Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Тема: Морфологія бактерій. Виготовлення препаратів з бактеріальних культур. Простий спосіб забарвлення.

1.1. Актуальність теми.

В мікробіологічній діагностиці інфекційних хвороб одним із перших використовують мікроскопічне дослідження матеріалу від хворого. Виявлення в ньому мікроорганізмів та вивчення їх морфології дозволяє орієнтовно визначити збудника і надалі провести чітку ідентифікацію за допомогою інших методів мікробіологічної діагностики. Морфологічні ознаки бактерій можна вивчати за допомогою мікроскопічного методу дослідження, тобто методу, який включає в себе роботу по виготовленню мазка з патологічного матеріалу або культури мікроба та його забарвлення, з наступним мікроскопічним дослідженням. Можливе вивчення морфології збудника і в нативному стані, але в більшості випадків використовують забарвлені або контрастовані препарати.

 

1.2. Цілі вивчення теми.

Вміти провести мікроскопічне дослідження культур бактерій.

 

1.2.1. Мета загальна.

Вміти використовувати морфологічні властивості бактерій для диференціації їх в мікроскопічній діагностиці інфекційних захворювань.

 

1.2.2. Мета конкретна:

1. Вміти приготувати мазки-препарати із бактеріальних культур, зафіксувати їх.

2. Вміти пофарбувати препарат простим способом.

3. Вміти розпізнати основні форми бактерій, морфологічні групи.

 

1.3. Забезпечення вихідного рівня знань-умінь:

1. Вміти визначити вимоги до препаратів для мікроскопічного дослідження (кафедра гістології).

2. Вміти вибрати спосіб мікроскопії, виходячи з величини досліджуваного об’єкта (заняття №1).

3. Вміти використовувати імерсійну систему світлового мікроскопа (заняття №1).

 

1.3.1. Завдання.

Приклад. Вивчаючи форми бактерій, для мікроскопії зафарбованих препаратів використовують імерсійну систему світлового мікроскопа. Чому необхідно користуватись нею?

Відповідь. При імерсійній мікроскопії об’єктив занурюють в олію, показник заломлення світла якої близький до показника заломлення скла. В цьому випадку потік світла, що вийшов за межі предметного скла, не розсіюється і промені, не змінюючи свого напрямку, потрапляють в об’єктив. Крім того, імерсійний об’єктив має вищу роздільну здатність.

 

1.4. Зміст навчання:

1. Вивчення основних форм бактерій.

2. Виготовлення препаратів із культури бактерій на щільному середовищі.

3. Фарбування простим методом.

4. Виявлення бактерій в препараті мікроскопічним методом.

5. Визначення морфологічних форм.

 

1.4.1. Граф логічної структури змісту.

Світ бактерій → поділ на морфологічні групи → вивчення морфології бактерій мікроскопічним методом.

 

1.4.2. Перелік теоретичних питань.

1. Основні морфологічні групи бактерій. Форми та розміри клітин, їх розташування в полі зору.

2. Правила роботи в мікробіологічній лабораторії.

3. Етапи приготування мазка-препарата із бактеріальних культур.

4. Класифікація фарб, які використовуються в мікробіологічній практиці.

5. Прості методи забарвлення мікробіологічних препаратів.

 

1.4.3. Джерела навчальної інформації.

Література теоретична основна:

К.Д. Пяткін, Ю.С. Кривошеїн. Мікробіологія. В.Ш. 1992, ст. 20-27

А.А. Воробьев и соавт. Микробиология. М. Медицина, 1994, стр. 16-18, 26-30

В.Д. Тимаков и соавт. Микробиология. М., Медицина, 1993, стр. 21-28

Крок-1. Загальна лікарська підготовка. Київ, Медицина, 2005

Л.Б. Борисов и соавт. Медицинская микробиология, вирусология, иммунология. М. Медицина, 1994, стр. 25-31

Г.К. Палій і співавт. Мікробіологія, вірусологія, імунологія, інфекційні хвороби.

Література теоретична додаткова:

А.А. Воробьев. Медицинская микробиология, вирусология и иммунология. М., МИА, 2004, стр. 29-35

А.И. Коротяев, С.А. Бабичев. Медицинская микробиология, иммунология и вирусология. С.Петербург. Спецлит., 2002, стр. 18-33

В.И. Покровский. Медицинская микробиология. ГЭОТАР-МЕД, М., 2002, стр. 28-31, 47-54.

И.Л. Дикий и соавт. Микробиология. Харьков, изд. Укр ФА, 1999, стр. 18-19, 26-27

В.И. Покровский, О.К. Поздеев. Медицинская микробиология. ГЭОТАР Медицина, Москва, 1998, стр. 17

К.М. Векірчик. Мікробіологія з основами вірусології. К., Вища школа, 1973. ст. 23-24

Література практична основна:

Л.Б. Борисов и др. Руководство к практическим занятиям по микробиологии. М., 1984, стр. 20-24

С.І. Климнюк і співавт. Практична мікробіологія. Тернопіль, "Укрмедкнига", 2004, ст. 19-27

Література практична додаткова:

М.Н. Лебедева. Руководство к практическим занятиям по медицинской микробиологии. М., Медицина, 1973, стр. 22-36

В.В. Тец Руководство к практическим занятиям по медицинской микробиологии, вирусологии и иммунологии. М., Медицина, 2002, стр. 16-22

Л.Г. Бранцевич и соавт. Микробиология. Практикум. К., Вища школа, 1987, стр. 77-98

Ф.К. Черкес. Руководство к практическим занятиям по микробиологическим исследованиям. М., Медицина, 1980, стр. 14-23

К.Д. Пяткин и соавт. Руководство к практическим занятиям по медицинской микробиологии. М., Медицина, 1969, стр. 17-25

А.Ю. Вершигора та інші. Практичний посібник з медичної мікробіології. К., 1963, стор. 26-30

 

1.5. Орієнтовна основа дії.

Культура бактерій → виготовлення та фіксація мазка → фарбування мазка простим методом → мікроскопічне дослідження мазка з використанням імерсійної системи → виявлення бактерій за морфологією → вивчення форми, розташування бактерій → визначення морфологічних груп в препаратах.

 

1.7. Короткі методичні вказівки для роботи студентів на лабораторному занятті.

Використовуючи техніку виготовлення препаратів з агарової культури, приготувати мазки з культури стафілокока та кишкової палички, зафіксувати їх в полум’ї пальника і пофарбувати простим способом. Для фарбування мазків стафілокока використовувати генціанвіолет за Синьовим, кишкової палички – фуксин Пфейффера. За допомогою імерсійної системи промікроскопувати мазки, мікроскопічну картинку замалювати в протокольному зошиті. Дати морфологічну характеристику культурам, яку дозволяє простий спосіб фарбування. Зробити висновок про його диференційні можливості. Після завершення роботи привести робоче місце в порядок і завершити вивчення морфології бактерій дослідженням різних морфологічних груп в демонстраційних препаратах. Замалювати мікроскопічну картинку, зробити висновки.

 

1.7.1. Методика проведення заняття.

- Інструктаж студентів з техніки безпеки при роботі з газовим паяльником з відміткою у відповідному журналі.

- Контроль вихідного рівня знань.

- Контроль знань теми, що вивчається.

- Самостійна робота студентів по освоєнню методик виготовлення мазка і фарбування простим способом.

- Мікроскопічне дослідження виготовлених та демонстраційних мазків. Вивчення морфології бактерій та диференціації їх на морфологічні групи.

- Оформлення протоколу.

 

Автор: доцент, кандидат медичних наук Мруг Валентина Максимівна

 

 


Читайте також:

  1. I спосіб.
  2. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав
  3. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав
  4. Активні інгредієнти, що входять до складу препаратів для симптоматичного лікування лихоманки.
  5. Активні інгредієнти, що входять до складу препаратів для симптоматичного лікування сухого кашлю.
  6. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості
  7. Аналітичний спосіб визначення рівнодійної
  8. Аналогія - спосіб отримання знань про предмети та явища на основі їхньої подібності з іншими.
  9. Аристотель розглядав дві форми грошей — гроші як простий засіб обігу товарів і як засіб обігу грошового капіталу.
  10. Атракція як спосіб викликати довіру до реклами
  11. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  12. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.




Переглядів: 1692

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Методична розробка | Методична розробка

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.046 сек.