МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Мал. 9.11. Світловий покажчик поворотуПри збільшенні сили струму в обмотці сердечника (тобто при замкнутих лівих контактах) додатковий якір притягується і замикає контакти ланцюга контрольної лампи. Після розмикання лівих контактів сила струму в обмотці сердечника зменшується, і праві контакти розімкнуться. На сучасних автомобілях покажчик поворотів часто суміщений з системою аварійної сигналізації, при включенні якою спеціальною кнопкою на панелі приладів мигають всі покажчики поворотів автомобіля. Отримання миготливого світла досягається за рахунок контактно-транзисторного переривника. Переривник покажчика поворотів і аварійноїсигналізації. Переривник призначений для отримання імпульсного світлового сигналу при поворотах автомобіля (при включеному покажчику повороту) і для отримання переривистої світлової сигналізації всіх ламп покажчиків поворотів при аварійному стані автомобіля (при включеному вмикачі аварійному сигналізації). Електрична схема переривника РС-950 показана на мал. 9.12. Схема переривника є електронним генератором прямокутних імпульсів струму з електротехнічним зворотним зв'язком, здійснюваним за допомогою контактів виконавчого електромагнітного реле. У переривнику використано три транзистори і чотири діоди. Транзистор Т1 (власне генератор релаксації) включений по мостовій схемі з метою зменшення впливу імпульсів напруги, при живленні від одного генератора без акумулятора. Транзистор Т2 працює в режимі емітерного повторювача, а транзистор Т3 — в режимі підсилювача потужності. У роботі генератора використовується один перезарядний конденсатор типа К50-3. У початковому стані, коли не підключені лампи покажчиків повороту, транзистор Т1 закритий. Цей стан транзистора забезпечується дільником напруги, що складається з резисторів К1 і К2.В закритому стані знаходяться і транзистори Т2 і Т3. При підключенні ламп покажчиків повороту емітер транзистора Т1 підключається до мінуса джерела живлення через нитки ламп, діод Д1 і резистор
Мал. 9.12. Електрична схема переривника покажчиків повороту РС-950 в нормальному і аварійному режимах: I — реле в зборі; II — вмикач аварійної сигналізації; ЛТ — лампи покажчиків повороту лівої сторони; ПТ — лампи покажчиків повороту правої сторони; ЛП, ПП — для підключення ламп покажчиків повороту причепа; КТ — контрольна лампа на щитку приладів; КП — для підключення контрольної лампи причепа; Р2, РЗ — реле контролю; W2, W3, W4, W5 — обмотки реле контролю; ПБ — права сторона; ЛБ — ліва сторона; Д1, Д4 — діод КД 105А; Т1— транзистор КТ 315А, Т2, ТЗ — транзистор МП25А; R1 — резистор подстроєчний МЛТ-0,5-6,8 кОм; R2— резистор МЛТ-0,5-8,2 Ом; R3, R7— резистор МЛТ-0,5-510 Ом; R4 — резистор МЛТ-0,5-240 Ом; R5 — резистор МЛТ-1-240 Ом; R6 — резистор МЛТ-0,5-51 Ом; R8 - резистор МЛТ-0,5-200 Ом; RK9 - резистор МЛТ-0,5-390 Ом; R10 — резистор МЛТ-0,5-1 кОм; С1 — конденсатор К-50-3-25-50; Р1 — реле старанне; ПУП— перемикач покажчиків повороту; ЛАС— лампа аварійної сигналізації; П — до середньої клеми перемикання; а — до вмикача габаритних вогнів; б— підключається в ланцюг при застосуванні дворежимних ліхтарів; у — до джерела живлення; г — до вмикача запалення К6. База транзистора Т1 по відношенню до емітера виявляється під позитивним потенціалом. Транзистор Т1, отже, і транзистори Т2 і ТЗ відкриваються. Виконавче реле Р1 спрацьовує, і за допомогою його контактів на сигнальні лампи подається «плюс» напруги джерел живлення. При цьому починається заряд конденсатора С1, струм якого утримує транзистор Т1 у відкритому стані. Після закінчення деякого часу величина струму заряду стане недостатньою для утримання транзистора у відкритому стані і він закриється. Транзистори Т2 і ТЗ теж закриються. Реле Р1 вимкнеться. Контакти розімкнуться. Конденсатор С1 почне розряджатися, утримуючи транзистор Т1 в закритому стані. Після розряду С1 цикл повториться. Діод Д1 служить для запобігання попаданню позитивного потенціалу напруги живлення на емітер транзистора Т1. Діод Д2 служить для шунтування струму ЕРС обмотки реле Р1. Діод ДЗ служить для отримання замикаючої напруги на базі транзистора ТЗ. Діод Д4 служить для шунтування зворотних викидів напруги живлення, що утворюються при зміні навантаження в схемі електроустаткуванні автомобіля. Вимикач сигнальних ліхтарівгальмування робочої гальмівної системи, встановлюваний на більшості легкових автомобілів (мал. 9.13), діє автоматично при натисненні на гальмівну педаль. При цьому шток (1), що ковзає в штуцері (2), переміщається вліво, і під дією пружин (5) і (7) відбувається замикання між собою штекерних контактів (5) за допомогою встановленого в ізолюючій підставі рухомого контакту (б). Вимикач укручений в кронштейн осі педалі. Штекерні контакти, ізольовані ковпачком (4), з'єднуються з джерелом струму. Полярність приєднання дротів значення не має. Встановлювані вимикачі можуть відрізнятися по конструктивному виконанню, але аналогічні по пристрою і принципу дії. Мал. 9.13. Вимикач сигнальних ліхтарів гальмування: 1— шток; 2— штуцер; 3 і 7— пружини; 4— ізолюючий ковпачок; 5 — штекерний контакт; 6 — рухомий контакт Вимикач сигнальних ліхтарів гальмування з гідравлічним приводом (мал. 9.14 а)встановлений на головному гальмівному циліндрі. При натисненні на педаль гальма рідина під тиском поступає під діафрагму і прогинає її. Діафрагма через шток переміщає контактну пластину і замикає електричні ланцюги «стоп-сигналу» — лампи спалахують. При розгальмовуванні, коли тиск рідини припиняється, пружина віджимає контактну пластину, і ланцюг розмикається. Мал. 9.14. Вимикач стоп-сигналу на автомобілях з приводом гальм: а — гідравлічним; б — пневматичним
На автомобілях з пневматичним приводом гальмівних механізмів вимикач сигнальних ліхтарів гальмування встановлений на гальмівному крані або після нього. По своєму пристрою (мал. 9.14 б)цей вимикач подібний гідравлічному, але на відміну від нього на діафрагму чинить тиск не рідина, а стисле повітря. Датчик аварійного рівня гальмівної рідинивстановлюється на горловину компенсаційного бачка головного гальмівного циліндра або розташовується в роздільному бачку, сполученому з головним гальмівним циліндром шлангом (мал. 9.15). При пониженні рівня гальмівної рідини в компенсаційному бачку поплавець опускається і замикає контакти датчика, сигналізуючи водію про підтікання рідини в гальмівній системі. Мал. 9.15. Гальмівний бачок і датчик аварійного рівня гальмівної рідини: 1 і 3 — нерухомий і рухомий контакти; 2 — захисний ковпачок; 4 — підстава датчика; 5 — кільце ущільнювача; б — кришка бачка; 7— відбивач; 8 — штовхач; 9 — хомут кріплення бачка; 10 — поплавець; 11 — бачок; 12 — хомут; 13 — шланг. Блок сигналізаторів.На автомобілі ЗІЛ-130 встановлені два блоки сигналізаторів. Один з блоків виконаний друкарською платнею і має сигналізатори ліхтарів автопоїзда і включення покажчиків повороту тягача і причепа. Другий блок на діодах і має сигналізатори падіння тиску в контурах гальмівних систем і включення гальмівної системи стоянки. Автомобіль КамАЗ оснащений двома блоками сигнальних ламп: контролю дії покажчика повороту автомобіля і причепа; механізму блокування міжосьового диференціала; включення електрофакельного пристрою передпускового підігрівача; включення гальма стоянки; падіння тиску в кожному гальмівному контурі і сигналізатором засмічення фільтруючих елементів очищення масла. Блоки забезпечені кнопковими вимикачами для перевірки справності сигнальних ламп. Крім сигнальних ламп в ланцюзі сигналізаторів падіння тиску, в контури гальмівних систем включені зумери звукової сигналізації падіння тиску повітря. Читайте також:
|
||||||||
|