МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Показники оцінки продуктивності праці на окремих господарствах (службах) залізниціТаблиця 10 Показники оцінки продуктивності праці на окремих господарствах (службах) залізниці
У локомотивних депо продуктивність праці розраховують по експлуатаційній діяльності, по ремонтній діяльності й у цілому по депо. Продуктивність праці працівників, зайнятих на експлуатаційній (поїзний) роботі й у цілому по депо, визначають розподілом тонно-кілометрів брутто в межах роботи локомотивних бригад відповідно на середньооблікову чисельність на експлуатаційній роботі і на середньооблікову чисельність працівників локомотивного депо. Продуктивність праці на ремонтній роботі розраховують розподілом обсягу ремонту рухомого складу в приведених одиницях ремонту на середньооблікову чисельність працівників, зайнятих ремонтом локомотивів. Продуктивність праці працівників вагонного депо визначається розподілом кількості приведених вагонів, що пройшли через пункти технічного огляду, на середньооблікову чисельність працівників експлуатаційного контингенту. Продуктивність праці працівників у пасажирських і рефрижераторних депо вимірюють у вагоно-кІлометрах на всьому шляху проходження, що приходяться на одного працівника експлуатаційного контингенту. Продуктивність праці у дистанціях сигналізації і зв'язку визначають як відношення обсягу робіт, вираженого через трудомісткість технічного обслуговування в технічних одиницях, до чисельності працівників, зайнятих на експлуатації; продуктивність праці працівників експлуатаційного штату дистанцій електропостачання - кількістю приведених об'єктів обслуговування (технічних одиниць) чи величиною доходів у розрахунку на одного працівника середньоспискового складу. Також розраховують продуктивність праці для працівників найважливіших професій. Наприклад, продуктивність праці машиністів локомотивів виміряється в тонно-кілометрах брутто, а кондукторських бригад - в поїздо-кілометрах.
5. Аналіз продуктивності праці та темпів росту заробітної плати на мережі залізниць України за 1996-2001 рр. Таблиця 11 Співвідношення доходів, заробітної плати та продуктивності праці
6. Завдання, що вирішують при організації праці
При переході до ринкової економіки змінюються форми регулювання трудових відносин, у тому числі і з питань оплати праці. Характерною особливістю реформування заробітної плати за умов становлення ринкової економіки є суттєві зміни відносин між державою, підприємством і працівниками в питаннях оплати їхньої праці і значне розширення прав підприємств у галузі матеріального стимулювання праці найманих працівників. Діюче законодавство передбачає, що державою визначаються тільки розміри мінімальної заробітної плати, нижче яких не може провадитися оплата за виконану роботу, і встановлюється регулювання оплати праці шляхом оподаткування доходів працівників. Встановлення форм і систем оплати праці, розмірів запровадження та розміри надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних компенсацій та гарантій, входять до компетенції підприємств і носять договірний характер. Ці виплати обумовлюються на галузевому рівні Галузевими угодами, а на підприємствах та в організаціях - колективними договорами. У колективному договорі, прийнятому конференцією трудового колективу, фіксуються основи та умови оплати праці працівників підприємства: - тарифні, позначка яких - регулювання заробітної плати за тарифними сітками, ставками і схемами посадових окладів із диференціацією за складністю праці (кваліфікацією), важкістю робіт, значимістю (пріоритетністю) робіт; І - надтарифні, що включають компенсаційні доплати та стимулюючі надбавки, премії, заохочення та ін. Практика застосування укладеної між Міністерством транспорту й Укрзалізницею Галузевої угоди у складних умовах 1992-1995 років показала, що це конструктивний шлях регулювання соціально-трудових відносин у галузі, де держава зберігає за собою право контролю за цінами і тарифами. Система укладання колективних договорів передбачає такий механізм регулювання оплати праці, при якому основні умови оплати праці встановлюються на вищому рівні і є обов'язковими для виконання на нижчих рівнях господарювання. Стосовно прийнятої на залізничному транспорті системи угод це означає, Що основні умови оплати праці, прийняті галузевою угодою, обов'язкові як мінімальний гарант пільг, які надаються залізничникам і обумовлюються колективними договорами, укладеними на рівні залізниць, відділів залізниць, підприємств і структурних підрозділів.
Питання для самоперевірки 1. Що таке продуктивність праці (ПП)? 2. З якою метою розраховують показник ПП? 3. Якрозраховують показник ПП? 4. Які методи розрахунку ПП Ви знаєте? 5. Розкрийте особливості розрахунку ПП при трудовому методі. 6. Як розраховується трудомісткість? 7. Як впливають структурні фактори на зміну ПП? 8. Які фактори впливають на ПП? 9. Як класифікуються фактори, що впливають на ПП? 10.Для чого потрібна організація праці? 11.Якими нормативно-правовими актами регулюються трудові відносин на залізничному транспорті? 12.Що таке колективний договір?
ЛЕКЦІЯ 13 Тема: ЕКСПЛУАТАЦІЙНІ ВИТРАТИ ТА СОБІВАРТІСТЬ ЗАЛІЗНИЧНИХ План: 1.Планування експлуатаційних витрат залізниці. 2. Залежні та незалежні від обсягу перевезень витрати. 3. Структура Номенклатури витрат залізниць України. 4. Характеристика методу цільового прибутку. 5. Собівартість перевезень на залізничному транспорті. Планування експлуатаційних витрат залізниці Ціль планування експлуатаційних витрат - забезпечення виконання заданого обсягу перевезень необхідними коштами. Плануються експлуатаційні витрати по мережі залізниць, залізницям, дирекціям залізниці та лінійним виробничим структурам. Експлуатаційні витрати складаються з поточних витрат залізниць, необхідних для виконання перевезень вантажів, пасажирів, багажу. В умовах переходу до ринкової економіки застосовувані раніше традиційні методи і порядок планування експлуатаційних витрат залізниць істотно змінюються. Базою планування, як і раніше, є річний план перевезень з розбивкою по кварталах. Планування витрат виробляється відповідно до затвердженого Положення про порядок планування фінансово-економічних показників роботи залізниць. Положенням установлені процес і послідовність розробки планів з урахуванням взаємодії Головних управлінь та управлінь УЗ, економічних, фінансових і галузевих служб залізниць. Планування експлуатаційних витрат здійснюється по елементах витрат і по статтях витрат. У даний час при плануванні витрат використовуються норми І ліміти експлуатаційних витрат, що розробляються для галузевих господарств залізниць відповідними Головними управліннями УЗ з урахуванням особливостей умов їхньої роботи з регіонів країни, упровадження прогресивних технологій і організації виробництва. Управління витратами вимагає не тільки цілеспрямованого планування і регулювання витрат на основі застосування не тільки диференційованих технічно й економічно обґрунтованих норм витрат, але й аналізу, контролю їхнього виконання, а також постійного відновлення нормативної бази розрахунку витрат. Удосконалення нормування і лімітування експлуатаційних витрат по елементах витрат, і особливо у сучасних умовах по фонду оплати праці, є складною економічною проблемою. її рішення вимагає детальної і клопіткої роботи економістів і технічних працівників усіх рівнів по формуванню нормативних баз організації управлінського обліку, контролінга й інших систем керування підприємствами. Формування нормативних баз розрахунку витрат необхідно здійснювати по місцях виникнення витрат - тобто по структурних підрозділах організації (по робочих місцях, ділянках, цехах), по яких організується планування, нормування й облік витрат, а також по центрах відповідальності і по центрах прибутку. У такий спосіб може бути створена єдина економічна база для удосконалення планування, регулювання, аналізу, обліку витрат і прийняття рішень на всіх рівнях керування.
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|