Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Now compare with a partner. What are the differences?


Read through these two morning routines. Underline the correct alternatives. Which person is most like you?

Person A

My alarm goes off early, and it takes me ten minutes to eat my breakfast, drink two cups of coffee, have a shower, pack my bag and read the post and thirty minutes to (1) get dressed / wear.I start thinking about what I’m going to (2) get dressed / wearwhile I have my breakfast. After a shower, I (3) put on/ wearmy underwear and then I look in my wardrobe and choose a pair of trousers. If they still (4) fit/ lookme, I put them on. If they feel a bit tight around the waist, I (5) try them on / take them offand spend a few minutes feeling guilty about all those chocolates I had last night. Then, I choose a looser pair of trousers and think about a top that (6) goes with / fitsit. I usually (7) have on/ try ontwo or three tops before I find one that (8) looks / wearsright and (9) feels / fitscomfortable. Finding a pair of socks usually takes about five minutes – I can find two dozen odd pairs, but none that (10) look / match.By now, I’m late.


Читайте також:

  1. A. Read the additional texts with interesting facts about Canada and discuss this information with your partner.
  2. Agree with the statements of your partner.
  3. Agree with the statements of your partner.
  4. Agree with the statements of your partner.
  5. Assess your progress in Module 1. Give marks for yourself. Compare them with the marks of your teacher
  6. B. Write down four things from the text that you think are surprising or interesting. Compare with your partner.
  7. Compare the meanings of the given words. Define what semantic features are shared by all the members of the group and what semantic properties distinguish them from each other.
  8. Disagree with the statements of your partner.
  9. Disagree with the statements of your partner.
  10. Divide into pairs and tell each other about yourself. Fill in the chart, using the information about your partner. If necessary ask questions.
  11. Exercise 4. In pairs, make a list of five things you think are important when speaking about the WCO. Compare it with other pairs. How many of your points are the same?
  12. In pairs. Each person in the pair has one of the tables. Match the words with the right description and share the information with your partner.




Переглядів: 445

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Work in pairs or small groups. Discuss the questions about your daily routine. | Person В

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.