Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

У процесі розбудови правової держави особливо актуальною стає законність – одностайне розуміння, суворе і неухильне виконання законів усіма органами, організаціями, посадовими особами і громадянами в усіх сферах суспільного життя. У виконанні завдання щодо забезпечення законності важливу роль відіграють працівники юридичних служб, оскільки від їх принциповості, професіоналізму значною мірою залежить не лише діяльність конкретного підприємства, а й зміцнення законності в економіці загалом.

Роль юридичних служб в умовах підвищення ролі правових форм і методів управління економікою повинна постійно зростати. Головним завданням для юридичних служб є ефективний правовий захист законних прав та економічних інтересів підприємств, організацій і установ, що значною мірою залежить від рівня підготовки і ділових та особистих якостей їх працівників. Тому вивчення студентами діяльності юридичної служби підприємств має дуже важливе практичне значення.

Мета вивчення дисципліни «Організація юридичної служби в суспільному виробництві» є прищеплення майбутнім юристам системних знань, умінь і практичних навичок, що необхідні для виконання ними своїх обов’язків щодо забезпечення правильного виконання актів законодавства, вирішення правових питань виробничої, економічної та соціаль­ної діяльності.

У своїй роботі юридичні служби керуються Конституцією України, Господарським кодексом і законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України. З питань організації та методики ведення правової роботи юридична служба керується рекомендаціями Міністерства юстиції України. Тому вивчення дисципліни повинно базуватись на глибокому розгляді діючого законодавства. Під час вивчення дисципліни необхідно опиратись на знання, отримані з дисцип­лін: «Цивільне право», «Цивільний процес», «Господарське право», «Судочинство в господарських судах», «Трудове право», «Екологічне право», «Фінансове право», «Діловодство в юридичній практиці» тощо.

Зміст і структура посібника максимально адаптовані до навчальної програми дисципліни «Організація юридичної служби в суспільному виробництві», яка вивчається студентами вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації. Мета його – сприяння опануванню студентами порядку та правил здійснення обов’язків юрисконсульта, ведення правової документації, а також здійснення договірної та претензійно-позовної роботи. Здійсненню цієї мети підпорядковано вибір усього навчального матеріалу.

Посібник допоможе студентам орієнтуватися в теоретичному матеріалі, виконувати практичні завдання. Посібник складається з теоретичних відомостей по всіх темах курсу, завдань для виконання практичних робіт, методичних рекомендацій та варіантів аудиторної контрольної роботи, словника основних термінів, залікових питань, списку рекомендованої літератури.

Пропонований посібник дає можливість системно вивчити основні напрямки діяльності юридичних служб, а також покликаний озброїти майбутніх фахівців знаннями, необхідними для успішного засвоєння однієї із правових дисциплін.

Основним завданням вивчення дисципліни «Організація юридичної служби в суспільному виробництві» є засвоєння основних положень предмета, залучення до самостійної роботи, сформування певних знань і навичок у студентів, а також навчити аналізувати і користуватися отриманими знаннями на практиці.

У результаті вивчення дисципліни студенти повинні знати:

• поняття, суть і значення правової роботи та юридичної служби в суспільному виробництві;

• статус і правове положення юридичної служби;

• порядок створення і керівництво юридичною службою;

• кваліфікаційні вимоги і посадові обов'язки працівників юридичної служби;

• порядок складання планів роботи;

• зміст роботи юридичної служби щодо забезпечення закон­ності, організації правового виховання і пропаганди діючого законодавства;

• діяльність юридичної служби в договірній, претензійній і позовній роботі;

• участь юридичної служби в роботі щодо забезпечення збереження майна підприємства;

• порядок складання звітності юридичною службою.

Уміти:

• розробляти посадові інструкції;

• складати робочі плани;

• перевіряти відповідність проектів наказів, розпоряджень вимогам законодавства;

• складати проекти договорів, протоколів розбіжностей;

• складати позовні заяви, відповідь на позовну заяву претензії, відповідь на претензію, довіреність на ведення справ в судах;

• організовувати і вести обліково-довідкову роботу; « проводити аналіз і узагальнення правової роботи;

• складати звіт з правової роботи.

З метою виконання завдань, поставлених при вивчення дисципліни «Організація юридичної служби в суспільному виробництві» основною формою проведення занять є лекційно-практична. Останнім часом частіше стало дискутуватися питання доцільності лекційної форми проведення занять. Традиційна лекція не завжди приносить бажаний результат для сприйняття студентами нового матеріалу. Го­туючи матеріали для лекції, по­трібно враховувати, що поколін­ня, яке «вибирає пепсі», звикло сприймати інформацію з екрана телевізора, а не з книжки, як вчилися самі лектори. Тому на лекціях необхідно ширше вико­ристовувати візуальне подання матеріалу, що робить його дос­тупнішим і зрозумілішим для сту­дентів. Використання візуаль­ного оформлення матеріалу до­помагає досягти комп'ютерна презентаційна програма «Роwег Роіnt» Більше того, в ній можна користуватися вставкою відео-фрагментів і аудіозаписів. При відсутності такої техніки можна скористатися графопроектором, здрукувавши матеріали з комп'ютера на прозорі плівки, а відео- і аудіоматеріали транслю­вати за допомогою технічних засобів.

Впровадження сучасних комп'ютерних технологій від­криває нові можливості як для викладачів, так і для студентів в плані комплексного сприй­няття навчального матеріалу.

Однією із форм навчального процесу є семінарські заняття.

Це — навчальна форма, коли викладач організовує дискусію щодо попередньо визначених тем, до яких студенти готують тези виступів за індивідуально виконаними завданнями.

На семінарські заняття виносяться основні питання тем курсу. У процесі підготовки до семінару студент повинен з'ясувати план за­няття, прочитати конспект лекцій з теми семінару і відповідні розділи підручника, ознайомитись з рекомендованою літературою, опрацю­вати нормативно-правовий матеріал.

Готуючись до виступу на семінарі, студентам рекомендується скласти план або тези виступу, якими можна користуватись під час виступу. Обговорення питань на семінарському занятті відбувається у фор­мі вільної дискусії, тому кожен студент повинен уважно слухати до­повіді всіх учасників і може виступити здоповненням або відмітити помилки у відповіді на поставлене запитання іншим студентом.

При вивченні дисципліни «Організація юридичної служби в суспільному виробництві» не рекомендується проведення власне семінарських занять. Навчальним планом по підготовці спеціалістів із спеціальності 5.03040101 «Правознавство» та навчальною програмою з дисципліни «Організація юридичної служби в суспільному виробництві», затвердженою директором Науково-методичного центру від 06.07.2009 року визначено такі форми занять як теоретичні та практичні.

Значну увагу, в досягненні мети вивчення дисципліни, потрібно приділяти і самостійній роботі студента. Тут потрібно пам’ятати, що можна виділити три види самостійної роботи студента: доаудиторна робота при підготовці до занять, аудиторна робота, позааудиторна робота при вивченні тем, розділів дисципліни згідно з навчальною програмою. Кожен вид має свою мету та методичне забезпечення.

 
 

 

 



Читайте також:

  1. А. Розрахунково-пояснювальна записка
  2. Доповідна записка
  3. Записка ділова
  4. Звіт. Службова записка. Рапорт
  5. І. Пояснювальна записка
  6. І. Пояснювальна записка
  7. І. Пояснювальна записка.
  8. Інструкція та пояснювальна записка
  9. Методична записка
  10. ПЗ - пояснювальна записка
  11. Пояснительная записка
  12. Пояснювальна записка




Переглядів: 364

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
М. Кам’янець-Подільський | ПОНЯТТЯ ТА ЗНАЧЕННЯ ПРАВОВОЇ РОБОТИ В СУСПІЛЬНОМУ ВИРОБНИЦТВІ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.