Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Види аналізу

Існують різні підходи до класифікації видів аналізу.

І

Оперативний аналіз ґрунтується на даних первинного надходження інформації.

Поточний аналіз ґрунтується на результатах та показниках певних планових та звітних періодів. Ефективність діяльності оцінюється шляхом зіставлення отриманих результатів із плановими.

Перспективний аналіз передбачає вивчення можливостей стратегіч­ного розвитку організації, реалізації стратегічного управління. Зміст перспективного аналізу: вибір із числа альтернативних та формулюван­ня місії і генеральної мети організації; визначення цілей подальшої діяльності.

II

Основні види аналізу — це:

1. За об'єктом:

• аналіз роботи школи в цілому,

• аналіз роботи окремих структурних підрозділів,

• аналіз роботи персоналу.

2. За суб'єктом:

аналіз, який проводиться адміністрацією,

• аналіз, який проводиться громадськими організаціями,

• самоаналіз.

3. За метою:

• об'єктивна оцінка діяльності,

• підбиття підсумків роботи,

• формулювання цілей та завдань для нових планів,

• ліквідація вузьких місць у навчально-виховному процесі,

• виявлення певних педагогічних резервів,

• регулювання ходу навчально-виховного процесу,

• узагальнення якості знань та рівня вихованості учнів,

• узагальнення рівня викладання та виховання учнів,

• визначення ступеня ефективності управління.

4. За періодичністю:

• епізодичний,

• одноразовий,

• постійний (поточний).

5. За змістом та характером ПА:

• параметричний (оперативний),

• тематичний (локальний),

• комплексний (підсумковий).

Параметричний (оперативний) аналіз дозволяє щоденно аналізувати основні показники навчально-виховного процесу, викривати причини відхилень від стандартів та виробляти рекомендації щодо усунення цих причин.

Мета: забезпечення регулювання, підготовка даних для тематичного та комплексного аналізу.

Завдання:

— викрити недоліки в роботі та встановити їхні причини;

— знайти резерви для удосконалення діяльності.

Джерела:

— дані спостережень;

— дані оперативного контролю;

— дані системи інформаційного забезпечення;

— контрольні роботи;

— класні журнали;

— учнівські зошити тощо.

Предмети оперативного аналізу:

— урок,

— виховний захід, (

— стан трудової дисципліни,

— відвідування учнями занять тощо.

Зміст:

— оперативна оцінка роботи за день, тиждень;

— виявлення відхилень від норми, правил, планів;

— встановлення причин відхилень;

— вироблення рекомендацій;

— обґрунтування питань для тематичного аналізу;

— підготовка матеріалів для підсумкового аналізу.

Особливість: оперативність, швидкість впливу та корекції.

Позитив: дає можливість одразу встановити причину недоліків та терміново внести корекцію.

Недолік: поверховість, високий рівень випадковості та суб'єктивізму, неможливість глибокого аналізу, змістовних висновків.

Тематичний (локальний)— це вид аналізу, спрямований на глибоке вивчення найбільш важливих проблем, дозволяє розробити змістов­ні рекомендації щодо впорядкування певної системи, переведення її до більш високого якісного стану.

Мета: забезпечення рекомендаціями щодо впорядкування певної системи та переведення її окремих структурних елементів до вищого якісного стану.

Завдання:

— напрацювати рекомендації для впорядкування шкільних систем та для підвищення ефективності управління ними;

— створити умови для удосконалення і розвитку шкільних си­стем.

Джерела:

— дані внутр.5 тережень.

Предмети тематичного аналізу:

система уроків;

— система виховних заходів;

— система роботи окремих вчителів;

— найбільш суттєві сторони педагогічного процесу тощо.

Зміст:

— вивчення найбільш важливих та складних ланок роботи;

— дослідження шляхів підвищення якості навчання (виховання, розвитку) школярів;

— аналіз роботи окремих педагогів за певний період або над певною проблемою;

— аналіз викладання окремих навчальних дисциплін, аналіз якості знань, умінь учнів з певних предметів;

— узагальнення рекомендацій за даними оперативного аналізу;

— підготовка матеріалів для підсумкового аналізу.

Особливість: глибина проникнення у підсистему.

Позитив: об'єктивність оцінки, змістовність рекомендацій, мож­ливість управляти розвитком системи.

Недолік: обмеженість у кількості питань для глибокого, всебічного вивчення та проблем для моніторингу і розв'язування.

Підсумковий (комплексний) аналіз дозволяє відстежувати діяльність певних об'єктів та суб'єктів за певний звітний період: місяць, чверть, півріччя, навчальний рік, декілька років.

Мета: оцінка результатів діяльності суб'єктів та об'єктів за певний період, знаходження кращих варіантів їх подальшого розвитку, форму­лювання і розробка цілей для нових планів.

Завдання:

обробити та впорядкувати наявні матеріали за певний період щодо удосконалення регулювання, планування, контролю;

— підвести підсумки роботи закладу освіти, його систем та пер­соналу;

— розробити рекомендації щодо оновлення діяльності закладу в цілому та усіх його підсистем, сформувати цільовий блок но­вих планів.

Джерела:

матеріали оперативного та тематичного аналізу;

— систематизовані дані внутрішньошкільного контролю;

— впорядкована інформація (таблиці, матриці, графіки, діаграми тощо);

— шкільна документація;

— дані відвіданих за певний період уроків, виховних заходів;

— звітні матеріали вчителів, класних керівників, методичних об'єднань, творчих груп;

— результати контрольних робіт, іспитів, зрізів знань, атестації учнів;

— щоденники (книги) спостережень керівників тощо.

Особливість: комплексний характер, перспективність.


Читайте також:

  1. Автоматизовані системи управлінні охороною праці, обліку, аналізу та дослідження травматизму
  2. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  3. Алгебра та початки аналізу
  4. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад
  5. Аналіз зображувальних засобів. Застосування цілісного аналізу
  6. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  7. Аналізу соціальної взаємодії присвячено чимало наукових теорій.
  8. Аналізування предмету дослідження БКР
  9. Аналізуюче схрещування
  10. Аналізуючи малюнок, зробіть висновок, яке твердження правильне.
  11. Бухгалтерський баланс як інструмент аналізу
  12. Важливою методико-методологічною проблемою є періодизація історії економічної думки, визначення пріоритетів, що підлягають аналізу.




Переглядів: 3069

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Системний характер аналізу | Основні групи методів педагогічного аналізу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.