Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 1.2. Структура природного середовища. Біосфера.

Всесвіт і Земля. Походження життя. Природне середовище. Структура і функціонування атмосфери, її значення. Структура гідросфери, літосфери, їх складові, значення. Природні ресурси Землі, України. Загальні відомості про природні умови України.

Екологічні катастрофи сучасності, наслідки природних та антропогенних екологічних катастроф.

Біосфера, її складові частини, виникнення. Вчення В.І.Вернадського про біосферу. Жива речовина, структура її і властивості. Функції живої речовини в біосфері. Демографічні проблеми і можливості біосфери. Антропогенний вплив на біосферу. Ноосфера. Витоки ноосферної ідеї. Сучасні підходи до ідеї ноосфери.

Кругообіг речовин і енергії. Принципова схема біогеохімічного циклу. Великий кругообіг речовин. Причини порушення біологічного і геологічного кругообігу речовин. Проблема збереження біосфери і складових її екосистем. Продуктивність біосфери. Еволюція природних комплексів на планеті.

Умови існування організмів. Поняття середовища. Фактори середовища, їх класифікація та вплив на організм. Закон оптимуму. Екологічна пластичність. Екологічна валентність видів.

Адаптація організмів. Адаптивні властивості рослин і тварин в повітряно-наземному, водному, ґрунтовому середовищах існування. Життєві форми. Взаємовідносини організмів.

Вплив біотичних зв'язків на формування середовища. Антропогенні фактори. Вплив виробничої діяльності людини на природне середовище. Посилення ролі антропогенного фактора в еволюції природи.

Популяція як форма існування виду. Чисельність, щільність, структура популяції. Регулювання чисельності. Саморегулювання в популяції. Поняття про біоценоз. Екологічна ніша. Видова і просторова структура.

Біогеоценоз, екосистема, їх місце в організації біосфери. Структура біогеоценозу. Продуценти. консументи, редуценти. Трофічні ланцюги. Енергетичні характеристики середовища. Екологічна піраміда. Піраміда чисельності. Кругообіг речовин і енергії в екосистемі. Динаміка і стабільність екосистем в біоценозах. Сукцесії. Види штучних біоценозів. Умови стійкості екосистем. Види біорізноманітності і заходи щодо її збереження.

Тематичний план дисципліни «Екологія»


Читайте також:

  1. B. Тип, структура, зміст уроку і методика його проведення.
  2. III. Географічна структура світового ринку позичкового капіталу
  3. ISO 15504. Призначення і структура стандарту
  4. ISO 15504.Структура еталонної моделі
  5. IY.3. Общество и его структура.
  6. VІ. План та організаційна структура заняття
  7. А) Структура економічних відносин.
  8. Аграрна структура та її елементи
  9. Агропромисловий комплекс та його структура
  10. Адаптація до абіотичних факторів середовища.
  11. Адаптація організму до зовнішніх факторів середовища.
  12. Адміністративно – територіальний устрій і соціальна структура Слобожанщини у половині XVII – кінці XVIII століття




Переглядів: 775

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Змістовий модуль 1. Теоретичні аспекти екології. | Змістовий модуль 1.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.016 сек.