МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||
Алгоритм перерозподілу доходних надходжень між залізницями
Дохідні надходження за перевезення вантажів у прямому сполученні розподіляються між залізницями, що брали участь у перевезенні. У першу чергу, виділяються доходи залізниці відправлення за виконання початкової операції і залізниці призначення за виконання кінцевої операції. Сума цих доходів визначається по кількості навантажених і вивантажених тонн вантажу за розрахунковими цінами, встановленим УЗ. Частина дохідних надходжень, що залишилася, перерозподіляється по дохідних ставках, встановленими УЗ пропорційно тонно-кілометрам, виконаним кожною залізницею, що брала участь у перевезенні. Дохідна ставка розраховується як відношення величини дохідних надходжень, стягнених з відправників вантажу і пасажирів, до обсягу виконаних робіт: тонно-км, пасажиро-км: Для планових розрахунків дохідна ставка може коригуватися на передбачувану зміну тарифу перевезень: де і1,2 - індекс зміни тарифів у вантажному чи пасажирському русі. При розподілі між залізницями дохідних надходжень за перевезення пасажирів у прямому сполученні спочатку виділяються доходи за формування потягів, що передаються залізницям, що робили формування. Сума цих доходів визначається за розрахунковими цінами, встановленими Укрзалізницею за один сформований потяг, диференційованими по дальності прямування поїзда. Інша сума дохідних надходжень розподіляється між залізницями пропорційно пасажиро-кілометрам, виконаним у межах кожної залізниці, що брала участь у перевезеннях прямого сполучення. Таким чином, сума доходів залізниці складається з доходів від перевезень вантажів і пасажирів у місцевому і приміському сполученні; доходів за початково-кінцеві операції у вантажному русі і початкові операції в пасажирському русі, дохідних надходжень за операцію з руху по вантажних і пасажирських перевезеннях, виконаних у прямому сполученні в межах своєї дороги; доходів від додаткових зборів, отриманих з вантажовласників і пасажирів; доходів від іншої діяльності: До складу додаткових зборів, що відносяться до основної діяльності, включаються: - плата, стягнена за перевезення вантажу і багажу; - плата, стягнена за прибирання вагонів; - плата, стягнена за подачу вагонів; - плата, стягнена за збереження вантажу, багажу. - доходи від здачі майна в оренду; доходи за збереження вантажу, багажу; - доходи від надання послуг пасажирам у шляху проходження; - інші доходи від надання додаткових послуг відправникам вантажу, вантажоодержувачам і пасажирам. На розподіл дохідних надходжень між залізницями потрібен час. Дороги одержують від УЗ доходи за перевезення наприкінці наступного за звітним місяця. Для покриття витрат по перевезеннях до моменту остаточного розподілу доходів залізницям дозволено у виді авансу в межах встановленого ліміту брати частину коштів з дохідних рахунків УЗ. Сума, взята залізницею авансом, утримується УЗ при остаточній передачі доходів. Додатково зі складу доходів переданих залізницею, утримується сума амортизаційних відрахувань, що централізуються для створення галуззю фонду капітальних вкладень, і сума відрахувань у галузеві позабюджетні фонди: підтримки навчальних закладів, медичних установ, фінансування НФФКР, інших централізованих платежів. По факту одержання доходів від УЗ, залізниця здійснює їхній подальший перерозподіл між власними підрозділами, що приймали участь у забезпеченні перевізного процесу. Розподіл здійснюється пропорційно виконаним обсягам робіт (т-км, пас-км для підрозділів, пов'язаних із забезпеченням перевезень: ТЧ, ВЧД) чи на принципах повного погашення витрат (для підрозділів, пов'язаних з обслуговуванням перевезень: ШЧ, 34, ПЧ). Із суми доходів, що перераховуються відособленим підрозділам, утримуються ПДВ і податок на прибуток, що сплачуються централізовано; амортизаційні відрахування; суми за централізовано оплачені матеріальні цінності (наприклад: МВБК, паливо); відрахування в централізовані фонди. Таким чином, на відміну від промислових підприємств, на залізницях створена система централізації дохідних надходжень, розподілу їх між залізницями й авансування залізниць на покриття витрат.
Планування фінансів залізниць Централізоване управління фінансами базується на системі формалізованого як по сутності, так і в часі поділу функцій управління, контролю і відповідальності між Укрзалізницею, залізницями, дирекціями й іншими суб'єктами управлінського процесу. У даний час Укрзалізниця здійснює перерозподіл фінансових потоків між залізницями - вантажовідправниками і транзитними залізницями. Фінансування по затверджуваному кошторису в галузі доцільно застосовувати для некомерційних організацій, навчальних закладів, науково-дослідних установ і Інших підприємств і організацій, підприємницька діяльність яких носить обмежений характер. Для виробничих підприємств - залізниць, ремонтних заводів і інших організацій, що здійснюють виробничо-підприємницьку діяльність, кошторисне фінансування реалізується через установлені фінансові плани. Управління на підставі фінансових планів базується на підвищенні ролі планів і відповідальності за їхнє виконання. Кошториси і фінансові плани є складовою частиною централізованого плану галузі. Перший рівень управління фінансами - Укрзалізниця, другий рівень - залізниці, третій рівень - дирекції, включаючи самостійні відділи, підприємства, організації. На кожному рівні розробка і контроль планів по функціональних І галузевих напрямках розподіляється: - на першому рівні - між відповідними функціональними та виробничими департаментами й управліннями міністерства; - на другому і третьому рівнях - між службами залізниць, дирекціями, Порядок взаємодії між рівнями управління і між виробничими та функціональними підрозділами регламентується відповідними нормативними документами Укрзалізниці. При цьому в планах по окремих напрямках визначаються основні показники з обов'язковою вартісною оцінкою, і встановлюється ліміт необхідних для їхнього виконання фінансових ресурсів. Перегляд лімітів виробляється після аналізу причин, що викликали дане відхилення. Якщо відхилення від ліміту визначаються необ'єктивними факторами, то встановлюється система відповідальності за невиконання бюджету. Сформована в УЗ система управління є базою для її адаптації до управління фінансами з використанням стійких зв'язків як по вертикалі, так і по горизонталі. Нові економічні умови призвели до зміни завдань управління на залізничному транспорті. Як наслідок, виникли нові вимоги до моделей управління, головними з яких є: підвищення якості управління за рахунок більш оперативного і повного використання інформації про хід виробничого процесу, про матеріальні, фінансові, енергетичні потоки, про запаси сировини і матеріалів; визначення й ефективне застосування комплексних показників у системах управлінського І бухгалтерського обліку, що поліпшують інформаційне забезпечення оперативного управління; наявність комплексної системи управління фінансовим станом залізниці, об'єднаної з інформаційними базами даних; а також єдиного інформаційного простору, що забезпечує інтеграцію даних і дозволяє використовувати всю накопичену Інформацію для прийняття управлінських рішень. Централізація управління фінансами в рамках УЗ і залізниць може бути здійснена на базі комплексного підходу до планування стратегії, підвищення рівня техніко-економічного обгрунтування планів і програм і контролю їхнього виконання з урахуванням мінливих умов. Існуючий аналіз узагальнюючих фінансово-економічних показників недостатньо ефективний, базується на фактичній бухгалтерській звітності, що складається з визначеним часовим відставанням, і не дозволяє виявити сховані резерви і втрати. Це не сприяє своєчасному прийняттю управлінських координуючих впливів. Ліміти авансового фінансування доводяться до залізниць з конкретною вказівкою напрямку засобів. Укрзалізниця виступає основним організаційно-економічним центром, що здійснює централізоване фінансове керування на базі загальногалузевої концепції розвитку і концентрації фінансових джерел для здійснення поточних капітальних вкладень і перспективних інвестиційних проектів. Централізоване управління дозволяє здійснювати моніторинг фінансових потоків, робити їх більш прозорими і керованими. Це завдання вирішується за допомогою формування єдиної галузевої банківської системи. Фінансове управління відрізняється від діючого планування у галузі тим, що основний акцент переноситься на фінансовий результат виробничої діяльності, формування доходів на базі потреб у перевезеннях, розподіл і ефективне використання фінансових ресурсів. На сучасному етапі розвитку економіки роль ефективного управління фінансово-господарською діяльністю у галузях промислово-виробничого комплексу стрімко зросла й ускладнилася. В умовах ринкової економіки, що створюються, ефективне управління фінансовими потоками здобуває актуального значення. Планування фінансових потоків, контроль виконання плану, аналіз і розробка управлінських рішень по шляху ефективної зміни напряму руху фінансових засобів складає основу управління фінансовими потоками. Метою оперативного управління платежами УЗ є своєчасне забезпечення цільового фінансування окремих залізниць, галузевих програм УЗ, відрахувань у галузеві фонди, капітальних вкладень і т.п. Оперативне управління платежами УЗ досягається за рахунок оперативної взаємодії всіх підрозділів. Основна ідея централізованого управління фінансами - формування плану в нерозривному зв'язку із системами контролю і відповідальності за його виконання. Система планових показників повинна охоплювати доход, розподіл ресурсів, фінансування і виробництво і розроблятися на всіх рівнях управління - Укрзалізниця, залізниця, структурні підрозділи залізниці, інші підприємства й організації галузі. Всі планові і звітні документи, що входять у систему планування і контролю (бюджетування) УЗ, є взаємозалежними і повинні забезпечувати єдиний підхід у даних, що представляються. Набір планових показників може бути загальним для залізниць, підприємств, організацій галузі і специфічним - для окремих з них. З урахуванням специфіки галузі необхідна розробка наступних планів: На першому рівні - Укрзалізниця: план дохідних надходжень - план з розбивкою по залізницях встановлюються завданням по доходних надходженнях для кожного виду перевезень: перевезення вантажів, пасажирів, з них пряме сполучення, централізовані розрахунки через управління залізниць, місцеве сполучення і т.д. У стандарті передбачається конкретний відділ Головного управління Укрзалізниці, що відповідає за виконання цих показників, здійснює контроль за відхиленнями, керує даною діяльністю на залізницях і готує пропозиції для керівництва Укрзалізниці при необхідності коригування показників дохідних надходжень; план виручки по видах діяльності в розрізі залізниць, підприємств і організацій; план загальногалузевих витрат по напрямках І в розрізі відрахувань залізниць; план виробництва в розрізі залізниць і підприємств по окремих напрямках: вантажні і пасажирські перевезення, показники роботи рухомого складу, збільшені плани виробництва окремих видів сукупної продукції; план руху основних засобів по видах, а також у розрізі залізниць і підприємств, знос і амортизація; план ремонтів колії, рухомого складу, контейнерів і інших технічних засобів по залізницям, ремонтним підприємствам галузі. Усі види ремонтів розподіляються між Головними управліннями Укрзалізниці, відповідальними за їхнє виконання, ціноутворення і взаємини між залізницями і ремонтними підприємствами, як галузевими, так і зовнішніми; план закупівель (з обгрунтуванням обсягів закупівель по великих постачальниках, можливості зниження закупівельних цін на базі проведення тендерів). Закупівлю найбільш важливих для галузі матеріальних ресурсів доцільно проводити на рівні Укрзалізниці, інші матеріали можуть закуповуватися залізницями в межах затверджених лімітів. У даний час галузь здійснює централізоване фінансування закупівель матеріалів верхньої будови колії, паливно-мастильних матеріалів, розрахунки за електроенергію. Питома вага коштів залізниць, що направляються на цілі, складає 2-А% у структурі коштів, використаних залізницями. Очевидно, що велика централізація засобів залізниць дозволить одержати економічний ефект при централізованих закупівлях значного обсягу матеріалів за рахунок зниження відпускної ціни на матеріали, більш гнучких схем розрахунків за одержані товари, мінімізації витрат на сплату штрафних санкцій; план по праці (з урахуванням завдань по підвищенню продуктивності праці і зниженню чисельності). Чисельність, продуктивність праці, фонд оплати праці; план витрат на основне і допоміжне виробництво в розрізі залізниць по видах перевезень, інших підприємств галузі; прогноз фінансових результатів (бюджет балансового прибутку для залізниць і інших підприємств галузі); план податкових і інших обов'язкових платежів у бюджет і в позабюджетні фонди. При розробці цього плану в умовах централізованого фінансування повинні бути вирішені питання про взаємини УЗ І залізниць з бюджетами різних рівнів. Багато платежів при реорганізації залізниць можуть піти на Державний рівень, тому необхідна розробка податкового плану, що регламентує взаємини галузі з державним і місцевим бюджетами. Місячний план податків являє собою графік податкових платежів, реалізований у режимі реального часу; централізований план інвестицій і довгострокових вкладень (формується на базі уніфікованих методів оцінки Інвестиційних проектів і довгострокових вкладень). В умовах централізації фінансів формування даного плану має дуже велике значення. Оцінка інвестиційних проектів повинна вироблятися на основі їхньої галузевої ефективності з урахуванням оцінки альтернативних вкладень. Усі проекти, фінансування яких намічається залізницями, підприємствами, організаціями галузі, повинні проходити експертизу на рівні галузі з огляду виробничої й економічної доцільності. Даний план розробляється з урахуванням довгострокової стратегії галузі. При цьому повинні бути виділені найбільш пріоритетні базові напрямки розвитку, необхідні для галузі у цілому. Фінансування локальних проектів здійснюється, виходячи з цих напрямків, щоб уникнути дроблення наявних ресурсів; план джерел фінансування - власних і позикових (лімітування фінансових засобів для інвестицій), шо має вид зведеного галузевого балансу по видах джерел, зокрема прибуток, амортизація, кредити, позики, централізовані джерела з розбивкою по залізницям, підприємствам, а також банкам, інвестиційним Інститутам (як українським, так І міжнародним І т.д.). На сьогоднішній день Укрзалізницею централізується 100% амортизаційних відрахувань залізниць; план залучення позикових засобів в основну діяльність і на капітальні вкладення (окремо по довгострокових і короткострокових кредитах), що практично є кредитним планом галузі з розбивкою по залізницям, підприємствам і організаціям, а також по фінансово-кредитним установам, термінам платежу і т.д. Він повинен контролюватися в реальному режимі часу; план використання прибутку з розбивкою по залізницям, підприємствам і організаціям галузі (в умовах державної власності цей план дуже важливий для формування джерел матеріального заохочення й інвестування); прогноз консолідованого балансу. Формування прогнозного балансу є невід'ємною частиною централізованого управління фінансами. У даний момент баланс формується вже за сформованими показниками. Визначення показників, що оцінюють структуру балансу, виробляється за фактичними показниками, на величину яких уже не можна впливати. Постійний моніторинг структури балансу можливий тільки на базі розрахунку прогнозного балансу за станом на кінець планованого періоду з урахуванням передбачуваних змін у цьому періоді. Контроль за показниками протягом даного періоду здійснюється постійно на базі аналізу відхилень від прогнозу з виявленням факторів, що викликали це відхилення. При цьому використовується система єдиних критеріїв, адаптована до специфіки галузі. Формування і контроль прогнозних балансів дозволяють виявляти кризові явища в діяльності підприємств ще на стадії їхнього можливого попередження. Платіжний баланс визначає розміри надходжень на рахунки УЗ і залізниць коштів і основні напрямки їхнього використання з урахуванням пріоритетності. На другому рівні - залізниця: - план доходів залізниці від перевезень; - план виручки; - план виробництва по окремим напрямкам (залізниці, дирекції і відособ - план ремонтів колій, рухомого складу, контейнерів і інших технічних - план матеріальних ресурсів; - план по праці; - план витрат на основне та допоміжне виробництво; - план залучення позикових засобів в основну діяльність і капітальні - прогноз фінансових результатів (бюджет балансового прибутку); - план використання прибутку; - план податків і платежів у позабюджетні фонди; - план руху коштів (по засобах платежів), крім плану удосконалювання - прогноз балансу. Приведений перелік є загальним для галузі. При більш детальному опрацюванні він повинен бути конкретизований І деталізований по найважливіших напрямках. Однак усі розділи плану є елементами єдиного плану, взаємозалежними і взаємообумовленими по своїй сутності. Цикл підготовки планів в умовах залізничного транспорту включає наступні етапи: 1. Підготовка пропозицій підприємствами, організаціями і центральним апаратом за визначальними показниками Основного плану Укрзалізниці на базі оцінки наступних напрямків, що характеризують стратегію розвитку галузі: - тарифної політики, яка регулюється державою стосовно природних монополій, ринку транспортних послуг і конкуренції на цьому ринку; - шляхів підвищення прибутковості галузі і зниження експлуатаційних виробничих можливостей залізниць і Інших підприємств, що забезпечують перевізний процес; - стану зовнішнього і внутрішнього економічного середовища, нормативно-правової бази, соціальних умов, ринків формування матеріально-технічної - можливостей мобілізації внутрішніх і залучення зовнішніх джерел фінансування поточної діяльності й інвестиційних програм. 2.Розгляд проекту, формування альтернативних варіантів, їхня оцінка,внесення необхідних коригувань. 3.Сутність плану, визначення конкретних показників і доведення їх до структурних причетних підрозділів для виконання і контролю. Процес наскрізного планування в галузі базується на сполученні довгострокових і короткострокових планів. Річний план розробляється на рік з розбивкою по кварталах за укрупненими показниками, квартальний план - по місяцях і більш деталізованій номенклатурі. Місячні плани є оперативними, контроль виконання яких складає базу оперативного управління. Протягом року плани коригують з урахуванням фактичного стану залізничного транспорту.
Читайте також:
|
|||||||||||
|