Стратегічний менеджмент у банку являє собою управлінський процес підтримки відповідності між цілями банку і наявними в нього ресурсами в умовах постійної зміни ринку і правил державного регулювання.
Ціль стратегічного банківського менеджменту — розроблення, впровадження і розвиток таких нових напрямів банківської діяльності і банківських продуктів, які б забезпечували зростання частки завойованого ринку, прибутків банку і як наслідок — збільшення ринкової вартості кредитної організації.
Здійснення стратегічного управління припускає вибір стратегії і розроблення плану заходів щодо її реалізації. Структура стратегічного менеджменту може бути представлена такими організаційними етапами, поступова реалізація яких забезпечить максимально ефективне стратегічне управління сучасним комерційним банком.
1 Діагностика нинішнього становища банку (ситуаційний аналіз).
2 Визначення стратегічного бачення діяльності банку.
3 Формулювання місії і стратегічних цілей.
4 Визначення стратегічного підходу й оцінка альтернативних стратегій.
5 Аналіз стратегічного вибору банку.
6 Затвердження і реалізація стратегії.
7 Оцінювання результатів впровадження стратегії і можливих коригувань стратегічного плану.
Розглянемо докладніше особливості виконання цих етапів, закріплених, як правило, у спеціальному внутрішньобанківському регламенті, метою якого служить забезпечення функціонування ефективної системи стратегічного планування й управління банком.