II. Множення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа.
1. Вправу 701 виконати усно.
2. Пояснення вчителя на прикладі 3200 - 20.
Числа 3200 і 20 подамо у вигляді двох добутків, в кожному з яких один із множників — розрядне число (3200 = 32 • 100 і 20 = 2 • 10). Одержимо: (32 • 100) • (2 • 10).
Використаємо переставний і сполучний закони дії множення.
(32 • 2) • (100 • 10) 64 • 1000 = 64000
3. Закріплення вивченого за вправами 702 і 703.
Вирази першого стовпчика обчислити із записом на дошці, другого стовпчика — коментовано, решту — самостійно.
Для того, щоб звірити правильність розв'язання, один учень записує дії з поясненням на дошці. (Відповідь: 592 кг)
2. Задача 705.
3. Задача 707.
(Відповідь: 10 кг).
Додаткове завдання.
Скільки кілограмів помідорів зібрала господарка до обіду і скільки кілограмів помідорів вона зібрала після обіду?
IV. Обчислення значень виразів.
Вправа 706.
Вчитель звертає увагу учнів на перевірку даної дії оберненою дією. Завдання учні виконують самостійно. (4112, 185270, 1720, 2 м 38 см.)
Вказівка. Іменоване число 19 м 4 см перетворюємо у сантиметри: 1904 см.
V. Підсумок уроку.
2100 • 400; 500 • 600; 20 • 4000.
Картка 1
1) На поливання огірків витратили 80 л води, що становило п'яту частину води, яка була в бочці спочатку. Потім витратили ще 150 л води на поливання помідорів. Скільки літрів води залишилося в бочці?