1. Невміння передавати частину обов'язків підлеглим.
2. Відсування роботи «на потім».
3. Невміння впоратись із канцелярською роботою.
4. Проведення непотрібних нарад, зборів.
5. Бажання завжди звітувати перед вищим начальством.
6. Небажання мати поруч із собою сильних підлеглих.
7. Часто вживає слово «я» (замість «ми» та «дякую»).
Категорія ефективністьпов'язана із продуктивністю. Продуктивність — це характер діяльності, що показує співвідношення між корисністю отриманих за певний період часу результатів та пов'язаними з цим витратами. Ефективність означає характеристику, яка відображає стосунки між досягнутою і можливою продуктивністю.
Умовами ефективного управління школою (за Є. М. Муравйовим та А. Є. Богоявленською) є:
1. Якщо шкода як система науково обґрунтована.
2. Якщо управління як система науково обґрунтоване.
3. Якщо управління цілеспрямоване на розвиток навчального закладу.
4. Якщо є альтернативні управлінські рішення та можливість вибору оптимального.
5. Якщо директор школи знає реальний стан керованої системи.
6. Якщо директор відстежує зміни в стані навчально-виховного процесу, розуміє фактори, які їх забезпечують.
7. Якщо директор розуміє і пояснює характер взаємодії школи із зовнішнім середовищем.
8. Якщо керівник оптимально добирає ресурси (час, кадри, засоби, фінанси і т. д.).
9. Якщо керівник володіє і вміє моделювати в системі методів та технологій управління.
10. Якщо директор має чіткі критерії ефективності в діяльності закладу освіти і постійно їх відстежує.