1.Ознайомитись із теоретичним матеріалом з теми семінару (Додаток 1).
2.Доповнити, систематизувати, узагальнити його.
3.Опрацювати рекомендовану літературу.
4.Виконати завдання.
1)Роз’ясніть різницю між поняттями «народна педагогіка» та «етнопедагогіка».
2)Назвати складові української народної педагогіки.
3)Розкрити зміст народного родинознавство.
4)Що собою являє родинна педагогіка?
5)Що розуміють під деонтологією?
6)Які положення народної дидактики не втратили (або втратили) своєї актуальності?
7)О.В. Духнович про закономірності народної педагогіки (проект, реферат або повідомлення).
8)Знайдіть у збірниках прислів’їв та приказок ті, що мають виховне значення. Порівняйте близькі за змістом прислів’я та приказки різних народів.
9)Скласти таблиці: «Педагогічні погляди видатних представників української просвіти (Г. Сковорода, Т. Шевченко, М. Драгоманов, С. Русова, Б. Грінченко, Г. Ващенко, І. Франко).
10)Назвати основні педагогічні праці діячів братських шкіл.
11)Визначити та проаналізувати ідеї виховання (освіти, навчання, розвитку особистості), які висловлювали педагоги, просвітителі, діячі епохи українського національного відродження,
наприклад:
Видатний український педагог, поет, мандрівний філософ, представник етико-гуманістичного напряму вітчизняного просвітництва Григорій Савич Сковорода (1722-1794) у вихованні пропонував такі методи, як бесіда, роз’яснення, поради, приклади, радив виховувати не тільки словом, а й ділом, переконанням, привчати дітей критично аналізувати свої вчинки, дотримуватися суворого режиму, уникати надмірностей. Він належно оцінив працю вчителя, висував до нього високі вимоги, зокрема до його знань, благородства, любові до дітей, до своєї справи. Вчитель повинен бути прикладом для інших в усьому, вміти володіти голосом, викладати «прилично, тихо й без крику»…