Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Джерела та причини виникнення ризиків у зовнішньоекономічній діяльності підприємства.

Існують такі джерела виникнення ризиків зовнішньоекономічної діяльності підприємства: фінансові і економічні умови зовнішньоекономічної діяльності; управління (менеджмент) і організація виконання зовнішньеокономічного проекту; політичні умови зовнішньоекономічної діяльності; обставини, пов,язані з виконанням зовнішньоекономічного проекту; фізичне ушкодження матеріальних цінностей; конструктивні, технологічні особливості зовнішньоекономічного проекту; стихійні лиха; екологічні умови.

Причини виникнення ризиків за вище перерахованими джерелами такі:

Фінансові і економічні умови зовнішньоекономічної діяльності: Інфляція і ріст цін; надходження фінансів від замовників (стабільність фінансування, можливість припинення фінансування наприклад, урядом через експропріації, націоналізації, обмеження іноземних інвестицій і т.ін.) банкрутство замовника, доступність фондів; зміни обмінного курсу валюти; не конвертуємість хоча б однієї з валют; місцеве і державне оподаткування; невиконання своїх зобові,зань субпідрядчиками; неплатоспроможність субпідрядчиків, банкрутство; невконання зобов,язань постачальниками сировини і матеріалів; обмеження на експорт/імпорт; зміни процентної ставки по кредитах; нестабільність ринку.

Умови, пов,язані з управлінням і організацією виконання зовнішньеокономічних проекті: помилки, які виникають до укладання контрактів на виконання робіт між учасниками проекту; помилки, які виникають після укладання контрактів завдяки помилкам в управлінні проектами.

Передконтрактні помилки: невірний вибір схеми взаємовідносин учасників проекту і сфери їх компетенції; відсутність структурованої цільової процедури вибору замовників підрядчика і прийняття пропозиції підрядчиком; неадекватність комерційної пропозиції (невідповідність факторів вартості, якості і часу); помилки в послідовності підключення до виконання проекту кадрів, особливо провідних спеціалістів (наприклад, несвоєчасна технічна, економічна або юридична експер­тиза); несвоєчасне введення в работу "топ-менеджерів" для періодичної оцінки зон ризик; невдала модель менеджменту, в комерційній пропозиції замовника; відсутність структурованої процедури затвердження ре­зультатів торгів; невдала форма контракту; невідповідність типу контракту умовам проекту; відсутність контролю ризиків у процесі переговорів.

Після контрактні помилки: недостатня проробка "запуску" контракта в дію; неадекватна сфера компетенції (влади) у керівника проекту; невідповідний підбір кадрів за чисельністю або кваліфікацією; неадекватний вибір процедур контролю витрат, термінів виконання і якості робіт; помилки у звітності або прогнозуванні; неадекватне управління ризиком; слабка адміністративно-господарська робота, погане мате­ріально-технічне забезпечення, бухгалтерський облік і т.ін.; несвоєчасне залучення до роботи "топ-менеджерів", несвоєчасність ревізій з боку керівника проектом і замовника.

Політичні умови зовнішньоекономічної діяльності: зміни в місцевому і державному законодавстві; можливість націоналізації обладнання або об,акта, що будується; митні пошліни і обмеження на імпорт, експорт; кількість етапів проекту, на які необхідно мати дозвіл місцевої влади або їх затвердження. Характер процедури одержання дозволу; оОбмеження на імпорт робочої сили. Обмежені тру­дові ресурси; ембарго на сутєві для проекта ресурси; специфіка місцевого законодавства щодо: обмеження/вимоги на використання місцевої робочої сили; обмеження/вимоги співробітництва з місцевими підприємцями, до створення спільних підприємств і т.ін.; політична стабільність/нестабільність, імовірність зміни влади; цивільні та військові безпорядки.

Причини, пов,язані з виконанням зовнішньеокономічного проекту: неповний облік всіх елементів проекту. Нечітке визначення масштабів проекту; помилкова концепція (обгрунтування) проекту; помилки або пропуски елементів в конструкції; неадекватна специфікація; відмінні умови місцезнаходження.

Причини, пов,язані з процесом будівництва об,єктів при реалізації зовнішньеокономічного проекту: затримки через погану погоду; продуктивність праці; особливі місцеві умови, специфіка місцезнаходження; зміни в проекті; збої в роботі обладнання; брак в роботі.

Причини, пов,язані з фізичним ушкодженням матервальних цінностей: пошкодження (навмисні або випадкові) або втрата еле­ментів об,єкту під час транспортування до місця будівництва; пошкодження (навмисні або випадкові) або втрата обладнання для реалізації проекту під час транспортування; ошкодження силами природи під час спорудженя об,єкту (на будівництві, на складі); пошкодження майна людьми; виробничі травми виконавців; згорання під час пожежі або крадіжка матеріалів і обладнання і т.ін.

Причини, пов,язані зі стихійними лихами: повін; землетрус; обвал, оповзень, сель; пошкодження вітром, бурею; пошкодження блискавкою; пожежа; різка зміна рельєфу або природних умов.

Причини, пов,язані з екологічними умовами: сюди належать фактори, пов,язані з забрудненням оточуючого середовища і технікою безпеки.


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності
  2. II. Мотивація навчальної діяльності
  3. II. Мотивація навчальної діяльності
  4. II. Мотивація навчальної діяльності
  5. II. Мотивація навчальної діяльності
  6. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  7. III етап. Аналіз факторів, що визначають цінову політику підприємства.
  8. III Етап: Складання карти ризиків авіакомпанії й ранжирування виявлених ризиків
  9. III. Мотивація навчальної діяльності
  10. III. Мотивація навчальної діяльності
  11. ISO 15504. Причини та історія створення
  12. IV. Загальна оцінка діяльності вчителя




Переглядів: 525

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Розділ 2. Ризик в зовнішньоекономічній діяльності підприємства | Класифікаційна структура ризиків при проведенні зовнішньоекономічних операцій

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.