• 1454 секції електропоїздів;

• 8620 пасажирських вагонів.

Питання для самоперевірки

1.На що спрямований об'єкт вивчення предмета "ЕЗТ?

2.Що є предметом дослідження "ЕЗТ"?

3.Які загальнонаукові пізнання Ви знаєте?

4.У чому сутність діалектики як загальнонаукового методу?

5.Розкрийте зміст основних завдань, які ставляться при вивченні "ЕЗТ" як науки?

6. Яка протяжність магістральних залізничних колій в Україні?

7. Розкрийте сутність поняття "ЗТ".

8. Які базові нормативно-правові акти, що регулюють діяльність ЗТ, Ви знаєте?

9. Що відноситься до інфраструктури ЗТ?

10. Які управління залізниць Вам відомі?

 

 


Читайте також:

  1. D – моделювання в графічній системі КОМПАС
  2. Http://www.minjust.gov.ua Міністерство юстиції України
  3. II. Найважливіші проблеми, що визначають розвиток місцевого самоврядування і є спільними для будь-яких урядових систем.
  4. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  5. IV. КУЛЬТУРА УКРАЇНИ XVI-XVIII ст.
  6. L2.T4. Транспортування рідких, твердих та газоподібних речовин.
  7. L2.T4/1.1. Засоби періодичного транспортування штучних матеріалів.
  8. L2.T4/1.2. Засоби безперервного транспортування матеріалів. Транспортери.
  9. Q Конституція України від 28 червня 1996 р. // Відомості Верховної Ради України – 1996 - № 30 – Ст. 141
  10. V. Постанови Пленуму Верховного Суду України
  11. VI. Накази Генерального прокурора України
  12. XVIII. Особливості прийому та навчання іноземців та осіб без громадянства у вищих навчальних закладах України




Переглядів: 1685

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Транспорт як важлива галузь економіки країни | ЛЕКЦІЯ 2

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.