Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Показники оцінки продуктивності праці на окремих господарствах (службах) залізниці

Таблиця 10

Показники оцінки продуктивності праці на окремих господарствах (службах) залізниці

 

Назва господарства Назва показника
Локомотивне господарство Кількість тонно-кілометрів брутто, що приходяться в середньому на одного робітника експлуатаційного штат\
Вагонне господарство Кількість вагоно-кілометрів, що приходяться у середньо­му на одного робітника по експлуатації Кількість випущених з ремонту вагонів в приведених одиницях на одного робітника
Господарство перевезень Кількість приведених тонно-кілометрів, що приходятьея на одного робітника по експлуатації
Господарство колії Кількість тонно-кілометрів брутто, що приходяться в середньому на одного робітника експлуатаційного штату
Господарство сигналізації, зв'язку та обчислювальної техніки Кількість технічних одиниць, що приходяться на одного робітника експлуатаційного штату
Господарство вантажної та комерційної роботи Кількість тарифних тонно-кілометрів, що приходяться на одного робітника по експлуатації
Господарство енергопоста­чання Кількість тонно-кілометрів брутто, що виконується елек­тричною тягою на електрифікованих лініях, що прихо­дяться на одного робітника по експлуатації

 

У локомотивних депо продуктивність праці розраховують по експлуата­ційній діяльності, по ремонтній діяльності й у цілому по депо. Продуктивність праці працівників, зайнятих на експлуатаційній (поїзний) роботі й у цілому по депо, визначають розподілом тонно-кілометрів брутто в межах роботи локо­мотивних бригад відповідно на середньооблікову чисельність на експлуатацій­ній роботі і на середньооблікову чисельність працівників локомотивного депо. Продуктивність праці на ремонтній роботі розраховують розподілом обсягу ремонту рухомого складу в приведених одиницях ремонту на середньообліко­ву чисельність працівників, зайнятих ремонтом локомотивів.

Продуктивність праці працівників вагонного депо визначається розподі­лом кількості приведених вагонів, що пройшли через пункти технічного огля­ду, на середньооблікову чисельність працівників експлуатаційного континген­ту. Продуктивність праці працівників у пасажирських і рефрижераторних депо вимірюють у вагоно-кІлометрах на всьому шляху проходження, що прихо­дяться на одного працівника експлуатаційного контингенту.

Продуктивність праці у дистанціях сигналізації і зв'язку визначають як відношення обсягу робіт, вираженого через трудомісткість технічного обслу­говування в технічних одиницях, до чисельності працівників, зайнятих на екс­плуатації; продуктивність праці працівників експлуатаційного штату дистан­цій електропостачання - кількістю приведених об'єктів обслуговування (тех­нічних одиниць) чи величиною доходів у розрахунку на одного працівника середньоспискового складу.

Також розраховують продуктивність праці для працівників найважливі­ших професій. Наприклад, продуктивність праці машиністів локомотивів ви­міряється в тонно-кілометрах брутто, а кондукторських бригад - в поїздо-кілометрах.

 

5. Аналіз продуктивності праці та темпів росту заробітної плати на мережі залізниць України за 1996-2001 рр.

Таблиця 11

Співвідношення доходів, заробітної плати та продуктивності праці

 

Залізниці Показники 2002/ 1996
Донецька Доходи (млн. грн) 631,2 801,7 941.2 1151,8 1441,5 1818,9 1915,8 3.0
Чисельність (тис.) 74.6 72,5 72.0 71,2 70,6 71.1 69,8 0.9
Зарплата (грн) 183,9 178,0 218,23 246,50 362,9 568,3 699,3 3.8
Продуктивність (тис. грн.) 8,5 11,1 13,1 16,2 20,4 25,6 27.4 3.2
  Доходи (млн. грн) 697.0 834.2 978.8 1285,1 1535,8 1744,6 1881.9 2.7
Придніпровська Чисельність (тис.) 72.8 66,8 65.7 65,0 67.6 67,6 66.1 0.9
  Зарплата (грн) 178.4 179.0 218.80 247,96 359.1 536.1 693,5 3.9
    Продуктивність (тис. грн.) 9,6 12,5 14,8 19,8 22,7 25.8 28,5 3.0
Південна Доходи (млн. грн) 509,1 492,5 543.2 700,5 1081,2 1285,7 1382.4 2.7
    Чисельність (тис.) 56,0 51.5 50,3 49,6 50,6 51.0 50,2 1.0
    Зарплата (ірн) 167,1 156.5 183,33 223,73 346,6 548,1 695,4 4,2
    Продуктивність (тис. грн) 9,1 9,6 10,8 14,1 21.4 25,2 27,5 3,0
Південно-Західна Доходи (млн. грн) 711,4 739,3 798,3 1007.9 1291.2 1753,1 2,5
    Чисельність (тис.) 73,7 67,7 67,0 65,9 68,4 69,1 68.9 0,9
    Зарплата (грн) 174.1 174.1 201.04 239.52 362.7 531,3 703.6 4,0
    Продуктивність (тис. грн) 9,6 10,9 11,9 15,3 18,9 22,9 25.4 2,6
Одеська Доходи (млн. грн) 568,8 588.9 724.6 1297,8 1451,5 1650.7 2.9
    Чисельність (тис.) 60,0 53.4 55.0 55,4 56,7 56,2 55,1 0,9
    Зарплата (грн) 182,3 202,05 229.16 339.9 513.8 679.9 3,7
    Продуктивність (тис. грн) 9,5 11,0 12,3 18.3 22,9 25.8 29,9 3,1
Львівська ----- 1 '----- Доходи (млн. грн) 500,6 577,6 725,6 1384,8 1499,6 1 590,3 3,2
    Чисельність (тис.) 71,4 63.8 62,5 60,9 62,0 62.5 61,6 0.8
    Зарплата (грн) 180,0 169,0 204,57 207.84 347.6 535,2 692,6 3,8
    Продуктивність (тис. грн) 7,0 8,4 9.2 11,9 22,3 24,0 25,8 3,7
У цілому по мережі залізниць Доходи (млн. грн) 3618,1 3994,6 4563,7 5883,9 8032,3 9388,3 10174,2 -
    Чисельність (тис.) 408,5 375,7 372,5 375,9 377,5 371,7 -
    Зарплата(грн) 117,93 172.26 204.67 232,45 353,13 538,8 694.05 -
    Продуктивність (тис. грн) 8,8 10,6 12,6 16,0 21.4 24,9 27,4 -

 

6. Завдання, що вирішують при організації праці

 

При переході до ринкової економіки змінюються форми регулювання трудових відносин, у тому числі і з питань оплати праці.

Характерною особливістю реформування заробітної плати за умов станов­лення ринкової економіки є суттєві зміни відносин між державою, підприєм­ством і працівниками в питаннях оплати їхньої праці і значне розширення прав підприємств у галузі матеріального стимулювання праці найманих працівників.

Діюче законодавство передбачає, що державою визначаються тільки роз­міри мінімальної заробітної плати, нижче яких не може провадитися оплата за виконану роботу, і встановлюється регулювання оплати праці шляхом оподат­кування доходів працівників.

Встановлення форм і систем оплати праці, розмірів запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних компен­сацій та гарантій, входять до компетенції підприємств і носять договірний ха­рактер. Ці виплати обумовлюються на галузевому рівні Галузевими угодами, а на підприємствах та в організаціях - колективними договорами. У колектив­ному договорі, прийнятому конференцією трудового колективу, фіксуються основи та умови оплати праці працівників підприємства:

- тарифні, позначка яких - регулювання заробітної плати за тарифними сітками, ставками і схемами посадових окладів із диференціацією за складніс­тю праці (кваліфікацією), важкістю робіт, значимістю (пріоритетністю) робіт;

І - надтарифні, що включають компенсаційні доплати та стимулюючі над­бавки, премії, заохочення та ін.

Практика застосування укладеної між Міністерством транспорту й Укр­залізницею Галузевої угоди у складних умовах 1992-1995 років показала, що це конструктивний шлях регулювання соціально-трудових відносин у галузі, де держава зберігає за собою право контролю за цінами і тарифами.

Система укладання колективних договорів передбачає такий механізм регу­лювання оплати праці, при якому основні умови оплати праці встановлюються на вищому рівні і є обов'язковими для виконання на нижчих рівнях господарювання.

Стосовно прийнятої на залізничному транспорті системи угод це означає, Що основні умови оплати праці, прийняті галузевою угодою, обов'язкові як мінімальний гарант пільг, які надаються залізничникам і обумовлюються ко­лективними договорами, укладеними на рівні залізниць, відділів залізниць, підприємств і структурних підрозділів.

 

Питання для самоперевірки

1. Що таке продуктивність праці (ПП)?

2. З якою метою розраховують показник ПП?

3. Якрозраховують показник ПП?

4. Які методи розрахунку ПП Ви знаєте?

5. Розкрийте особливості розрахунку ПП при трудовому методі.

6. Як розраховується трудомісткість?

7. Як впливають структурні фактори на зміну ПП?

8. Які фактори впливають на ПП?

9. Як класифікуються фактори, що впливають на ПП?

10.Для чого потрібна організація праці?

11.Якими нормативно-правовими актами регулюються трудові відносин на залізничному транспорті?

12.Що таке колективний договір?

 

ЛЕКЦІЯ 13

Тема: ЕКСПЛУАТАЦІЙНІ ВИТРАТИ ТА СОБІВАРТІСТЬ ЗАЛІЗНИЧНИХ
ПЕРЕВЕЗЕНЬ

План:

1.Планування експлуатаційних витрат залізниці.

2. Залежні та незалежні від обсягу перевезень витрати.

3. Структура Номенклатури витрат залізниць України.

4. Характеристика методу цільового прибутку.

5. Собівартість перевезень на залізничному транспорті.

Планування експлуатаційних витрат залізниці

Ціль планування експлуатаційних витрат - забезпечення виконання зада­ного обсягу перевезень необхідними коштами.

Плануються експлуатаційні витрати по мережі залізниць, залізницям, ди­рекціям залізниці та лінійним виробничим структурам. Експлуатаційні витрати складаються з поточних витрат залізниць, необхідних для виконання переве­зень вантажів, пасажирів, багажу.

В умовах переходу до ринкової економіки застосовувані раніше тради­ційні методи і порядок планування експлуатаційних витрат залізниць істотно змінюються. Базою планування, як і раніше, є річний план перевезень з розби­вкою по кварталах.

Планування витрат виробляється відповідно до затвердженого Положен­ня про порядок планування фінансово-економічних показників роботи заліз­ниць. Положенням установлені процес і послідовність розробки планів з ура­хуванням взаємодії Головних управлінь та управлінь УЗ, економічних, фінан­сових і галузевих служб залізниць.

Планування експлуатаційних витрат здійснюється по елементах витрат і по статтях витрат.

У даний час при плануванні витрат використовуються норми І ліміти екс­плуатаційних витрат, що розробляються для галузевих господарств залізниць відповідними Головними управліннями УЗ з урахуванням особливостей умов їхньої роботи з регіонів країни, упровадження прогресивних технологій і орга­нізації виробництва.

Управління витратами вимагає не тільки цілеспрямованого планування і регулювання витрат на основі застосування не тільки диференційованих техні­чно й економічно обґрунтованих норм витрат, але й аналізу, контролю їхнього виконання, а також постійного відновлення нормативної бази розрахунку ви­трат. Удосконалення нормування і лімітування експлуатаційних витрат по елементах витрат, і особливо у сучасних умовах по фонду оплати праці, є складною економічною проблемою. її рішення вимагає детальної і клопіткої роботи економістів і технічних працівників усіх рівнів по формуванню норма­тивних баз організації управлінського обліку, контролінга й інших систем ке­рування підприємствами. Формування нормативних баз розрахунку витрат необхідно здійснювати по місцях виникнення витрат - тобто по структурних підрозділах організації (по робочих місцях, ділянках, цехах), по яких організується планування, нормування й облік витрат, а також по центрах відповідаль­ності і по центрах прибутку.

У такий спосіб може бути створена єдина економічна база для удоскона­лення планування, регулювання, аналізу, обліку витрат і прийняття рішень на всіх рівнях керування.

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  3. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  4. IV група- показники надійності підприємства
  5. TEMA 13. МОТИВАЦІЯ РОБОТИ ПРАЦІВНИКІВ ОРГАНІЗАЦІЇ
  6. VII. Правила техніки безпеки і гігієни праці.
  7. А) Мета і об'єкти грошової оцінки
  8. А. Структурно-функціональна класифікація нирок залежно від ступеню злиття окремих нирочок у компактний орган.
  9. Абсолютні показники фінансової стійкості
  10. Абсолютні показники фінансової стійкості та її типи
  11. Абсолютні статистичні показники.
  12. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.




Переглядів: 868

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Характеристика факторів, що впливають на продуктивність праці | Залежні та незалежні від обсягу перевезень витрати

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.