Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Іменний покажчик.

Оппоков Георгій Іполитович (1888-1937 рр.) – народний комісар юстиції у першому Радянському уряді. У 1906 р. вступив до юридичного факультету Петербурзького університету. З 1931 по 1934 рр. – заступник Держплану СРСР. Репресований у 1937 р. Реабілітований посмертно.

Петровський Григорій Іванович (1878-1958 рр.) – радянський державний діяч. У 1912 р. вибраний депутатом четвертої Державної думи від робітників Катеринославської губернії. Делегат ІІ Всеросійського з’їзду Рад. З листопада 1917 по березень 1919 рр. – нарком внутрішніх справ РРФСР, брав участь у розробці першої Конституції РРФСР (1918 р.).

Стучка Петро Іванович (1865-1932 рр.) – в 1917-1918 рр. народний комісар юстиції, далі голова Радянського уряду Латвії. У 1921 р. – заступник народного комісара юстиції. З 1923 р. – голова Верховного суду РРФСР. Помер 25 січня 1932 р.

Ульянов (Ленін) Володимир Ілліч (1870-1924 рр.) – російський революціонер, засновник та ідеолог більшовизму і міжнародного комунізму. Народився у м. Симбірську (тепер Ульяновськ). Навчався у Симбірській гімназії та Казанському університеті, з якого був виключений у грудні 1887 за участь у студентському страйку. У 1891 склав іспит екстерном за курс юридичного факультету Петербурзького університету. У 1892-1893 рр. працював помічником присяжного повіреного у Самарі та Петербурзі. 24-25 жовтня 1917 р. більшовицька партія на чолі з Леніним захопила владу в Петрограді. З перших днів встановлення радянської влади і до смерті – голова більшовицького уряду, Ради Народних Комісарів. У 1922 виступив ініціатором створення СРСР. З середини грудня 1922 р. після різкого погіршення стану здоров’я і до самої смерті фактично був усунений від керівництва партією і країною. Похований у мавзолеї на Красній площі у Москві.

Запитання і завдання для самоконтролю:

1. Проаналізуйте питання, пов’язані зі скликанням і розпуском Установчих зборів (1917-1918 рр.).

2. Назвіть перші нормативно-правові акти радянської влади у 1917 р.

3. Які форми землекористування встановив Декрет про землю (1917 р.)?

4. Які причини прийняття Конституції РРФСР 1918 р.?

5. Проаналізуйте основні положення Конституції 1918 р.

6. Які категорії громадян Росії були позбавлені виборчих прав?

7. Назвіть та проаналізуйте джерела права перших років радянської влади.

8. Які зміни у судочинство внесла радянська влада у 1917-1918 рр.?

9. Складіть таблицю: «Політичні партії Росії» (лютий – жовтень 1917 р.).

Назва партії Мета діяльності Соціальна база Засоби боротьби Лідери
1. Більшовики        
2. Есери        
3. Кадети        
4. Октябристи        
5. Меньшовики        

10. Які традиції загальноєвропейської демократії відкидали більшовики, проголошуючи гасло «Вся влада Радам». Яку мету вони переслідували?

11. Зверніть увагу на склад першого уряду Радянської Росії. Чиї інтереси, на Вашу думку, він відбивав? Обґрунтуйте свою відповідь.

12. Чим радянська влада приваблювала місцеве російське населення, а чим відштовхувала?

13. Охарактеризуйте законодавство про суд та судочинство Радянської Росії у 1917-1918 рр.

14. Конституція РРФСР 1918 р. – узаконення більшовицької диктатури чи створення правових норм для нормального державотворчого процесу?

15. Що Ви знаєте про шлюбно-сімейне законодавство Радянської Росії у 1918-1920 рр.?

16. Охарактеризуйте кримінальне право та кримінальний процес Радянської Росії 1918-1920 рр.

17. Вкажіть, які з наведених понять і визначень відповідають одне одному. Заповніть таблицю, наведену в кінці питання:

а) федерація; 1. Створення великого виробництва в усіх галузях економіки, насамперед у промисловості;
б) Нова економічна політика (НЕП); 2. Оновлення, надання сучасного вигляду;
в) індустріалізація; 3. Форма державного устрою;
г) модернізація; 4. Економічна політика радянської держави (1921-1928 рр.);
д) влада; 5. Процес насильницького усуспільнення дрібних селянських господарств;
є) договір; 6. Керівні органи державного управління;
є) колективізація; 7. Угода про права та обов’язки між державами;
ж) всеросійська надзвичайна комісія (ВЧК); 8. Виконавчо-адміністративний орган СРСР;
з) народний комісаріат внутрішніх справ (НКВС); 9. У радянської держави в 1917-1922 рр. орган боротьби з корупцією;
и) видатний; 10. Фахівець, який має правові знання;
і) світогляд; 11. Сукупність переконань, поглядів на оточення;
ї) юрист; 12. Який виділяється серед інших деякими надзвичайними рисами, якостями;
й) депутат; 13. Система встановлених державою загально обов’язкових правил (норм) поведінки;
к)закон; 14. Повноважний представник народу в парламенті;
л) право; 15. Нормативно-правовий акт вищого представницького органу;
м) злочин; 16. Офіційні емблеми держави;
н) символіка держави. 17. Передбачене кримінальним законом суспільно небезпечне діяння.

 

а б в г д е є ж з и і ї й к л м н
                                 

Тести-тренінги:

1. На які верстви населення спиралася Рада Народних Комісарів у 1917-1918 рр.?

а) робітників;

б) селян;

в) промисловців;

г) фермерів.

2. Хто і які обіймав посади у першому Уряді Радянської Росії (1917 р.):

а) В. Ленін 1. народний комісар юстиції;

б) П. Стучка 2. керівник уряду;

в) Г. Петровський 3.народний комісар внутрішніх справ;

г) А. Ломов 4. народний комісар національностей;

д) Й. Сталін 5. народний комісар юстицій.

3. Революційні трибунали (ревтриби) створювались з метою боротьби проти:

а) контрреволюції;

б) мародерством;

в) саботажем;

г) усі з перелічених.

4. Який з названих Декретів скасував право приватної власності на землю, надавав право користуватися землею тим, хто її обробляє, заборонив використання найманої праці?

а) Декрет про землю;

б) Декрет про селян;

в) Декрет про кріпаків;

г) Декрет про владу.

5. Зазначте, які з названих категорій населення Росії були, за Конституцією 1918р., позбавлені виборчих прав:

а) приватні товаровиробники;

б) особи без постійного місця проживання;

в) божевільні та душевно хворі;

г) всі разом узяті.

6. За Конституцією РРФСР 1918 р. вищим органом влади були:

а) з'їзд Рад;

б) ВЦВК;

в) Рада Народних Комісарів;

г) Політбюро РКП(б).

7. Джерелом права у роки проведення військового комунізму були (1918-1920 рр.):

а) законодавчі акти органів радянської влади;

б) закони дореволюційної Росії;

в) декрети радянської влади;

г) революційна правосвідомість.

8. Джерелами права в Росії в перші роки радянської влади (1918-1920 рр.) були:

а) дореволюційне законодавство;

б) рішення партійних з'їздів і пленумів більшовицької партії;

в) особисті розпорядження голови РНК В. Леніна;

г) постанови Центрального комітету партії більшовиків.


Схеми.


Читайте також:

  1. ІМЕННИЙ ПОКАЖЧИК
  2. ІМЕННИЙ ПОКАЖЧИК
  3. Іменний покажчик.
  4. Іменний покажчик.
  5. Іменний покажчик.
  6. Іменний покажчик.
  7. Іменний покажчик.
  8. Іменний покажчик.
  9. Іменний покажчик.
  10. Іменний покажчик.
  11. Іменний покажчик.




Переглядів: 613

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методичні вказівки. | Органи влади і управління, створені ІІ Всеросійським з’їздом Рад.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.