МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||
Прийоми економічного аналізу як основа управління підприємствомВиди, економічного аналізу та їх класифікація Увага! Функції, мета і ціль економічного аналізу підпорядковані запитам користувачів фінансової інформації. Класифікація видів економічного здійснюється за різними ознаками: 1) за аспектами та методами дослідження: - фінансовий – це аналіз фінансової звітності; - управлінський (внутрішньогосподарський) аналізує доходи, витрати, результати господарської діяльності за різними ознаками; - маркетинговий – це дослідження ринку, галузі, оцінка конкурентноздатності підприємства та його продукції. - інвестиційний – це аналіз фінансових і капітальних інвестицій. - функціонально-вартісний – аналіз окремих виробів, який досліджує залежність функцій і вартості. - стратегічний – аналіз стратегії підприємства. 2) за користувачами аналітичної інформації: Внутрішні - керівники, менеджери тощо. Зовнішні – інвестори, постачальники, потенційні покупці. 3) за часовою ознакою: - ретроспективний (минулий) - перспективний (майбутній) 4) за рівнем управління: - аналіз діяльності підприємства; - аналіз галузі; - аналіз регіону; - макроекономічний аналіз; - тематичний (виявлення, використання і визначення можливих резервів поліпшення фінансово-господарської діяльності. Прикладом тематичного аналізу може бути аналіз продуктивності праці, якості випущеної продукції, реалізації продукції тощо)
Прийоми економічного аналізу можна розділити на: Якісні (абстрактно-логічні) –мають суб’єктивний характер, в їх основі логічні аналітичні прийоми. До них відносять: аналіз, синтез, індукцію, дедукцію, порівняння, моделювання, SWOT – аналіз, PEST – аналіз, ABC – аналіз, евристичні методи (інтуїція, логіка, досвід). Кількісні –мають об’єктивний характер, в їх основі числові аналітичні прийоми. До них відносять: економічні, статистичні, математичні).
Порівняння– це спосіб дослідження дійсності через зіставлення одного показника з іншим з метою визначення спільних рис або розбіжностей між ними. Моделювання – на базі окремих явищ будується або модель, або формула. SWOT-аналіз – в процесі діяльності підприємства визначення сильних і слабких сторін, перспективи і загрози (самостійно). PEST-аналіз використовується для аналізу макросередовища та визначення впливу політичних (P), економічних (E), соціальних (S), технологічних (T) факторів на діяльність банку (самостійно). SPACE- аналіз -аналіз впливу факторів зовнішнього середовища на діяльність економічного суб’єкта господарювання АВС – аналіз –дослідження об’єктів за ступенем важливості в межах трьох груп (самостійно)., Наприклад: матеріали групи А – найважливіші (співвідношення: 20% матеріалів дають 80% прибутку; група В – 30% матеріалів дають 60% прибутку; група С – найменш важливі) PIMS- аналіз - аналіз впливу ринкової стратегії на прибутки SNW – аналіз - використовується для дослідження життєвого циклу банківських продуктів та використовується банком в процесі розробки його продуктово-маркетингової стратегії. З його допомогою обґрунтовуються сильні, нейтральні, слабкі сторони банківського продукту. Евристичні прийоми– ґрунтуються на інтуїції та досвіді дослідників, здатності дослідника генерувати ідеї та нестандартні способи розв’язання поставлених завдань. Розрізняють: - метод мозкового штурму (наприклад: передача Что? Где? Когда?); - метод експертних оцінок (експерти, за рахунок власного досвіду ставлять оцінку підприємству); - метод колективного блокноту (30 хвилин обговорення, 30 хвилин запис ідей без критики) ; - спосіб асоціацій і аналогій (об’єднання багатьох функцій в один прилад, наприклад: мобільний телефон, має дуже багато функцій); - метод Дельфі – спосіб для встановлення рейтингових оцінок.
Кількісні прийоми можна поділити на описові та аналітичні: ОПИСОВІ: Метод середніх та відносних величин: Середні величини (прості арифметичні, зважені арифметичні, середні хронологічні, середні геометричні, середні гармонічні, середні квадратичні) використовуються в аналізі для узагальнюючої характеристики масових однорідних показників (наприклад: середня заробітна плата, середня чисельність працівників, середня кількість акцій тощо). С/р: на практичне заняття написати формули до них. Відносні величини – це відсотки, індекси, коефіцієнти. Метод рядів динаміки називають часову послідовність значень економічних показників. Виділяють: абсолютний приріст, темп росту, темп приросту, абсолютне значення 1% приросту
Графічний метод -це масштабне зображення певних показників за допомогою графіків, діаграм, гістограм, для візуального сприйняття. Матричний аналіз: Матриці – візуальний спосіб співставлення показників, коли кожен показник позиціонується на полях дво- або тривимірної аналітичної матриці.
Найпоширеніші з них: Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||
|