Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Цистерни

Спеціалізовані цистерни застосовуються для перевезення різних кислот, зріджених газів під тиском і харчовими продуктами (див. Таблицю 2), а також для перевезення пилоподібних і затвердевающих вантажів. Цистерни для перевезення кислот відрізняються від універсальних цистерн меншим діаметром котла (2,0-2,6 м) і, отже, меншим об’ємом через більшу питому вагу кислот. Котли кислотних цистерн виготовляються зі стійких до агресивних властивостей вантажів металів (нержавіючі сталі, алюмінієві сплави, вуглеродні стали, облицьовані із внутрішньої сторони котла гумою або спеціальними синтетичними матеріалами). Цистерни мають також спеціальні пристрої для верхнього наливу й зливу кислот, а іноді й для захисту рами й інших частин цистерни від можливого розбризкування кислот. Внаслідок підвищеної небезпеки перевезення кислот, що можуть викликати опіки обслуговуючого персоналу, вибухи, інтенсивну корозію металу й т.п. передбачається фарбування котлів таких цистерн, різко відмінна від фарбування інших типів вагонів.

1.5.1 Уздовж котла кислотної цистерни нанесені жовті смуги шириною 0,5 м по обидва боки циліндричної частини й квадрати розміром 1 х 1 м на днищах котла, на яких зазначене призначення цистерни й небезпека перевезеної кислоти.

Експлуатація цистерн для перевезення зрідженого газу під більшим тиском регламентується спеціальними правилами Держтехнадзору. Для захисту від нагрівання сонячними променями застосовуються тіньові захисні кожухи, пофарбовані у світлі кольори й розташовані над верхньою частиною котла (рисунок 19).

Великий тиск зрідженого газу усередині котла (2,5-3,0 Мпа) спричиняється значну товщину стінок котла (24-30 мм). Налив і злив зрідженого газу в газових цистернах виконується через вертикально розташовані труби, укріплені внизу в піддоні, призначеному для забезпечення повноти розвантаження. Зливо-наливна арматури розташована нагорі котла й захищена спеціальними дугами безпеки для запобігання її від ушкоджень при катастрофах цистерн. Крім того, для запобігання пробою днища котла корпусом автозчепа при катастрофі перед ним на певній відстані на консольній частині рами цистерни встановлений захисний щит безпеки, що сприймає на себе удар корпуса, що розчепився, автозчепа при катастрофі.

Котли газових цистерн постачені яскравими відмітними смугами на циліндричній частині й колами на днищах. Наприклад, смуги шириною 0,3 м червоні кольори мають цистерни для перевезення пропану, жовтого аміаку, захисного хлору й т.п.

Рисунок 19 Чотиривісна цистерна для перевезення зріджених газів, обладнана тіньовим захисним кожухом

Основні технічні характеристики спеціалізованих цистерн для перевезення кислот, зріджених газів і харчових продуктів наведені в таблиці 2

Таблиця 2 - Технічні характеристики спеціалізованих цистерн для перевезення кислот, зріджених газів і харчових продуктів

Показники Кислота, моделі Зріджені гази, моделі Харчові продукти, моделі
Слабка азотна, 15-1404 Міцна азотна, 15-1596 Соляна, 15-1554 Сірчана, 15-1548 Хлор, 15-1556 Пропан, 15-1407 Молоко, 15-886 Патока, 15-1413
Вантажопідйомність, т 61,5 57,3 75,5 22,9 31,2
Маса тари, т 22,1 22,9 22,5 20,4 19,4 35,2 23,3 22,26
Об’єм котла, м 46,86 39,5 38,7 30,24 46,1
Внутрішній діаметр котла, м 2,417 2,21 2,6 2,2 2,4 2,6 2,012 2,4
Довжина котла, м 10,56 10,68 10,61 10,49 10,61 10,64 10,556 10,53
Довжина по осях зчеплення автозчепів, м 12,02 12,02 11,02 12,02 12,02 12,02 12,02 12,02
База, м 7,8 7,8 7,8 7,8 7,8 7,8 7,8 7,8
Осьове навантаження, кН
                 
Погонне навантаження, кН/м 66,7 70,3 48,5 45,2
Коефіцієнт тари 0,359 0,399 0,363 0,314 0,511 1,54 0,747 0,359
Конструкційна швидкість, км/год
Габарит за ДСТ 9238-83 02-ВМ 02-ВМ 02-ВМ 02-ВМ 02-ВМ 02-ВМ 02-ВМ 02-ВМ

1.5.2 Цистерна для перевезення концентрованої азотної кислоти (рисунок 20 (11)) має котел з алюмінієвого сплаву М або Д1. Вона постачена ковпаком (3), штуцером (1) для відбору проб, запобіжно-впускним клапаном (2) і штуцером (4) для кріплення зливо-наливної труби (7). Для захисту рами й деталей автогальма від випадково пролитої кислоти є запобіжні щити (6), а для нейтралізації пролитої кислоти використається вапно, розміщених в ящику (5).

Рисунок 20 (11) - Чотиривісна цистерна для перевезення міцної азотної кислоти

1.5.3 Цистерна-термос моделі 15-886 із візками (11) моделі 18-100, автозчепам (10), автогальмом (13), ручним гальмом (16) призначена для перевезення молока (рисунок 21). Вона має котел (1) з алюмінієвих сплавів, розділений на три секції (8, 9) об’ємом по 10,08 м3 з люками (4) діаметром 570мм., що мають зверху теплоізоляцію (3), і відкидними кришками (5) що мають уплотнення з харчової резини. Котел, що опирається на раму (12) через опори (17, 18) з алюмінієвого сплаву, ізольований шаром (6) товщиною 300 мм скловолокна МРТ-75. Теплоізоляція захищена сталевим кожухом 7. На котлі зовні укріплені сходи (15) з поручнями (14) і помостом з огородженнями (2) для безпечної роботи обслуговуючого персоналу.

Рисунок 21 - Чотиривісна цистерна-термос для перевезення молока

1.5.4 Котел цистерни для перевезення цементу (рисунок 22) відрізняється тим, що для полегшення вивантаження цемент спушують стисненим повітрям (надлишковий тиск 0,2 Мпа), що підводить до жолобів (аеролоткам) 1 і шлангу, приєднаному до розвантажувального пристрою 2, для кращого підведення цементу до якого є разсікачі 4 і бічні укоси 3. Для вирівнювання тиску повітря в завантаженої цементом верхньої частини котла й підвідкосному просторі є труба 6. На котлі є завантажувальний люк 7, запобіжний клапан і два штуцери 5 для зливу конденсату.

Цистерна для перевезення кальцинованої соди (рисунок 23) має пристрій, подібне до цистерни для перевезення цементу, відрізняючись від останньої більшою кількістю завантажувальних 2 і розвантажувальних 3 патрубків, а також аеролотків і деталей повітряної комунікації

Рисунок 22 - Котел цистерни для перевезення цементу

Рисунок 23 - Чотиривісна цистерна для перевезення кальцинованої соди


Читайте також:

  1. Тема: Горизонтальні резервуари (цистерни).




Переглядів: 1049

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Платформи | Вагони промислового транспорту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.