Приблизна схема психолого-педагогічного аналізу виховного заходу
Психолого-педагогічний аналіз виховного заходу
можна здійснювати за такою схемою:
1. Загальні відомості про умови проведення виховного заходу:
дата….. школа …….., час проведення…...., склад учнів ………..., кількість ………………….., назва заходу………………………. .
2. Актуальність і цілеспрямованість теми виховного заходу, відповідність його інтересам і запитам учнів, рівню їх розвитку.
3. Підготовка заходу: підбір матеріалу, своєчасність і систематичність підготовки, забезпечення принципу активності, ініціативи і самостійності учнів. Творчість вихователя.
4. Проведення заходу:
а) оцінка змісту: доступність матеріалу даному віку дітей;
б) реалізація вимог принципів виховання;
в) методи проведення: забезпечення організаційної чіткості, емоційності, активізації учнів;
е) які були труднощі і перешкоди і як вони долалися: педагогічний такт, зовнішність, культура мовлення, поза, жести міміка практиканта?
5. Здійснення поставлених задач. Наскільки організованим був початок виховного заходу. Наскільки зовнішній вигляд учнів і приміщення відповідали виховній задачі виховного заходу. Які масові явища спостерігалися в ході проведення виховного заходу (колективний настрой, натхнення і т.п.).
6. Загальний висновок щодо доцільності виховного заходу. Наскільки реалізована виховна ціль.
7. Урахування вікових і індивідуальних особливостей учнів. Цінність виховного заходу, його вплив на окремих учнів і на колектив в цілому. Які моральні, інтелектуальні і естетичні переконання пробуджувались у школярів цим виховним заходом? Яка його інформаційна цінність? Які спеціальні установки він викликав? Як вплинув цей виховний захід на поведінку окремих учнів і всього класного колективу, його вплив на удосконалення міжособистісних відносин в колективі: (вияв симпатії, пошани до учасників і виконавців). Загальна оцінка виховної і пізнавальної цінності виховного заходу.
8. Пропозиції щодо проведення подібних виховних заходів в майбутньому.