1.Історія української культури / Під заг. ред. І. Крип’якевича. – К. – 1993
2.Король В.Ю. Історія України : Навчальний посібник. – К : Видавничий центр Академія. – 2005. – 495 с.
3.Кравець В.П. Історія української школи і педагогіки // В.П. Кравець. – Тернопіль, 1994.
4.Любар О.О., Сгельмахович М.Г., Федоренко Д.Т. Історія української педагогіки. – К. – 1999
5.Медведь Л.А.Історія національної освіти і педагогічної думки в Україні : Навчальний посібник. – К. – 2003. – 335 с.
6.Персоналії з історії національної педагогіки. 22 видатних українських педагогів : Підручник / А.М. Бойко, В.Д. Бардінова та ін.; Під заг. ред. А.М. Бойко. _ К. : ВД «Професіонал». – 2004. 576 с.
7.Стельмахович М.Г. Народна педагогіка, К. – 1985.
8.Стельмахович М.Г. Теорія і практика українського національного виховання. – Івано-Франківськ. – 1996.
Структура семінарського заняття
1.Організаційна частина.
2.Актуалізація опорних знань студентів. Мотивація навчання.
3.Повідомлення студентів з теми, обговорення теоретичного матеріалу (у формі бесіди та дискусії), виконання творчих завдань, самостійної роботи студентів, індивідуальних навчально-дослідних завдань.
4.Підведення підсумків, висновки.
5.Рефлексія навчально-пізнавальної діяльності студентів.
6.Домашнє завдання.
План
1.Успіхи української системи виховання в епоху великого національного відродження у XVI-XVIII ст.
2.Народна педагогіка – першооснова національної системи виховання.
3.Українська етнопедагогіка як цілісна система знань, ідей, форм і методів роботи з дітьми. Родинна педагогіка.
4.Педагогічні погляди видатних представників української просвіти (Г. Сковорода, Т. Шевченко, М. Драгоманов, С. Русова, Б. Грінченко, Г. Ващенко, І. Франко та ін.).