Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Пояснювальна записка

Дисципліна «Екологія»(«Основи екології»), в основі якої лежить традиційна біологічна екологія, виросла в комплексну, складну, багатогранну інтегральну науку, завданням якої є пізнання взаємовідносин живої і неживої природи, впливу антропогенних факторів на функціонування екосистем; визначення шляхів ефективної коеволюції техносфери і біосфери. Специфіка сучасної екології полягає в тому, що вона із суто біологічної науки перетворилася на соціально-природничу науку, що передбачає осмислення всіх складових сучасних екологічних проблем, формування екологічного способу мислення, екологічної культури.

Програма з дисципліни «Екологія» розроблена для вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації, які здійснюють підготовку молодших спеціалістів на основі базової загальної середньої освіти з урахуванням специфіки ступеневої підготовки фахівців у вищому навчальному закладі.

Екологія в загальній системі підготовки спеціалістів ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації є самостійною, цілісною дисципліною. У зв’язку з цим метоюнавчального курсу стандартного рівня є забезпечення підготовки молодших спеціалістів знаннями основ теоретичної і практичної екології, оволодіння притаманними їй методами наукового дослідження для формування ключових компетентностей (таблиця 1).

Компетенції соціально-особистісні: КСО
- розуміння та сприйняття етичних норм поведінки відносно інших людей і відносно природи (принципи біоетики); КСО-01
- розуміння необхідності та дотримання норм здорового способу життя; КСО-02
- здатність учитися; КСО-03
- здатність до критики й самокритики; КСО-04
- креативність, здатність до системного мислення; КСО-05
- адаптивність і комунікабельність; КСО-06
- наполегливість у досягненні мети; КСО-07
- толерантність. КСО-09
- екологічна грамотність КСО-10
Загально-наукові компетенції: КЗН
- базові уявлення про основи екологічної філософії, що сприяють розвитку загальної культури й соціалізації особистості, схильності до етичних цінностей, розуміння причинно-наслідкових зв'язків розвитку суспільства, й уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності. КЗН-01
- базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загальнопрофесійних дисциплін. КЗН-04
Загально-професійні компетенції:  
- володіння методами спостереження, опису, ідентифікації, класифікації об’єктів діяльності. КЗП 03
- знання й застосування на практиці принципів етики, розуміння соціальних і екологічних наслідків своєї професійної діяльності; КЗП-13
- сучасні уявлення про принципи моніторингу, оцінки стану природного середовища й охорони довкілля; КЗП-14
- знання правових основ дослідницьких робіт і законодавства України в галузі охорони довкілля й природокористування; КЗП-16
Спеціалізовано-професійні: КСП
- здатність використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички по виявленню загроз забруднення навколишнього природного середовища; КСП -5  
- базові уявлення про основи загальної, системної і прикладної екології, принципах оптимального природокористування та охорони природи. КСП -13

 

Досягнення зазначеної мети забезпечується виконанням таких завдань:

· формування світоглядних орієнтирів на основі нових екологічних концепцій;

· формування знань та розуміння законів функціонування біосфери, що забезпечують її стійкість і цілісність;

· усвідомлення причин сучасної екологічної кризи під впливом антропогенного фактору;

· формування екологічної культури;

· засвоєння правових напрямків екологічного захисту навколишнього середовища;

· свідоме застосування в професійної діяльності правових важелів регуляції відносин між суспільством і природою;

· виховання творчої особистості, яка має високий рівень екологічної культури, громадянську відповідальність, патріотизм;

· виховання активної життєвої позиції по збереженню та відновленню природних багатств рідної країни.

Програма навчальної дисципліни складається з таких змістових модулів:

1. Теоретичні аспекти екології

2. Практичні аспекти екології

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми для студентів усіх напрямів підготовки теоретичний змістовний модуль має подібну навчальну програму, за якою студенти повинні знати:

· основи екології, об'єкт її вивчення та завдання;

· екологічні закони, правила і принципи;

· основні екологічні терміни;

· поняття, складові і значення природного середовища;

· загальні відомості про природні умови України;

· поняття про біосферу;

· демографічні проблеми і можливості біосфери;

· складові і функціонування екосистем, біогеоценозів, їх місце в організації біосфери;

· умови стійкості екосистем, біогеохімічні цикли;

· вплив окремих факторів середовища та їх комплексів на здоров’я і життєдіяльність населення.

Уміти:

· пояснювати суть основних екологічних законів, принципи стійкості екосистем;

· розрізняти ресурси та умови існування живих організмів;

· вміти пояснювати значення нової екологічної філософії в особистому житті і майбутньому цивілізації;

· пояснювати зв`язок між здоров`ям людини і екологічним станом довкілля;

· працювати з усіма доступними джерелами знань, вміти самостійно здобувати інформацію, критично ставитись до тенденційної інформації;

· користуватися науковою термінологією;

· аргументовано відстоювати свою світоглядну та громадську позицію, толерантно ставитися до протилежних думок.

В основу навчального змісту курсу екології покладено вивчення основ біологічної (теоретичної) екології, яка є загальною науковою базою та прикладної (практичної) екології. Зміст модулю «Практичні аспекти екології» різниться та визначається освітньо-професійною програмою підготовки молодшого спеціаліста кожної спеціальності коледжу. Програма змістовного модулю «Теоретичні аспекти екології» є універсальною для спеціальностей, які готуються у коледжі. Містить теми:

1. Сучасна екологія: предмет, завдання, структура.

2. Структура природного середовища. Біосфера.

Визначене структурування навчального матеріалу надає можливість розробити універсальний навчальний посібник щодо організації самостійної роботи з основ теоретичної екології, розрахований на студентів усіх напрямів підготовки.


 

Зміст дисципліни


Читайте також:

  1. А. Розрахунково-пояснювальна записка
  2. Доповідна записка
  3. Записка ділова
  4. Звіт. Службова записка. Рапорт
  5. І. Пояснювальна записка
  6. І. Пояснювальна записка
  7. І. Пояснювальна записка.
  8. Інструкція та пояснювальна записка
  9. Методична записка
  10. ПЗ - пояснювальна записка
  11. Пояснительная записка
  12. Пояснювальна записка




Переглядів: 543

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Анотація | Змістовий модуль 1. Теоретичні аспекти екології.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.