Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Іменний покажчик.

Костянтин І (272-337 рр.) – римський імператор з 306 року. В області внутрішньої політики він продовжував політику Діоклетиана. У 326 році Костянтин І остаточно обрав столицею імперії Візантію, котру у 330 році перейменували у Константинополь. Пізніше державу назвали Візантійської імперією або Візантією. Самі візантійці називали свою державу роменською (римською) імперією, а себе ромеями (римлянами).

Казимир ІІІ Великий (1310-1370 рр.)– король Польщі з 1333 р. Проводив політики зміцнення королівської влади і централізації країни. У 1337 р. провів грошову реформу. У 1346-1347 рр. видав Віслідсько-Пйонтркувські статути (статути Казиміра ІІІ Великого), що стали першими повними записами польського звичаєвого права, і в який законодавчо закріплювалось існування станової монархії у Польщі.

Мешко І (922-992 рр.) – перший історично достовірний польський князь (бл.960-992 рр.). За правління Мешко І почала формуватися Польська держава. У 966 р. запровадив християнство.

Само (623-658 рр.) – князь, засновник Чеської феодальної держави.

Симеон (864-927 рр.) – болгарський князь (з 893 р.) і цар (з 919 р.). В результаті багатьох війн з Візантією значно розширив територію першого болгарського королівства, досягши у його правлінні найбільшої могутності і культурного підйому.

Стефан Душан (1308-1355 рр.) – король (з 1331 р.) цар (з 1345 р.). У результаті довготривалих війн з Візантією приєднав до Сербії ряд територій та створив обширну Сербо-грецьке царство. У 1349 р. видав Закони Стефана Душана, укріпивши феодальні порядки.

Юстиніан І – імператор Східної Римської імперії у 527-565 рр. Прагнув до економічної та політичної стабілізації східно-римської держави і до відновлення Римської імперії в її колишніх кордонах. Велике значення мала проведена за ініціативо Юстиніана І збори і кодифікація діючого римського права.

Запитання і завдання для самоконтролю:

1. Коли і при яких обставин виникла Візантія?

2. Яким був суспільний лад Візантії?

3. Чому на Вашу думку відбулося падіння Візантійської імперії?

4. Дайте оцінку особі Юстиніана. Які сторони його правління були позитивними, а які – негативними?

5. Чому спроба Юстиніана відновити Римську імперію була приречена на поразку?

6. Злочин та покарання за нормами Еклоги.

7. Шлюбно-сімейне та спадкове право Візантії.

8. Що Ви знаєте про поморських та полабських слов’ян?

9. Дайте характеристику державницької діяльності Козимира Великого (1320 – 1370 рр.). (Польща).

10. Охарактеризуйте політичну структуру Польської держави у ХVI – XVII ст., в період розквіту дворянської демократії.

11. Дайте характеристику Польської Конституції 3 травня 1791 р.

12. Назвіть найбільш ранні феодальні держави на території сучасної Чехії. Що Вам відомо про їх історію?

13. Яка обставина перервала розвиток Чехії на шляху дворянської демократії?

14. Охарактеризуйте політичну структуру Сербії.

15. Які соловія були у Болгарії в епоху Середньовіччя?

16. Які види злочинів Законник Стефана Душана вважає найбільш тяжкими?

17. Назвіть види судових установ.

18. Дайте характеристику польського феодального права.

19. Назвіть найвідоміші чеські кодифікації ХІІІ – ХVI ст.

20. Закон судним людям та його роль у розвитку права феодальної Болгарії.

21. Вкажіть, які з наведених понять і визначень відповідають один одному. Заповніть таблицю, наведену в кінці питання.

 

а) Закон судним людям; 1. Засновник феодальної держави Сербії;
б) отроки; 2. Князь, засновник феодальної держави;
в) король; 3. Знать, можновладці у Польщі;
г) Казимир ІV; 4. У Польщі дрібне лицарство;
ґ) Мешко; 5. Чеський реформатор церкви;
д) єпископи; 6. Станово-представницький орган Чехії;
е) магнати; 7. Цар Болгарії (919 – 927 рр.);
є) Стефан Неман; 8. Раби, посажені на землю у Болгарії;
ж) шляхта; 9. Церковні феодали у Польщі;
з) Ян Гус; 10. Син Владислава - Ягайло польський король;
и) сейм; 11. Очильник судової системи Сербії;
і) сімсон. 12. Старослов’янське право Болгарії.

 

а б в г ґ д е є ж з и ї
                       

 

Тести-тренінги:

1. Оформлення феодальної держави у Польщі пов’язують із діяльністю великопольського князя:

а) Мешко І;

б) Казимира ІІІ;

в) Яна Собецького;

г) Болеслава І.

2. Із племен західних і південних слов’ян сформувалися пізніше народи:

а) Польщі;

б) Сербії;

в) Україні;

г) Росії.

3. Найвищого розквіту Візантійська імперія досягла за правління імператора:

а) Костянтина;

б) Нарсеса;

в) Лева VI;

г) Юстиніана І.

4. У 726 р. у Візантії був виданий збірник офіційних законодавчих актів:

а) новели;

б) еклога;

в) апори;

г) жодна з перелічених.

5. У Візантії центральне управління зосереджується в Державній раді:

а) синкліти;

б) консисторії;

в) сейм;

г) логофет.

 


Схеми.

 


Читайте також:

  1. ІМЕННИЙ ПОКАЖЧИК
  2. ІМЕННИЙ ПОКАЖЧИК
  3. Іменний покажчик.
  4. Іменний покажчик.
  5. Іменний покажчик.
  6. Іменний покажчик.
  7. Іменний покажчик.
  8. Іменний покажчик.
  9. Іменний покажчик.
  10. Іменний покажчик.
  11. Іменний покажчик.
  12. Іменний покажчик.




Переглядів: 648

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методичні вказівки. | Структура вищих органів влади і управління Візантією (ІV – VII ст.).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.