Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Структура пасажирських перевезень

На залізничному транспорті пасажирські перевезення підрозділяються на три види сполучення: приміське, місцеве і пряме.

Приміськими вважаються перевезення, здійснювані у межах приміських зон, включаючи внутрішньоміські. До місцевого відносяться перевезення в межах однієї залізниці, до прямих - у межах двох І більш залізниць. Переве­зення в місцевому і прямому сполученнях називаються перевезеннями даль­нього прямування.

Межі перевезень пасажирів у різних видах сполучень поступово зміню­ються. Електрифікація дільниць, що примикають до великих вузлів, удоскона­лювання технічних характеристик приміського транспорту І підвищення його швидкостей значно розширили межі приміських зон. їхня середня довжина поступово збільшилася з 50 до 150-170 км. На окремих напрямках приміські потяги працюють і на більш довгих маршрутах, що поєднують приміські зони великих міст.

Розподіл пасажирських перевезень за видами сполучень має важливе практичне значення для організації перевезень пасажирів, їхнього планування й економічного аналізу роботи залізниць, удосконалювання тарифів.

Від структури пасажирських перевезень по видах сполучень залежать економічні показники роботи залізниць. Обумовлюється це розходженням со­бівартості далеких і приміських перевезень, їхньою оплатою по різних тари­фах. Для цих цілей на залізничному транспорті на рівні дирекцій, залізниць і по мережі в цілому ведеться роздільний облік витрат і доходів по видах сполу­чень. Роздільний розрахунок собівартості пасажирських перевезень по видах сполучень необхідний для обгрунтування рівня пасажирських тарифів. Визна­чення витрат по перевезеннях у конкретних потягах стає найважливішою ба­зою для пошуку зниження витрат і підвищення ефективності і якості пасажир­ських перевезень.

На залізничному транспорті по числу перевезених пасажирів перше місце стійко займає приміське сполучення.

Середня дальність поїздки приміських пасажирів у 2004 р. складала 44 км. У зв'язку з невеликою дальністю поїздки питома вага приміських пере­везень у загальному пасажирообороті значно менша, ніж перевезень у далеко­му прямуванні. У 2004 р. на їхню частку приходилося 35% загального пасажирообороту.

Основна частина пасажирообороту на залізничному транспорті викону­ється в дальньому прямуванні. При невеликій питомій вазі в загальному обсязі відправлених пасажирів на частку перевезень у дальньому прямуванні приходиться понад 65% пасажирообороту, що зумовлено їхньою великою дальніс­тю, що має тенденцію до систематичного збільшення.

Питання для самоперевірки

1.Поясніть структуру залізничних пасажирських перевезень.

2.Які перевезення називають дальніми?

3.З якою метою розрізняють різні види пасажирських перевезень на заліз­ничному транспорті?

4.Який вид перевезень складає основну частку в структурі пасажирообігу?

 

2. Значення та динаміка пасажирських перевезень

Таблиця 2

 

Міжнародні перевезення у пасажирообороті залізничного транспорту за залізницями

Назва Показник М че" о о\
залізниці                 Г-І —
Донецька Загальний пасажирооборот, 5.У 5,3 5,1 4,8 5,3 5.5 5,3 89,8
  млрд. пас.-км, у тому числі                  
  у міжнародному сполученні 1,3 1.1 0.9 0,8 0,9 0,9 0,9 69,2
  Частка міжнарод-ного сполучення,% 22.0 20,8 17,6 16,7 17,0 15.8 17,0 -
Придніпровська Загальний пасажирооборот, млрд. пас.-км, 11,7 11,5 11,2 11,0 9,0 12,0 9,1 77,8
  у тому числі у міжнародн. сполуч. 2,2 2,0 1,6 1,1 1,4 1,6 1,7 77,3
  Частка міжнародного сполу-                
  чення,* 18,8 17,4 14,3 10.0 17,8 13,1 18,7 -
Південна Загальний пасажирооборо г, 7,3 6,5 5,9 5,5 6,1 6,3 6,6 90,4
  млрд. пас.-км, у тому числі                
  у міжнародному сполученні 2,1 2,0 1,5 1,3 1,4 1,5 1,5 71,4
  Частка міжнародного сполу-                
  чення,% 28,8 30,8 25,4 23.2 22.9 23,8 22,7 -
Південно- Західна Загальний пасажирооборот, 17,1 17,0 15,8 15,1 16,4 16,5 16,7 97,7
  млрд. пас.-км, у тому числі                
  у міжнародному сполученні 3,9 3,3 2,7 2,3 2,7 2,9 3,1 79,5
  Частка міжнародного сполу-                
  чення, % 22.8 19,4 17,1 15,2 16.5 17,6 18,6 -
Одеська Загальний пасажирооборот, 10,1 7,5 6,4 6,1 6,6 6,7 6,8 67,3
  млрд. пас.-км, у тому числі                
  у міжнародному сполученні 0,8 0,7 0,5 0,5 0,5 0,6 0.6 75,0
  Частка міжнародного сполу-                
  чення 7,9 9,3 7,8 8.2 7,6 9,0 8,8 -
Львівська Загальний пасажирооборот, 7,0 6,7 5,5 5,0 5,4 5,7 6,0 85,7
  млрд. пас.-км, у тому числі у                
  міжнародному сполученні 0,4 0,3 0,2 0,2 0,3 0,3 0,3 75,0
  Частка приміському сполучення,% 5,7 4,5 3,6 4,0 5.5 5.3 5,0 -
Всього Загальний пасажирооборот, 59,1 54,5 49,9 47,6 51,8 49,7 50,5 85,4
  млрд. пас.-км, у тому числі                
  у приміському сполученні 10,7 9,2 7,4 6,2 7,2 7,8 8,1 75,7
  Частка міжнародного сполу-                
  чення 18,1 17,0 14,8 13,0 13,9 14.9 16,0 -

Таблиця З

Внутрішні перевезення у пасажирообороті залізничного транспорту за залізницями

Назва залізниці Показник 2002 до 1996,%
Донецька Загальний пасажирооборот, 5,9 5,3 5,1 4,8 5,3 5,5 5,3 89,8
  млрд. пас.-км, у тому числі                
  у внутрішньому сполученні 1,3 1,2 0,9 0,9 1,0 1,0 1,0 76,9
  Частка внутрішнього                
  сполучення,% 22,0 22,6 17,6 18,7 18,9 18,2 18,9 -
Придні- Загальний пасажирооборот, 11,7 11,5 11,2 11,0 12,0 9,0 9,1 77,7
провська млрд. пас.-км, у тому числі у                
  внутрішньому сполученні 3,8 3,5 3,0 3,0 3,3 3,5 3,5 92,1
  Частка внутрішнього                
  сполучення,% 32,5 30,4 26,8 27,3 27,5 38,9 38,5 -
Південна Загальний пасажирооборот, 7,3 6,5 5,9 5,6 6,1 6,3 6,6 90,4
  млрд. пас.-км, у тому числі у                
  внутрішньому сполученні 2,2 2,1 1,8 1,8 2,0 2,0 2,1 95,5
  Частка внутрішнього                
  сполучення,% 30,2 32,3 30,5 32,2 32,8 31,7 31,8  
                   
Південно- Загальний пасажирооборот, 17,1 17,0 15,8 15,1 16,4 16,5 16,7 97,7
Західна млрд. пас.-км, у тому числі у                
  внутрішньому сполученні 6,2 5,9 4,9 4,9 5,4 5,2 5,6 90,3
  Частка внутрішнього                
  сполучення,% 36,3 34,7 31,1 32,5 32,9 31,5 33,5 -
Одеська Загальний пасажирооборот, 10,1 7,5 6,4 6,1 6,6 6,7 6,8 67,3
  млрд. пас.-км, у тому числі                
  у внутрішньому сполученні 5,7 5,1 4,1 4,0 4,5 4,5 4,6 80,7
  Частка внутрішнього                
  сполучення,% 56,5 64,1 65,5 68,2 67,2 67,6 -
Львівська Загальний пасажирооборот, 7,0 6,7 5,5 5,0 5,4 5,7 6,0 85,7
  млрд. пас.-км, у тому числі                
  у внутрішньому сполученні 2,7 2,5 1,9 1,9 2,1 2,0 2,1 77,0
  Частка внутрішнього                
  сполучення, % 38.6 37,3 34,6 38,0 38,9 35,1 35,0 -
Всього Загальний пасажирооборот, 59,1 54,5 49,9 47,6 51,8 49,7 50,5 85,4
  млрд. пас.-км, у тому числі                
  у внутрішньому сполученні 21,9 20,3 16,6 16,5 18,3 18,2 18,9 86,3
  Частка внутрішнього                
  сполучення, % 37,1 37,2 33,3 34,7 35,3 34,5 37,4 -

 

Таблиця 4

Приміські перевезення у пасажирообороті залізничного транспорту за залізницями

 

Назва залізниці   Показник 2002 до ,1996,%
 
  Донецька Загальний пасажирооборот, млрд. пас.-км, у тому числі у приміському сполученні Частка приміського сполучення,%   5,9   3,3   56,0   5,3   3,0   56,6   5,1   3,3   64,8     3,1   64,6   3.4   -   64,1   5,5   3,6   65.5   3,5   -   66,0   106,1
Придніп­ровська Загальний пасажирооборот, млрд. пас.-км, у тому числі у приміському сполученні Частка приміського сполучення,%   11,7   5.7   48,7   11,5   6,0   11,2   6,6   58,9   11,0   6,9     9,0   7,3   60, 8   12,0   3,9   9,1   3,9   42,9   77,8   -   68,4
Південна Загальний пасажирооборот, млрд. пас.-км, у тому числі у приміському сполученні Частка приміського сполучення, %   7,3   3,0   28,8   6,5   2,4   30,8   5,9   2,6   25,4   5,5   2,5   23,2   6,1   2,7   22,9   6,3   2,8   23,8   6,6   2,9   22,7   90,4   96,7
Південно-Західна Загальний пасажирооборот, млрд. пас.-км, у тому числі у приміському сполученні Частка приміського Сполучення, % 17,1 7,0 40,9 17,0 7,8 45,9 15,8 8,2 51,9 15,1 2,3 15,2 16,4 7,9 52,3 16,5 8,3 50,6 16.7 8,2 49,1 97,7 117,1
Одеська Загальний пасажирооборот, млрд. пас.-км, у тому числі у приміському сполученні Частка приміського сполучення,%   10,1   3,6   35,6   7,5   1,7   22,7   6,4   1,8   28,1   6,1   1,6   26,2   6,6   1,6   24,2   6,7   1,6   23,9   6,8   1,5   22,1   67,3   -   41,7
Львівська Загальний пасажирооборот, млрд. пас.-км, у тому числі у приміському сполученні Частка приміського сполучення, %   7,0   3,9   55,7   6,7   3,9   58,2   5,5   3,4   61,8   5,0   2,9   58,0   5,4   3,0   55,6   5,7   3,4   59,6   6,0   3,5   58,3   85,7   89,7
 
Усього Загальний пасажирооборот, млрд. пас.-км, у тому числі у приміському сполученні Частка приміського сполучення, %   59,1   26,5   44,8   54,5   25,0   45,8   49,9   25,9   51.9   47,6   24,9   52,3   51,8   26,3   50,8   49,7   23,6   44,8   50,5   23,5   46,5   85,4   88,7

Питання для самоперевірки

1. Яким чином класифікуються поїздки пасажирів за призначенням?

2. Які чинники визначають обсяг перевезення пасажирів на залізничному транспорті?

3. Які якісні показники характеризують роботу з переміщенням пасажирів на залізничному транспорті?

4.Які тенденції показника пасажирообороту спостерігаються у сфері
міжнародних та внутрішніх перевезень залізничного транспорту України?

5.Яка залізниця здійснює найбільшу частку пасажирських перевезень у приміському сполученні?

 

 


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. II. Організація перевезень
  3. II. Організація перевезень
  4. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  5. ISO 15504. Призначення і структура стандарту
  6. ISO 15504.Структура еталонної моделі
  7. IY.3. Общество и его структура.
  8. VІ. План та організаційна структура заняття
  9. А) Структура економічних відносин.
  10. Автопідприємство пасажирських автомобілів
  11. АГЕНТ З ОРГАНІЗАЦІЇ ОБСЛУГОВУВАННЯ АВІАПЕРЕВЕЗЕНЬ
  12. Аграрна структура та її елементи




Переглядів: 1358

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЛЕКЦІЯ 5 | ЛЕКЦІЯ 6

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.092 сек.