Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема 4. Основи державної політики на автомобільному транспорті

Запитання і завдання для самоперевірки

1. Назвіть основні здобутки науки, техніки, технології виробництва в останній третині XIX ст., вкажіть їхні наслідки.

2. Розкрийте основний зміст процесу індустріалізації та його наслідки.

3. За допомогою порівняльної таблиці покажіть динаміку та особливості індустріального розвитку США, Німеччини, Великобританії, Франції.

4. Які структурні зміни відбулися в економіці провідних країн світу протягом останньої третини XIX – на початку XX ст.?

5. Якими були передумови та наслідки створення монополістичних об'єднань? Назвіть основні форми монополій.

6. Що було характерним для економічного розвитку Японії в другій половині XIX ст.?

7. Коли завершилося формування світового ринку? Дайте визначення поняття "світовий ринок". Які зміни відбулися в світовій економіці в кінці XIX – на початку XX ст.?

8. Доведіть, що на зламі XIX – XX ст. сформувалося світове господарство.

9. Якими були економічні причини першої світової війни?

 

Основним завданням державної політики на автомобільному транспорті є створення умов безпечного, якісного й ефективного перевезення пасажирів та вантажів, надання додаткових транспортних послуг.

Держава виконує регулюючі і контролюючі функції у сфері автомобільного транспорту і забезпечує баланс інтересів держави, органів місцевого самоврядування, користувачів транспортних послуг та підприємств, установ, організацій, інших юридичних і фізичних осіб – суб’єктів господарювання на автомобільному транспорті незалежно від форм власності.

Для якісного та безпечного функціонування автомобільного транспорту держава повинна дбати і робити все від неї належне для розвитку та удосконалення нормативної бази діяльності, визначення загальних засад стратегічного розвитку систем управління, реформування та регулювання автомобільного транспорту, визначення пріоритетних напрямків розвитку та шляхів оптимізації діяльності автомобільного транспорту, захист національного ринку транспортних послуг та суб’єктів господарювання, що здійснюють свою діяльність у сфері автомобільного транспорту.

Крім того, держава проводить політику по захисту прав споживачів під час транспортного обслуговування, створює рівні умови для роботи всіх суб’єктів господарювання, обмеження монополізму та розвиток конкуренції.

Держава повинна піклуватись і забезпечувати зайнятість населення, підготовки спеціалістів і робочих кадрів, охорони праці.

У функції держави входить раціональне використання енергетичних та матеріальних ресурсів, охорону довкілля від шкідливого впливу автомобільного транспорту, проведення науково-технічної роботи, досліджень та розвиток системи статистики на автомобільному транспорті. Державне регулювання та контроль у сфері автомобільного транспорту реалізується через державні та місцеві органи виконавчої влади.

Безпосередньо контроль ведеться державними органами управління автомобільним транспортом і місцевими органами самоврядування у сфері економічної, тарифної, науково-технічної та соціальної політики, ліцензування, стандартизації та сертифікації на автомобільному транспорті, задоволення потреб автомобільного транспорту в паливно-енергетичних і матеріально-технічних ресурсах і транспортних засобах.

Закон України «Про автомобільний транспорт» визначає засади організації та діяльності автотранспорту, який має шість розділів і шістдесят статей. Так, в розділі першому загальних положень організації та діяльності автотранспорту дається визначення основних термінів. Наприклад, автомобільний транспорт – галузь транспорту, яка забезпечує задоволення потреб населення та суспільного виробництва у перевезеннях пасажирів та вантажів автомобільним транспортом. Або ж, автомобіль – колісний транспортний засіб, який приводиться в рух джерелом енергії, має не менше чотирьох коліс, призначений для руху безрейковими дорогами і використовується для перевезення людей та вантажів, буксирування транспортних засобів, виконання спеціальних робіт. Автотранспортний засіб поділяється на автомобілі вантажні, легкові, автобуси загального призначення. Вантажні автомобілі комплектуються причепами, напівпричепами з бортовою платформою відкритого або закритого типу.

Тобто, є визначення спеціалізованого транспортного призначення. Наприклад, автобус для перевезення дітей, інвалідів, пасажирів певних професій, швидка медична допомога, автомобіль інкасації, ритуальний автомобіль тощо, та має спеціальне призначення (таксі, броньований, обладнаний спеціальними світловими і звуковими сигнальними пристроями). Надзвичайно важливе значення має транспортний засіб спеціального призначення, а саме, які змонтовані на базі автомобіля і призначені для виконання спеціальних робочих функцій (для аварійного ремонту, автокран, пожежний, авто бетономішалка, вишка розвідувальна чи бурова, для транспортування сміття і інших відходів, технічна допомога, прибиральний, майстерня, радіологічна майстерня, автомобіль для пересування телевізійних та звукових станцій тощо).

Законодавство про автомобільний транспорт включає в себе основний закон про автомобільний транспорт України, Закони України «Про транспорт», «Про дорожній рух», чинні міжнародні договори та інші нормативно-правові акти у сфері автомобільних перевезень.

Загальне державне регулювання діяльності автомобільного транспорту здійснює Кабінет Міністрів України відповідно до своїх повноважень.

Так, центральний орган виконавчої влади з питань автотранспорту забезпечує проведення державної політики на автомобільному транспорті через:

- урядові органи державного управління на автотранспорті – ДАІ і інші;

- службу міжнародних автомобільних перевезень;

- місцеві органи виконавчої влади і органи місцевого самоврядування;

Нормативно-правові акти центрального органу виконавчої влади з питань автотранспорту, якщо вони видані в межах його компетенції, обов’язкові до виконання на території України.

У складі центрального органу виконавчої влади з питань автомобільного транспорту функціонують:

- орган управління з питань контролю на автомобільному транспорті – ДАІ;

- орган управління з питань регулювання діяльності автомобільного транспорту.

Цей орган забезпечує підготовку пропозицій щодо вдосконалення законодавства про автотранспорт.

- участь у здійсненні стандартизації та сертифікації;

- формування пропозицій щодо тарифної політики;

- формування мережі автобусних маршрутів загального користування в міжнародному сполученні;

- проведення конкурсу на міжміських та приміських автобусних маршрутах, видача дозволів і т.п.

- захист прав споживачів послуг автотранспорту;

- організацію наукового забезпечення щодо основних напрямків розвитку автотранспорту, ефективної і безпечної його діяльності, визначення соціальних стандартів якості його роботи та їх реалізації. Приклади – роботи науково-дослідних інститутів, кафедр і ін.

Урядовий орган управління та контролю на АТ здійснює:

- державний контроль за додержанням суб’єктами господарювання на АТ вимог законодавства про АТ, норм та стандартів, що визначають організацію перевезення пасажирів та вантажів;

- державний нагляд за забезпеченням безпеки автомобільних перевезень;

- державний контроль за додержанням вітчизняними та іноземними автомобільними перевізниками норм міжнародних конвенцій і договорів про міжнародне автомобільне сполучення;

- видачу відповідно до законодавства ліцензій на право провадження господарської діяльності при перевезенні пасажирів і вантажів автомобільним транспортом та контроль ліцензійних умов;

- державний контроль за недопущенням надання послуг з перевезення пасажирів і вантажів, які не одержали відповідної ліцензії на транспортний засіб на автостанціях, автобусних зупинках, у місцях посадки і висадки пасажирів, на стоянках таксі, у місцях навантаження та розвантаження автомобілів. Приклад, Обласні державні адміністрації, Рада Міністрів Автономної республіки Крим формують у міському і міжміському сполученні мережу автобусних маршрутів та здійснюють контроль за виконанням транспортного законодавства на відповідній території згідно з повноваженнями, визначеними законами України.

Органи місцевого самоврядування формують мережу міських автобусних маршрутів і здійснюють контроль на відповідній території.

Служба міжнародних автомобільних перевезень здійснює контроль у пунктах пропуску через державний кордон України та у пунктах видачі дозволів автомобільним перевізникам України, дотримання ними законодавства України, що стосується виконання міжнародних перевезень.

Державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів та вантажів на території України. Державний контроль автомобільних перевізників здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок. Приклади – ДАІ, брокери, митники, податкова і ін.

Крім того, надається велике значення вимогам до транспортних засобів і частин до них, які установлює Кабінет Міністрів України. Вимогами є:

- безпека людей, що користуються автотранспортом та беруть участь у дорожньому русі;

- забезпечення норм стосовно викидів забруднюючих речовин, парникових газів, електромагнітних завад, рівню шуму та інших чинників негативного впливу на людину та довкілля;

- запобігання пошкоджень транспортними засобами доріг та їх облаштування;

- ефективне використання енергетичних ресурсів, частин і експлуатаційних матеріалів;

- захист від незаконного використання транспортних засобів та запобігання пошкодженню вантажів;

- збереження властивостей безпеки від моменту виготовлення транспортних засобів до його утилізації. Відповідність іншим вимогам законодавства.

Надзвичайно велике значення надається державою щодо транспортних засобів та частин до них, які повинні відповідати вимогам нормативної та конструкторської документації та мати маркування для їх ідентифікації.

Наприклад, для міжнародних перевезень пасажирів та вантажів допускаються транспортні засоби на які є документи і які відповідають вимогам щодо безпеки руху, екологічної безпеки та енергозбереження країн, на територію яких передбачено в’їзд.

Конструкція та технічний стан транспортних засобів, які використовуються при міжнародних перевезеннях мають відповідати вимогам законодавства України та іноземної держави, Дозвіл на проїзд транспортний засіб має отримати власник, який займається міжнародними перевезеннями. На території України повинні виконуватись вимоги щодо встановлення та використання на транспортних засобах, які призначаються для міжнародних перевезень, контрольних приладів (тахографів) реєстрації режимів праці та відпочинку водіїв. Наголошується, що власники автобусів, що використовуються для перевезення пасажирів на комерційній основі, забезпечують їх зберігання у спеціально пристосованих для цього приміщеннях, гаражах, на майданчиках, стоянках, забезпечених засобами охорони. Забороняється зберігати транспортний засіб в житлових зонах поза спеціально відведеними для цього майданчиками. Органи місцевого самоврядування приймають рішення про організацію місць зберігання транспортних засобів.

 

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  3. Аварії і катастрофи на транспорті.
  4. Аварії на транспорті
  5. Аварії на транспорті.
  6. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  7. Аграрна політика як складова економічної політики держави. Сут­ність і принципи аграрної політики
  8. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  9. Адміністративно-правове регулювання проходження державної служби
  10. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  11. Активний характер соціальної політики.
  12. Аналіз економічноїї політики за допомогою моделі Мандела-Флемінга. Випадки вільного та фіксованого валютного курсів.




Переглядів: 777

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЛЕКЦІЯ VI | Тема 5. Введення в технологічні процеси життєвого циклу транспортних засобів у поєднанні з основами інженерної діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.008 сек.